Monitor kopen

Pagina: 1
Acties:

• YorickE
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-02 15:19
Hallo ,
Ik wil een monitor kopen met FULL HD beeldscherm met de poorten:D-Sub, DVI-D .
Er zit geen HDMI op maar is dit echt de moeite waard om 50 euro meer uit te geven .
En is er een groot verschil in kwaliteit ?

Met vriendelijke groet ,
Yorick

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb geen idee waar je het over hebt...een monitor, oke, maar welke?? Heel wat meer informatie is gewenst! :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• YorickE
pwillemske schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:08:
Ik heb geen idee waar je het over hebt...een monitor, oke, maar welke?? Heel wat meer informatie is gewenst! :)
deze : http://www.afuture.nl/productview.php?productID=4081386
Ik wil eten of een hdmi poort de moeite waard is om 50 euro meer uit te geven ,
en is er groot verschil in kwaliteit tussen VGA en hdmi ?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
50 euro meer voor enkel een HDMI poort lijkt me niet, zal dan waarschijnlijk om een LED-IPS scherm gaan i.p.v. LED-TN scherm. Welke andere monitor van 50 euro meer had je op het oog dan?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• YorickE
Mick1990 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:14:
50 euro meer voor enkel een HDMI poort lijkt me niet, zal dan waarschijnlijk om een LED-IPS scherm gaan i.p.v. LED-TN scherm. Welke andere monitor van 50 euro meer had je op het oog dan?
Bij de wehkamp is die LG monitor 93 euro , en deze is 50 euro duurder voor alleen hdmi :http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_ASUS-VS247HR,10259,482730,1537309.html?langId=-11&et_lid=117&et_cid=45&bn=3617402&channel_code=472&gclid=CJSEzt3K2MUCFe7HtAodIQIAmg&referer=google&product_code=96888029

Maar is het verschil in kwaliteit goed te zien?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zat ook naar die aanbieding te kijken, maar ik wil 1 met hdmi ivm aansluiten van een chromecast

Dit is de monitor van wehkamp pricewatch: LG 24M37D-B Zwart

De vergelijking hier

[ Voor 19% gewijzigd door jeanj op 23-05-2015 21:57 ]

Everything is better with Bluetooth

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is die dan niet interessanter? 6 euro duurder inclusief verzendkosten, maar dan heb je VGA, DVI en HDMI, en een erg goed paneel. Die goedkope IPS'jes hebben voor mijn gevoel vaak toch veel last van glow en laag contrast.

People as things, that’s where it starts.

• YorickE
VasZaitsev schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:50:
pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is die dan niet interessanter? 6 euro duurder inclusief verzendkosten, maar dan heb je VGA, DVI en HDMI, en een erg goed paneel. Die goedkope IPS'jes hebben voor mijn gevoel vaak toch veel last van glow en laag contrast.
Hij is bij andere site's 130 euro , en dat is niet heel goedkoop .
Ik ken het merk benQ niet , en ik wil liever een goed merk monitor .
Maar kan iemand mij uitleggen of je een duidelijk verschil ziet in HDMI en vga ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, ooit moet je een merk gaan kennen, en BenQ is net als zoveel merken gewoon iemand die een paneel van LG, Samsung of AU koopt, die een behuizing gooit en doorverkoopt. Het is imo ook een prima consumentenmerk, ja, er zijn merken met een betere naam zoals Dell of Eizo, maar daar betaal je ook voor, en je hebt als consument weinig aan een Flexscan met 99% kleurechtheid.

Ik kende Seasonic en Superflower ook niet als voedingsmerken, betekend niet dat ze slecht zijn. Onbekend betekend absoluut niet dat het niet goed is, het is alleen onbekend.

Maar, BenQ is dus echt niet onbekend.

Verschil tussen HDMI/DVI en VGA ga je op een resolutie als deze waarschijnlijk wel zien. Digitaal is gewoon scherper en minder storingsgevoelig dan analoog.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X.

Dit hoort dus in Componenten Aankoopadvies. Net als met je DAA topic gaat dat ook uit van eigen kennis en input. Dat mis ik hier nogal. Let daar de volgende keer op. Nu nog de discussie sluiten is echter zonde, dus hierbij een gratis move richting het goede subforum.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HDMI geeft exact hetzelfde signaal door als DVI. DVI kan alleen geen geluid versturen. Dus als je geen aparte boxen wil, dan zul je een monitor met HDMI en speakers moeten hebben.

Voor de rest: er komt heel wat meer bij een goede monitor kijken dan alleen de aansluiting. Een goed paneel, goede firmware, goede fabriekskalibratie etc.

In de pricewatch zijn de meeste populaire monitors vaak ook de betere ( Dell U2414 om maar iets te noemen).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1