Toon posts:

Beste fan voor koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thermoengine met 6800 rpm YS-tech fan erop, maar die draait op 5 Volt, aangezien die herrie echt te veel is anders. Maar dat heeft als gevolg dat mijn cpu-temp gelijk 9 a 10 graden C hoger is....:(

Wat is de beste keus voor een fan op mijn thermoengine, zodat ie zo min mogelijk herie maakt met zo veel mogelijk koeling?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer hem eerst eens op 7,5 volt te laten draaien. Als dat voldoende koelt voor je, dan moet je hem zo laten.
Wat je anders nog kunt doen is een adapter kopen of zelf maken, en er een 80mm fan op zetten. Dan koelt ie goed, en hij maakt dan geen / weinig herrie.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Punt 1 : Hoe laat ik hem op 7.5 V draaien?
Punt 2 : Waar haal ik anders zo'n adapter vandaan?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Sluit de rode draad van je voeding aan op de zwarte draad van cd cooler...
Sluit de gele draad van je voeding aan op de rode draad van je cooler...
En je hebt 7,5 volt!

Zo'n adapter kan je zelf maken van een stuk karton, of als je een beetje handig bent van een stuk metaal.
Anders moet je ff zoeken op van die tweak achtige sites waar ze hier altijd de reviews e.d. vandaan halen. Zo'n ding heet in ieder geval een Fan Duct.
Er staan er eentje in de pricewatch, maar op de homepage van dat bedrijf kan ik hem niet terug vinden.
http://www.tweakers.net/pricewatch/14947

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb m ook op 7 volt (is niet 7.5, maar boeie)

werkt prima.. maar een paar graadjes warmer dan gewone 12 volt en heerlijk stil :)
(is een std. spire trouwens)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ