Toon posts:

Splinter nieuwe laptop maakt geen verbinding met Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een splinternieuwe Lenovo Z50-75 laptop met Realtek RTL8723BE Wireless-n netwerk kaart.
Wat ik ook probeer hij maakt geen verbinding met netwerken, Windows is volledig herinstalleert ongeveer 10keer afgelopen week.

Zowel Windows 8.1 64bit als windows 10 getest, met en zonder nieuwste updates.
Alle nieuwe drivers geinstalleerd, ook getest met de standaard windows drivers.

Op geen enkele manier maakt hij verbinding, mijn oude HP laptop werkt wel.
Nu dacht ik dat het aan de router lag, echter als ik mijn Android TV box als hotspot gebruik of mijn BlackBerry dan ziet hij ze wel maar hij geeft aan "Can't connect to network"

Een ander ding is dat Wi-Fi signaal heel erg laag is, Alle 2 de laptops staan naast elkaar.

Foto beneden laat nieuwe links en oude rechts zien.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2gt58xj.png

De laptops staan naast elkaar ongeveer 50cm afstand en de telefoon ligt in het midden er tussen.
De Horizon box staat beneden, niet alleen laat dit zien dat de verbinding van de nieuwe laptop veel slechter is, ook is het een raadsel hoe dit kan.

Voor ik een nieuwe netwerk kaart ga kopen er voor wil ik eerst kijken wat er mis is, het probleem is begonnen na dat ik Windows 10 update heb gedaan verse build 10074 installatie bleek goed te gaan en daarna deed ik een update, kleine updates waren het en vanaf dat moment begon mijn netwerk kaart raar te doen.

Downgrade naar windows 8.1 helpt niet, bios reset en update al gedaan en dergelijke.
Is dit een hardware probleem en kan ik nu me laptop terug gaan sturen (of andere kaart kopen) of kan ik nog andere dingen proberen?

Driver is: 2013.8.915.2014
alle 2 de laptops draaien Windows 10 built 10122 momenteel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 22:50 ]

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 14:57
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:46:
Hallo,

Ik heb een splinternieuwe Lenovo Z50-75 laptop met Realtek RTL8723BE Wireless-n netwerk kaart.
Wat ik ook probeer hij maakt geen verbinding met netwerken, Windows is volledig herinstalleert ongeveer 10keer afgelopen week.

Zowel Windows 8.1 64bit als windows 10 getest, met en zonder nieuwste updates.
Alle nieuwe drivers geinstalleerd, ook getest met de standaard windows drivers.

Op geen enkele manier maakt hij verbinding, mijn oude HP laptop werkt wel.
Nu dacht ik dat het aan de router lag, echter als ik mijn Android TV box als hotspot gebruik of mijn BlackBerry dan ziet hij ze wel maar hij geeft aan "Can't connect to network"

Een ander ding is dat Wi-Fi signaal heel erg laag is, Alle 2 de laptops staan naast elkaar.

Foto beneden laat nieuwe links en oude rechts zien.

[afbeelding]

De laptops staan naast elkaar ongeveer 50cm afstand en de telefoon ligt in het midden er tussen.
De Horizon box staat beneden, niet alleen laat dit zien dat de verbinding van de nieuwe laptop veel slechter is, ook is het een raadsel hoe dit kan.

Voor ik een nieuwe netwerk kaart ga kopen er voor wil ik eerst kijken wat er mis is, het probleem is begonnen na dat ik Windows 10 update heb gedaan verse build 10074 installatie bleek goed te gaan en daarna deed ik een update, kleine updates waren het en vanaf dat moment begon mijn netwerk kaart raar te doen.

Downgrade naar windows 8.1 helpt niet, bios reset en update al gedaan en dergelijke.
Is dit een hardware probleem en kan ik nu me laptop terug gaan sturen (of andere kaart kopen) of kan ik nog andere dingen proberen?

Driver is: 2013.8.915.2014
Je afbeelding werkt niet ;)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Topicstarter
djkavaa schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:48:
[...]

Je afbeelding werkt niet ;)
nu wel?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:53
Ja. Antenne stuk/brak? Lijkt me waarschijnlijker dan dat het aan het kaartje ligt.

Je zou nog even een Ubuntu LiveUSB'tje kunnen booten, mits die je netwerkadapter zo oppikt.

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:33:
Ja. Antenne stuk/brak? Lijkt me waarschijnlijker dan dat het aan het kaartje ligt.

Je zou nog even een Ubuntu LiveUSB'tje kunnen booten, mits die je netwerkadapter zo oppikt.
Bij een splinter nieuwe laptop?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ook bij nieuwe laptops worden fouten gemaakt. Een antenne die niet (goed) is aangesloten op het mini PCIe kaartje verklaart het verschil in signaalsterkte, het niet kunnen verbinden met netwerken én waarom een herinstallatie van Windows niets uitmaakt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Petervanakelyen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:43:
Ook bij nieuwe laptops worden fouten gemaakt. Een antenne die niet (goed) is aangesloten op het mini PCIe kaartje verklaart het verschil in signaalsterkte, het niet kunnen verbinden met netwerken én waarom een herinstallatie van Windows niets uitmaakt.
Exact, ik ga uit van een foutieve verbinding van de netwerk kaart met antenne. Dit zou ik dus als eerste even check voordat je een nieuwe netwerk kaart koopt. Wat je ook nog kunt proberen is de kaart uit je nieuwe laptop in de oude zetten en dan testen of je gewoon kunt verbinden/netwerken vindt, hiermee sluit je uit dat je netwerkkaart de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
tomdabom schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:46:
[...]

Exact, ik ga uit van een foutieve verbinding van de netwerk kaart met antenne. Dit zou ik dus als eerste even check voordat je een nieuwe netwerk kaart koopt. Wat je ook nog kunt proberen is de kaart uit je nieuwe laptop in de oude zetten en dan testen of je gewoon kunt verbinden/netwerken vindt, hiermee sluit je uit dat je netwerkkaart de boosdoener is.
Ik denk niet dat deze past, ik las dat het ander soort netwerk kaart is tegenover wat ik nu heb, de hp heeft mini-pcie en die lenovo is m.2 volgens mij

• tomdabom
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:51:
[...]

Ik denk niet dat deze past, ik las dat het ander soort netwerk kaart is tegenover wat ik nu heb, de hp heeft mini-pcie en die lenovo is m.2 volgens mij
Dan houdt het inderdaad op, misschien dat je iemand kent die een laptop heeft die je kaart wel ondersteund. Maar zoals ik al aangaf kun je het beste eerst even kijken naar de antenneconnectie. Gezien het feit dat je wel een paar netwerken vind maar niet alles.

Verwijderd

Topicstarter
tomdabom schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:55:
[...]

Dan houdt het inderdaad op, misschien dat je iemand kent die een laptop heeft die je kaart wel ondersteund. Maar zoals ik al aangaf kun je het beste eerst even kijken naar de antenneconnectie. Gezien het feit dat je wel een paar netwerken vind maar niet alles.
Maar verlies ik geen garantie als ik laptop open ga halen om te kijken? anders stuur ik hem gewoon terug

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:58:
[...]

Maar verlies ik geen garantie als ik laptop open ga halen om te kijken? anders stuur ik hem gewoon terug
Idd, aangezien het om een nieuw toestel gaat onmiddellijk terugsturen.

• tomdabom
[...]

Ja, ik zelf zou hem niet terug sturen als het om een simpele dingetje als een losse connector gaat. Zo ver als ik kan zien verlies je je garantie niet.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:53
[...]

Dat moet je aan Lenovo vragen / bij Lenovo uitzoeken.

Meestal is het geen probleem, mits je hem open weet te krijgen zonder het te slopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 23:35:
[...]

Bij een splinter nieuwe laptop?
Blijkbaar komt het voor. Hier een post die beschrijft dat je de antenne's moet aanduwen met 100+ comments die 'm bedanken, waaronder ook mensen met splinternieuwe laptops (note, hij heeft het over omwisselen, maar dat is bijgeloof).

[ Voor 50% gewijzigd door Thralas op 24-05-2015 00:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:15:
[...]

Dat moet je aan Lenovo vragen / bij Lenovo uitzoeken.

Meestal is het geen probleem, mits je hem open weet te krijgen zonder het te slopen.

[...]

Blijkbaar komt het voor. Hier een post die beschrijft dat je de antenne's moet aanduwen met 100+ comments die 'm bedanken, waaronder ook mensen met splinternieuwe laptops (note, hij heeft het over omwisselen, maar dat is bijgeloof).
thanks ff kijken :)

update: 24/05

Rechteer antennetje zat inderdaad los, bedankt voor de hulp

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 20:59 ]

Pagina: 1