Hoi,
Ik ben op zoek naar een Camera Slider met motor voor een timelapse film.
Je kan die dingen nieuw kopen, maar die zijn bizar duur (500Euro minimaal).
Youtube staat vol met DIY Filmpjes om sliders te maken met een motor
Nou heb ik al een beetje een constructie in gedachten om de slider te maken.
Basis van dit: https://www.youtube.com/watch?v=4ILlNjfqc3E
Alleen moet er nog een motor bij komen.
Zodra je aan het einde een motor plaatst welke een touw oprolt die vast zit aan het platform moet j een heel eind komen denk ik.
Nou ben ik op elektronisch knutsel gebied geen held, dus heb jullie hulp nodig voor enkele dingen
- Ik zit dus de denken aan een cameraplatform dat dmv een touw omhoog/opzij getrokken wordt.
- Bijvoorbeeld zoiets:
- Dus de motor draait, en haalt het touw binnen.
- De motor moet eigenlijk op intervallen gaan draaien, zodat je ook long exposures kan doen in het donker.
- Iemand een idee welke motor ik kan gebruiken (linkje)? Deze moet dus weer aan een batterij gekoppeld worden. (de motor moet dus ook sterk genoeg zijn om een platform met DSLR cam te kunnen vasthouden.
- En wat ik tussen de motor en batterij plaatsen om een interval in te stellen? Bijv elke 5/10/30 seconde een stuk draaien.
Alvast dank!
Ik ben op zoek naar een Camera Slider met motor voor een timelapse film.
Je kan die dingen nieuw kopen, maar die zijn bizar duur (500Euro minimaal).
Youtube staat vol met DIY Filmpjes om sliders te maken met een motor
Nou heb ik al een beetje een constructie in gedachten om de slider te maken.
Basis van dit: https://www.youtube.com/watch?v=4ILlNjfqc3E
Alleen moet er nog een motor bij komen.
Zodra je aan het einde een motor plaatst welke een touw oprolt die vast zit aan het platform moet j een heel eind komen denk ik.
Nou ben ik op elektronisch knutsel gebied geen held, dus heb jullie hulp nodig voor enkele dingen
- Ik zit dus de denken aan een cameraplatform dat dmv een touw omhoog/opzij getrokken wordt.
- Bijvoorbeeld zoiets:

- Dus de motor draait, en haalt het touw binnen.
- De motor moet eigenlijk op intervallen gaan draaien, zodat je ook long exposures kan doen in het donker.
- Iemand een idee welke motor ik kan gebruiken (linkje)? Deze moet dus weer aan een batterij gekoppeld worden. (de motor moet dus ook sterk genoeg zijn om een platform met DSLR cam te kunnen vasthouden.
- En wat ik tussen de motor en batterij plaatsen om een interval in te stellen? Bijv elke 5/10/30 seconde een stuk draaien.
Alvast dank!