Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De/het senaat

Pagina: 1
Acties:

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 13:38
Juist is "de senaat": http://woordenlijst.org/zoek/?q=senaat&w=w

In de openingsalinea: nieuws: Amerikaanse senaat stemt tegen wet die NSA aan banden moet leggen

Het valt me vaak op dat Nederlanders het foute lidwoord gebruiken bij bepaalde woorden. Ik hoop dat ik hiermee niemand voor het hoofd stoot, het is gewoon een observatie. Als Belgische talenstudent zijn zulke vaststellingen zeker interessant.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:12
BramVroy schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:07:
Juist is "de senaat": http://woordenlijst.org/zoek/?q=senaat&w=w

In de openingsalinea: nieuws: Amerikaanse senaat stemt tegen wet die NSA aan banden moet leggen

Het valt me vaak op dat Nederlanders het foute lidwoord gebruiken bij bepaalde woorden. Ik hoop dat ik hiermee niemand voor het hoofd stoot, het is gewoon een observatie. Als Belgische talenstudent zijn zulke vaststellingen zeker interessant.
Dan had je dus ook moeten weten/opmerken dat het 'de Senaat' is... ;) Met een hoofdletter geschreven...

[ Voor 78% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2015 21:18 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fixed.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-11 13:38
MicGlou schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:14:
[...]

Dan had je dus ook moeten weten/opmerken dat het 'de Senaat' is... ;) Met een hoofdletter geschreven...
Vanuit een linguïstisch standpunt is spelling - en zeker hoofdletters - niet interessant. De keuze tussen lidwoorden met een ander genus des te meer. Common misconception. Iedereen denkt dat Ik de hele spelling uit het hoofd ken omdat ik talen studeer. Dat is echter helemaal niet waar een taalkundestudent zich mee bezighoudt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:12
Niet op de man spelen aub, dit voegt niets toe.

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 24-05-2015 15:47 ]