Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Te veel laptops!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb geen idee meer wat ik moet halen voor een laptop. (En ja ik wil een laptop en geen desktop!)
Ik wil er voornamelijk mee gamen en dat met alle nieuwe titels zoals Witcher 3, gta 5 en de komende batman game.
Mijn budget heeft geen limit. Ik wil gewoon iets dat heel sterk is en lang mee gaat. Wel wil ik hem mee kunnen nemen dus intens zwaar zou niet super handig zijn. Het is niet zo dat ik hem onderweg gebruik dus batterij is niet super belangrijk.

Nu ben ik dus een beetje fan geworden van de Asus ROG g751JY

https://www.asus.com/nl/N...trabooks/ASUS_ROG_G751JY/

Maar met alle keuzes wil ik weten of dit wel het slimst is... Andere dingen waar ik naar heb zitten kijken zijn:

MSI GT80 Titan SLI

http://us.msi.com/product...0M-SLI.html#hero-overview

Volgens mij betere performens maar misschien niet portable genoeg?

Origin Eon 17 Slx

http://www.originpc.com/gaming/laptops/eon17-slx/

maingear nomad 17

https://www.maingear.com/custom/notebooks/nomad17/

Of is het slimmer voor de misschien wat overpriced maar mooie Alienware 17 te gaan.
Met de optie om voor de Grafics amplifier te gaan? iets minder sterk on the go maar dan wel een beest thuis?

Mensen met suggesties? Tips? Iets? zoals ik al zei ben ik de weg even kwijt. Ik vind de Asus wel vet maar ben er niet aan gekluistert en kan nog zo voor iets anders gaan. Ik heb dus nog geen voorkeur!

Thanks voor de hulp!

Rob :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Jeetje..:p dat zijn allemaal beesten. In dit segment ben ik helaas niet zo thuis, maar met dat ongelimiteerde budget kom je vast een heel eind voor een mooie laptop. Succes!

Verwijderd

In een onbeperkte prijsklasse is natuurlijk nog veel meer moois te vinden:
http://www.bto.eu/bto-x-book-17cl60-gtx.html

Prachtige en zeer krachtige machine die je nog helemaal kunt uitbreiden bij BTO.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu ik er nog eens naar kijk denk ik toch eerder onder de 3000 euro.. Tenzij iemand me Super redenen kan geven om voor SLI te gaan. Ik lees daar niet de beste verhalen over en ga zelf sneller voor een Single GPU.

Maar als ik dan kijk naar de laptops bij BTO dan denk ik wel tsja.. is wel veel geld voor wel een goed lelijke laptop. Het oog wilt ook wel wat voor dat geld :P.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11 21:41
Je krijgt hier wel een ding voor terug en dat is de levensduur van het product. De koeling van een BTO product is in vergelijking heel erg dik in orde. Maar inderdaad het blijft een bakbeest.

Als ik in deze prijsklasse aan het kijken was dan zou ik gaan voor een product dat een itteratie is van een vorige generatie zodat je geen early adopter wordt van een nieuw design laptop chasis dat nog niet beproefd is.

Stel liever een bijv. MSI waarvan de productlijn al lange tijd goed presteert dan een nieuw ding van merk X dat heeft gecollaboreerd met Porsche design en ziet er fantastisch uit.

En dus kijken welke laptop varianten ook na twee jaar nog goed presteren.

Want als je 3000 euro laptop ipv 3 jaar 5 jaar goed mee kan draaien (Koeling, stof, batterij, mousepad, aansluitingen etc) dan wordt hij toch een stukje goedkoper per jaar.

Dus nogmaals een beproefd design over teveel eye candy.

Succes

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Niet een beetje overkill? Je schrijft zoveel af aan deze laptops. Vind het persoonlijk zonde. Ik game al meer dan 10 jaar op Alienware's.

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Gewoon een iets minder sterke laptop voor on-the-go kiezen. Bijvoorbeeld 900 euro. Heb je nog een degelijke laptop. De overige 2100 in een ontzettend sterke PC stoppen.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53

Major_ton

Shoot!

De Asus G751 met GTX 980m is een wonderbaarlijk goede machine. De koeling is dik in orde en hij blijft behoorlijk stil. Zelf schaf ik binnenkort de 970m versie aan omdat ik niet zo veel game, maar ik de laptop in ga zetten voor grafische bewerkingen. Het leuke aan de G751 is de 'redelijk' acceptabele prijs die niet zo zeer doet als je na 5 jaar weer een nieuwe laptop aan wilt schaffen. Als je een laptop wilt die nóg krachtiger is, zal deze nog lomper en zwaarder worden en volgens mij is het concept 'laptop' over 5 jaar dusdanig veranderd dat je dan om hele andere redenen een nieuw apparaat zou willen schaffen.

Some infinities are bigger than others.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Hier komt er een pricewatch: MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro). Zeer draagbaar en toch erg goede specs.

Verwijderd

Topicstarter
Squ1zZy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:52:
Niet een beetje overkill? Je schrijft zoveel af aan deze laptops. Vind het persoonlijk zonde. Ik game al meer dan 10 jaar op Alienware's.
Raad je alienware dan heel erg aan en waarom dan? Heb jij een graphic amplifier?

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik inderdaad ook naar gekeken maar als ik deze vergelijk draag ik liever een kilo extra met die van Asus :P

Verwijderd

Topicstarter
Basilange schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:32:
Je krijgt hier wel een ding voor terug en dat is de levensduur van het product. De koeling van een BTO product is in vergelijking heel erg dik in orde. Maar inderdaad het blijft een bakbeest.

Als ik in deze prijsklasse aan het kijken was dan zou ik gaan voor een product dat een itteratie is van een vorige generatie zodat je geen early adopter wordt van een nieuw design laptop chasis dat nog niet beproefd is.

Stel liever een bijv. MSI waarvan de productlijn al lange tijd goed presteert dan een nieuw ding van merk X dat heeft gecollaboreerd met Porsche design en ziet er fantastisch uit.

En dus kijken welke laptop varianten ook na twee jaar nog goed presteren.

Want als je 3000 euro laptop ipv 3 jaar 5 jaar goed mee kan draaien (Koeling, stof, batterij, mousepad, aansluitingen etc) dan wordt hij toch een stukje goedkoper per jaar.

Dus nogmaals een beproefd design over teveel eye candy.

Succes
Zeker weten dat ik performence belangrijker vind dan uiterlijk.. als ik er 1800 of 2000 voor betaal. Maar we hebben het hier over een laptop van 3200 euro die eruit ziet als 1 van de eerste laptops uit het jaar kruik.
Daarom zeg ik dat voor die prijs het oog ook wat wilt.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-11 21:41
Je hebt gelijk, ik zie dat ik in mijn post niet goed aangeef dat ik ook inzie dat de BTO een extreem is.

Maar in de groep van Asus, MSI en andere mainstream high end fabrikanten heb je ook te maken met deze balans van schoonheid en duurzaamheid, waarbij het de truuk is om degene te vinden die in allebei de categoriëen goed scroot.

Ik weet nog dat een vriend van me zich had laten verlaten door een door lamborghini vormgegeven Asus terwijl de andere voor een gaming lenovo ging met sli. Die van lenovo rolt nog lekker door terwijl Asus G75VX vrij veel kleine mankementjes opliep en niet makkelijk was te fixen (RMA duurt toch net wat te lang).

In iedergeval veel success.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53

Major_ton

Shoot!

Is er ergens een goede review te vinden van deze laptop waar ze ook een beetje kijken naar de temperatuurontwikkeling van dit platte ding?

Some infinities are bigger than others.

• minimdrietekens
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 20:46
Misschien dat de Alienware 15 met i7 4720hq, gtx980m en optioneel 4k scherm wat voor je is? Ben er momenteel ook weer een beetje naar aan het kijken en ben nog altijd goed te spreken over mijn m14x r2.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Game laptop. Zonde.

Geef je geld dan aan een goed doel, daar heb je meer aan.

En zijn we hier op tweakers nu serieus mensen alienware aan het aanpraten? De meest overpriced rotzooi die er is? :|

@OP Koop een desktop PC, en van die 600 euro die je overhoudt omdat je geen stomme gamelaptop koopt (gamelaptop bestaan niet maar dat terzijde) kan je nog een mooie tablet kopen naast je desktop. Maar gamelaptops zijn gewoon zo zinloos, te zwak en te duur om normaal op te gamen, te zwaar om als echte laptop te gebruiken en 0,0 upgrade functies. Gamelaptops is echt gewoon geld weggooien.

[ Voor 76% gewijzigd door Postius op 24-05-2015 16:27 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• minimdrietekens
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 20:46
Zoek een willekeurige laptop in de pricewatch met 980m... Enorm overpriced is de alienware in dat geval niet.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Postius schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:25:
Game laptop. Zonde.

En zijn we hier op tweakers nu serieus mensen alienware aan het aanpraten? De meest overpriced rotzooi die er is? :|

@OP Koop een desktop PC, en van die 600 euro die je overhoudt omdat je geen stomme gamelaptop koopt (gamelaptop bestaan niet maar dat terzijde) kan je nog een mooie tablet kopen naast je desktop. Maar gamelaptops zijn gewoon zo zinloos, te zwak en te duur om normaal op te gamen, te zwaar om als echte laptop te gebruiken en 0,0 upgrade functies. Gamelaptops is echt gewoon geld weggooien.
En waar haal jij vandaan dat je met een 980m niet serieus kan gamen?
Toegegeven, het kost een behoorlijke duit meer, maar om nou te zeggen dat een gamelaptop te zwak is om normaal op te gamen is gewoonweg onzin. Wie weet is voor de TS een desktop PC geen optie.
Nvidia heeft met de mobile 9' series desktop GPU performance gebracht naar de laptops. De 980m presteert als een GTX 770 desktop equavilent. Das nog steeds een behoorlijke kaart om op te gamen!!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:09
Major_ton schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:27:
[...]

Is er ergens een goede review te vinden van deze laptop waar ze ook een beetje kijken naar de temperatuurontwikkeling van dit platte ding?
Er staat e.e.a. op Youtube, maar de oude versies werden redelijk warm en maakt redelijk wat lawaai (bij gamen). Dat schijnt bij de laatste versie beter te zijn door de verbeterde GPU.
Game laptop. Zonde.

Serieus gast, stel je niet zo aan. Een goed doel heeft niks met laptops te maken, dus hou dat soort nonsens alsjeblieft voor je. Sowieso is een gamelaptop draagbaar. Dus in een rugzak of tas en op meerdere locaties gamen met je apparaat. Prijs is voor sommige mensen geen issue; die mensen hebben geluk.

Ben je in het verleden ooit aangerand door een gamelaptop?

[ Voor 17% gewijzigd door barrymossel op 24-05-2015 18:12 . Reden: Nog een quote... ]

• Squ1zZy
  • Niet online
Game laptop. Zonde.

Haha, humor op Tweakers is altijd welkom.

Mijn nieuwe onderschrift:
"Geef je geld dan aan een goed doel, daar heb je meer aan." _/-\o_

Ik heb zelf de Alienware 13 met 960M en ben er zeer over te spreken. Koste me 1100 euro (bellen met Dell geeft je altijd korting).

• GoGoris
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-04-2023
Bij een game laptop is de koeling heel belangrijk, ik raad je aan om te zoeken naar reviews van gebruikers. Ik ken iemand met een BTO gaming laptop (met een GT860M), maar deze wordt zo heet bij hem dat hij de kaart maar half kan belasten. Zelfs niet met een extra coolpad voor zijn laptop. Dit is natuurlijk zonde voor een laptop zo'n goede kaart. Misschien zijn er ook beter gekoelde BTO laptops, ik kan alleen maar zijn ervaringen delen.
Ik denk dat je qua koeling wel erg goed zit bij asus, deze review bevestigt dat: http://www.notebookcheck....book-Review.133178.0.html
Voor de andere laptops, zoals die van MSI kan je ook reviews vinden op notebookcheck.
Over alienware: deze zijn wel wat overpriced, maar kwalitatief zijn deze laptops wel dik in orde.
Hier heb je een review van de 15" alienware: http://www.notebookcheck....book-Review.136667.0.html
Ik denk dat het toch afhangt van hoveel geld je wil uitgeven. Ik denk dat MSI de iets goedkopere gaming laptops zijn, en asus en alienware de porche en ferrari.

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
pricewatch: Razer Blade (2015) Full HD Non-touch

nuff said

YouTube: Razer's New Blade Gaming Laptop

terug schroeven als nodig naar full hd en gamen maar

[ Voor 34% gewijzigd door z0rk0l op 24-05-2015 19:37 ]

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ding overheat als een malle..

Koop een P751ZM van Clevo met desktop 4790K processor, 8/16 GB RAM en een 980M. Top koeling, prima mee te dragen (vergeleken met GT80, GT70 en Alienware meuk..) en de beste prestaties die je in een laptop kan krijgen voor ~2000 euro. (SLI in een laptop is een joke..)

• Squ1zZy
  • Niet online
1000 euro voor een gamelaptop moet toch wel te doen zijn? Er worden hier bedragen van 3000 euro genoemd. Of het niets is :P

Dan zou ik het geld stoppen in een goede desktop.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Squ1zZy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:41:
1000 euro voor een gamelaptop moet toch wel te doen zijn? Er worden hier bedragen van 3000 euro genoemd. Of het niets is :P

Dan zou ik het geld stoppen in een goede desktop.
Nee , 2000 wel.
Waarom een desktop ?
Ze vragen toch voor een laptop en niet om een desktop. Waarom ?
Daar heeft iedereen ze eigen reden voor.
Ik zit ook te kijken voor een gamelaptop en ik denk de asus rog.
Dit omdat ik aan de eettafel zit en geen zin heb om iedere keer bij het ontbijd en avondeten een desktop weg te gaan zetten.
En mensen willen hem ook wel eens meenemen , ik ook als ik op vakantie ga.
Dan neem ik liever een laptop mee dan een desktop in me koffer ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Nee , 2000 wel.
Waarom een desktop ?
Dit omdat ik aan de eettafel zit en geen zin heb om iedere keer bij het ontbijd en avondeten een desktop weg te gaan zetten.
Amen! :*)

Enige speciale reden dat je voor de Asus Rog gaat? Een hele coole flitsende reden waardoor andere laptops helemaal kut lijken :P Despirate me ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:04:
[...]

Amen! :*)

Enige speciale reden dat je voor de Asus Rog gaat? Een hele coole flitsende reden waardoor andere laptops helemaal kut lijken :P Despirate me ;)
Ik zat ook te kijken naar de medion maar daar kan je niets van terug vinden als je kijkt naar warmte. En die heeft geen ips paneel.
Alienware kom ik altijd duurder uit ?
En bto ook, en ook hier weet ik niet hoe het zit met warmte.
De 1 zegt hij wordt niet warm en de ander zegt dat ie weer veel te warm wordt.
En de rog is vrij stil en koelt goed, en ik vindt zelf dat ie er wel goed uitziet. :P

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:11:
[...]

Ik zat ook te kijken naar de medion maar daar kan je niets van terug vinden als je kijkt naar warmte. En die heeft geen ips paneel.
Alienware kom ik altijd duurder uit ?
En bto ook, en ook hier weet ik niet hoe het zit met warmte.
De 1 zegt hij wordt niet warm en de ander zegt dat ie weer veel te warm wordt.
En de rog is vrij stil en koelt goed, en ik vindt zelf dat ie er wel goed uitziet. :P
Dat vond ik dus ook. De enige reden dat ik voor alienware zou gaan is voor de Grafic Amplefier en daar heb ik zoveel mixed dingen van gezien... Maar nu lees ik over de asus ook wat negatieve dingen hier en daar. Vandaar mijn intense struggle met beslissen.

http://www.notebookcheck....book-Review.133178.0.html

Bekijk de reacties even....

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Drie posts achtereen is echt niet noodzakelijk. Edit je post als je wat toe te voegen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:28:
[...]

[mbr]Drie posts achtereen is echt niet noodzakelijk. Edit je post als je wat toe te voegen hebt.[/]
Dat bedacht ik me ook bij het terug lezen.. Ik ben nog nieuw dus O-)

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Voor de gamelaptop: een handjevol high end 15.6" laptops die niet zwaarder dan 2.3kg zijn.

Enneuh ik heb gehoord dat als je deze d'rbij koopt je em gratis weg kan geven aan mij :D

Lijkt me geen slechte actie, toch? :p
chucky666 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:54:
[...]

Nee , 2000 wel.
Waarom een desktop ?
Yep, ik ook! Alleen zit ik me soms af te vragen hoe compact een high end pc op z'n compactst zou kunnen zijn.. met bijv mini-ITX mobo, een i7-4790k en zo'n graka.

Ehum, iig even genoeg van mijn gedachtespinsel, ik kan het punt "portable" heel goed begrijpen, heb daar zelf ook een voorkeur voor, en dat dat betekent dat daar concessies tegenover staan. Ach, zo is dat met alles :)

Rotterdam

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:25:
[...]

Dat vond ik dus ook. De enige reden dat ik voor alienware zou gaan is voor de Grafic Amplefier en daar heb ik zoveel mixed dingen van gezien... Maar nu lees ik over de asus ook wat negatieve dingen hier en daar. Vandaar mijn intense struggle met beslissen.

http://www.notebookcheck....book-Review.133178.0.html

Bekijk de reacties even....
Die heb ik gelezen en het asus forum ook doorgepit.
Maar als je op het forum naar bv de pol kijkt hoeveel er tevreden zijn.
Het overgrote deel heeft geen problemen, en de meerdeheid post alleen als ze problemen hebben.
Dat is met bijna alles zo. Dat ze hard schreeuwen als er iets niet goed is en de tevreden consument hoor je bijna niet ;)

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
https://youtu.be/MjDJNwAANwA

Het kan vrij compact. Ik kan helaas niet quoten op mijn Android mobiel op de een of andere vage manier. Maar ik denk niet dat het veel compacter kan.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Ik heb zelf deze laptop aangeschaft en ben er extreem tevreden mee, tot nu toe heb ik nog geen game gevonden waarmee de single 970M problement heeft.

Als ik voldoende budget had gehad was ik echter voor deze gegaan: http://www.razerzone.com/au-en/gaming-systems/razer-blade Minpunt aan die laptop is dat ie alleen in de Noord Amerika verkrijgbaar is.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk er nog even een week overna aangezien ik deze week toch niet in de gelegenheid ben te kopen.
Maar mijn voorkeur blijft inderdaad wel de Rog G751! De razer ziet er fantastisch uit en veel portabeler maar ik vind de G751jy er ook heel vet uitzien en met de 980m heeft ie toch iets meer in huis.

Als iemand nog iets heeft toe te voegen hoor ik het graag!! :D

Bedankt voor alle antwoorden!
Pagina: 1