MSI K7T geroostert... ?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Heb een Msi K7T Turbo + 750mhz duron. Wou net m'n pc opstarten hoorde ik allemaal vage sirene geluidjes uit mijn pc en cd-rom maakte vage geluiden. Pc wou niet opstarten dacht dus dat aan cd-rom lag. Doe dus pc uit en haal alle stekkers uit van de cd-rom. Start weer op en net dat ie in windows kwam sloot ie weer af. Start weer pc opnieuw maar de ledjes op mijn mobo branden niet meer. Koeler draait nog en hoor hd ook nog. Wat is er met mijn pc aan de hand?????/ Wie kan mij helpen??

• Tony_Montana
Wie kan mij helpen??

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 12:41

RgR

Branden die ledjes helemaal niet meer, of staan ze allemaal op rood?

Verwijderd

Hoezo MSI K7T geroostert???
Heb je geŽoc?
Dan zou ik gewoon ff je bios clearen (met jumpertje bij batterij)

• Tony_Montana
Ze branden niet meer.

(Toen ik topic starte vulde ik in "dringend hulp nodig". En nu staat er geroosterd ofzo.)

Verwijderd

denk toch echt dat ie stuk is...

bios resetten kan je proberen maar betwijfel dat het werkt. Is er verder niets gebeurd ofzo waardoor dit veroorzaakt kan zijn?

Verwijderd

Die Dled ofzo doet ook niks meer??

• Tony_Montana
Lampjes branden niet meer maar koeler werkt nog en hd ook nog.

• RgR

RgR

Als die lampjes niet meer branden ligt het echt aan je moederbord, want het eerste wat hij doet is al die lampjes op rood zetten. Wel gek dat je ventilatoren nog wel draaien. Je zou eens kunnen proberen alles los te halen uit je pc, en kijken of hij dan wil opstarten. Dan alleen je videokaart erin, etc. Of de connector van je voeding losmaken en weer vastmaken.

Verwijderd

Clear de cmos.
Heb je iets teveel overgeklokt?

• Tony_Montana
Nee niet overgeclockt.

Verwijderd

Werkt ie alweer?

• Tony_Montana
Wat kan ik nu 't beste doen??

Verwijderd

Probeer alle overbodige apparatuur afte sluiten. geluidskaart 2de hardeschijf,tv kaarten cdrom enz.

Start de pc opnieuw op en kijk hoever je komt. Lukt het nog niet haal dan een geheugen reepje eruit en laat er 1 in zitten.
Nog niet wissel dan het geheugen reepje weer om met de andere. Nog niet?

Oei stuk? of windows opnieuw installeren?

Verwijderd

In principe is het eerste wat je mobo doet je proccessor aansturen, als de lampjes beginnen zouden ze rood moeten zijn. Maar boot de pc wel verder of doet hij helemaal nix???
Als hij wel 'gewoon' opstart verder is (denk ik) gewoon iets mis met die lampjes,

• Tony_Montana
Ik start dus pc op eerste wat ik zie is dat ledjes niet branden maar de koeler doet 't gewoon en hd hoor ik ook gewoon. Maar er gebeurd gewoon niks.

Verwijderd

Ik heb ook een K7T turbo gehad en ik had het bios vernaggelt zelfs toen deden de D-leds het nog . ik denk dat hij echt de RMA in moet ... :(

Verwijderd

Weet je toevallig de volgorde van die piepjes
(bv lang - kort - kort - kort is je vidkaart)

Verwijderd

Hij deed het eerst wel???
Euuuhm ik heb eens eentje gezien die (per ongeluk denk ik) door iemand op een metalenplaat was aangezet (ohoh)

Die deed ook nix meer behalve de fans

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb echt de nodige msi k7t ervaring en ik weet wat er aan de hand is als je last hebt van 4 rode leds. dan is er wat kapot. of het is je processor (zoals in het boekje staat geloof ik) of het is gewoon je mobo zelf, of het is je mobo EN je processor. bij ons zijn er best veel 1e generatie k7t's opgeblazen, ze hebben volgens mij vooral een hekel aan een te zwakke voeding.

tegenwoordig verkopen we vooral jetway 663as, het is ff pielen maar als je er genoeg ervaring mee hebt zoals ik (noodgedwongen dus) dan kun je elke 663as rock stable krijgen. en ze gaan ook nooit kapot eigenlijk. hier wordt er nogal op jetway gekotst geloof ik. ze zijn ook niet om te overclocken ofzo. maar zoals gezegd ze doen het echt meer dan voldoende maar je moet er een beetje ervaring mee hebben.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

z'n leds doen het niet, ff goed lezen :P Mobo doet het dus niet. Pak de handleiding en kijk onder CMOS reset, doe vervolgens wat er in de handleiding staat.

MechWarrior || Monsters Game

• Tony_Montana
HEb net ff netwerkkaart uitgehaald (heb sound-onboard) en toen pc gestart. LEdjes branden niet maar fan van videokaart draaide koeler draaide en hd deed 't ook. Later heb ik 2x 128mb uitgehaald en opgestart weer zelfde verhaal.

• Tony_Montana
Kan 't ook aan de processor liggen ?? Lijkt me sterk dat mobo stuk is anders zou m'n koeler denk ik niet draaien.

Verwijderd

Dumpen die hap en over naar INTEL
ik ga ook weg van die klote AMD
zie topic Return of the Duron II

Mzzl
I

• Trigeminus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2024

Trigeminus

Whasbai!

Om even wat meer info te geven, ik heb de pc van Tony Montana in elkaar gezet (mobo dan enzo) cpu heeft ie paar dagen later zelf gedaan omdat die later kwam ivm bestelling. Nu vertelde hij mij dat hij tijdes het plaatsen van de cooler de core heeft beschadigt :(
Maargoed pc heeft dus een paar dagen goed gedraait heb ik gehoord, nu knalde hij er vandaag er dus uit.
Ik denk dus toch de core is, gek is wel dat er geen lampjes gaan branden.
Betekend het branden van geen enkel lampje ook niets? (zie boekje Tony :)

• Tony_Montana
Peter krijg fopje niet meer eraf :( Ga ff verder proberen irritante fop32. Maar denk je dat de mobo kapot is?? Of ligt 't aan de processor??

• Trigeminus

Trigeminus

Whasbai!

ik weet het niet, maar hij maakt toch ook geluid tijdens het opstarten?
dat moet ook wat betekenen dit staat als het goed is allemaal uitgelegd in het boekje van je mobo.
Dus 1xlang 2xkort 1x lang ofoz kan iets betekenen dat moet je opzoeken :)

Verwijderd

Ff wat coke op de tafel
snuiven die hap
Pak je AK47 en neerknallen die hap

das de Montana styling

• Tony_Montana
HEb alles eruit gehaald maar ledjes branden nog steeds niet. Kan het zijn dat mijn mobo kapot is?? Maar mijn koeler is aangesloten op mobo en die doet het wel. En de hd doet 't ook. En videokaart ook wel. Wat is er mis met mijn pc??

• Tony_Montana
Wat kan ik nu 't beste doen?? Heb volgens mij alles geprobeerd.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Mobo terug naar de winkel? Want als je voeding werkt, maar de ledjes niet, dan is je mobo stuk. Als je procesoor stuk was, dan had je drie rode en een groen ledje moeten zien. Geen ledjes is serieus trouble.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

als je hdd werkt en je cooler ook geeft je mobo iig stroom door. Dus helemaal kapot kan ie niet zijn. Al een gedacht aan een kapoote processor? je cpu fan is toch goed aangesloten?

• Tony_Montana
Ik snap niet waarom de ledjes op mijn mobo niet branden. Koeler is aangesloten op mobo en doet 't gewoon. En als processor kapot was zouden de ledjes wel moeten branden. Ik snap echt niet waar 't aan ligt.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik denk dat het aan je voeding ligt...
met 2 opties:
1. voeding is opgeblazen om vage redenen...
2. je voeding geeft te veel stroom (weer om vage redenen) en heeft je hardware opgeblazen..
dat laatste heb ik gehad.. kwamen mooie rookpluimpjes van 2 van de 100 chipjes op het mobo af :(

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Je harddisk spint op maar doet verder dus niets hij spint altijd als hij spanning krijgt van de voeding. En ik dacht dat dat met de koeling ook zo was ik dacht dat die gelijk stroom krijgt van de voeding en ja zoals jullie weten moet de processor de bios een puls geven om op te starten het booten begint bij de cpu.

Toch denk ikzelf dat het moederbord ligt
ga dus terug naar de winkel !!!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

had ik eerst ook gehad, koeler deed het nog wel, maar de rest niet meer. mobo is kaduuk :'(

iStockphoto

• Tony_Montana
Er is wel een stukje van mijn core af. Maar als mijn processor kapot was zouden ledjes op mobo toch moeten branden? En voeding kan niet kapot zijn want fan draait nog.

• Heintje
Je voeding kanbest kapot zijn. Hij geeft misscheein vage spanningen, en heeft waarschijnlijk 1 keertje een piek gegeven waar je mobo van over de zeik is gegaan. Ik heb pasgeleden hetzelfde gehad met een 235 watt voeding en een K7Tpro. JE MOBO IS STUK. Je kunt nog 1 miljoen dingen proberen en tips vragen maar het gaat je helaas echt niks opleveren!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Tony_Montana
Oke bedankt. Maar vind 't wel vaag. Heb kast nog maar 1.5 week. Ik zal m'n mobo wel terugsturen.

• RgR

RgR

Nog een ingeving: Ik heb met dit zelfde moederbord een vergelijkbaar probleem gehad. Toen bleek dat mijn BIOS Clear-jumper op clear stond. In de handleiding staan de pinnetjes namelijk verkeerd om beschreven! Probeer eens de Clear-Bios jumper op de andere 2 pinnetjes te schuiven.

• Tony_Montana
Mijn pc heeft 't 1.5 week normaal gedraaid. Denk niet dat 't dan opeens aan jumpers ligt.

• Sine
  • Laatst online: 10:26
Op zondag 17 juni 2001 19:37 schreef Tony_Montana het volgende:
Er is wel een stukje van mijn core af. Maar als mijn processor kapot was zouden ledjes op mobo toch moeten branden? En voeding kan niet kapot zijn want fan draait nog.
Is het mobo misschien gesneuveld door een kortsluiting in de core ??

niet dat je strax je nieuwe mobo ook opstookt !

het is maar een ideetje ...

Repareren doe je zo.

• Tony_Montana
Hoe kan ik er achter gekomen of mijn processor nog wel 100% werkt?

• Tony_Montana
En hoe zit 't meestal met de garantie?

• Heintje
neem je bakkie mee naar de winkel en laat ze daar lekker een andere processor testen in jouw mobo, en jouw processor in een ander mobo. Noteer van te voren de serienummers voor een check achteraf als je het niet vertrouwt wat ze je gegeven hebben.

• Tony_Montana
Starte net mijn pc op zonder processor en zonder geheugen. Opeens brande de ledjes 2 sec en werd steeds zwakker. Ik denk nu dat het aan mijn voeding ligt.

• Trigeminus

Trigeminus

Whasbai!

Op maandag 18 juni 2001 10:18 schreef Tony_Montana het volgende:
Starte net mijn pc op zonder processor en zonder geheugen. Opeens brande de ledjes 2 sec en werd steeds zwakker. Ik denk nu dat het aan mijn voeding ligt.
Als je het wilt proberen met een andere voeding ik heb er nog 1 liggen kom vanmiddag maar even ophalen :)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 17:46 schreef insane het volgende:
<KNIP> een grote hoop geflame <KNIP>
Flamen heeft hier geen zin hoor. Dat lost geen problemen op.

• Tony_Montana
Op maandag 18 juni 2001 10:22 schreef TTT het volgende:

[..]

Als je het wilt proberen met een andere voeding ik heb er nog 1 liggen kom vanmiddag maar even ophalen :)
Oke ik kom meteen uit school naar jou :)

Verwijderd

Het kan evt het volgende zijn: De BIOS CLEAR jumper die staat verkeerd omschreven in het boekje. De stand "lear bios" is de gewone stand en omgekeerd. In dat geval gaan er GEEN ledjes branden.

Als dat t niet blijkt te zijn is je mobo gewoon om zeep. Er even uitschroeven en weer in parkeren wil ook nog wel es helpen.

Suc6

• Tony_Montana
DE ledjes branden nu wel opeens :?

Verwijderd

Na t wisselen van de CMOS jumper ? Of heb je de schroefies losgedraaid en zit t mobo los in de kast ?

Wat t ook nog wel es wil zijn: de externe USB aansluitingen maken wel es sluiting met de kast als je daar zo'n stekker aansluit....

• Tony_Montana
Ik heb 2schroefjes van mijn mobo afgehaald en CMOS jumper verzet. En nu branden ze wel. Maar na 1min worden de ledjes steeds zwakker.

• Heintje
Klinkt als sluiting.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Op zondag 17 juni 2001 17:40 schreef smvs het volgende:
ik heb echt de nodige msi k7t ervaring en ik weet wat er aan de hand is als je last hebt van 4 rode leds. dan is er wat kapot. of het is je processor (zoals in het boekje staat geloof ik) of het is gewoon je mobo zelf, of het is je mobo EN je processor. bij ons zijn er best veel 1e generatie k7t's opgeblazen, ze hebben volgens mij vooral een hekel aan een te zwakke voeding......
Ik heb met mijn MSI K7T Pro ook dit probleem. Alle ledjes van mobo zijn rood. Alle hardware eruit gesloopt, CMOS gecleard, stap voor stap alles weer opbouwen. Alle leds zijn weer groen als het systeem kaal is.

Snap er niks meer van... :?

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• RgR

RgR

rutgerlouwerse: [...] Toen bleek dat mijn BIOS Clear-jumper op clear stond [...]

Tony_Montana: Mijn pc heeft 't 1.5 week normaal gedraaid. Denk niet dat 't dan opeens aan jumpers ligt.

Een dag later:

Tony_Montana : [...] CMOS jumper verzet. En nu branden ze wel [...]

Zie je wel! Naaaanaaaa nanaaaaaaana! Ehm... sorry, maar ik vond je reactie niet zo vriendelijk, dus ik vind het wel grappig dat die Clear-jumper er misschien toch iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Ik had EXACT hetzelfde probleem,

(MSI K7T Turbo, 1,2Ghz AMD(133)
je mobo is stuk....

Of je hebt net als ik geprobeerd je mobo op een stuk metaal op te bouwen |:(

Of je hebt geprobeerd je CMOS te wissen (jumpertje verplaatst) zonder de stekker uit het stopcontact te halen.

Of een derde nieuwe reden, maar dat maakt allemaal niet uit, slechts 1 oplossing :

Snel terug naar de winkel, voordat je meer sloopt in een poging alles te maken

• Tony_Montana
Hoeveel maanden garantie zit er meestal op MSI k7T turbo??

Verwijderd

1 jaar
Pagina: 1