Extra GPU plaatsen in een Coolermaster Cosmos 1000?

Pagina: 1
Acties:

• wou5er
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hallo,

Zoals de titel al doet vermoeden wil ik nog een 2e kaart gebruiken voor een CF setup.

Ik heb op het moederbord meerdere poorten echter zit er geen extra poort tussen waardoor beiden kaarten te dicht op elkaar geraken.
Nu ben wil ik dit oplossen met een PCIE x16 riser.
Nu komt het volgende ik heb geen ervaring met risers maar is het mogelijk om de gpu met de riser op een ander slot te zetten of moet ik de kaart verhogen zodat de pcie riser niet op/tegen de pci poort komt?

Zou toch graag een 2e 7950 willen gebruiken want met de huidige opbouw haald die bovense kaart zo'n 95 graden en dat is mij toch iets te warm.

Alvast Bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
Move'je richting VB. OH is bedoeld voor printers e.d.

Voor de volledigheid, welk moederbord hebben we het over?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Emiel1984

Made in NL

Als ik je vorige topic zie beschik je over een MSI 7950 3GB Videokaart en een asus p6x58d moederbord.
Wanneer ik op google zoek naar "MSI 7950 crossfire" zitten de kaarten alle in crossfire setup dicht op elkaar.
Ook lijkt de cooler van de videokaart zijn 'koude' lucht van achter de videokaart te halen en niet van 'onder'.

Een riser gebruiken alleen lijkt niet een oplossing omdat je de kast ook zal moeten modificeren.
Daarnaast weet ik niet of door de extra lengte van de riser er timingsproblemen kunnen ontstaan, tussen de videokaarten.

Mijn advies zou zijn de afstand te negeren, indien de 'airflow' ( zoals ik denk) van achter de videokaart haalt.
Een fan in de voorzijde van de kast, die in de kast naar de videokaart blaast zou helpen om koelere lucht in de heatsink te krijgen van de videokaart.

Ik neem aan dat de 95 graden enkel onder full load bereikt wordt. Dit is wel te hoog. Ook hoger dan je leest in reviews van de GPU onder full load. Is de GPU goed schoon, anders zou ik je adviseren de videokaart is stofvrij te maken ( inclusief koeling).

Heb je de fan speeds via MSI afterburner aangepast of zijn deze 'factory' defaults ?

[ Voor 27% gewijzigd door Emiel1984 op 24-05-2015 01:13 ]

[LTS][MTS][HTS]