Topjes van heatsink afknippen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal,

In de verkoop van een deel van mijn oude pc, kwam ik er achter dat de nieuwe kast net 0,5cm tekort komt om dicht te kunnen nu de cpu fan er op zit. (Ik weet even niet meer welke, het staat er ook niet op, maar ik geloof dat het de aerocool arctic breeze was).

Nu zit ik te denken om de (goedkoop uitziende) koperen topjes die er boven uit steken er af te knippen. Dit zou het verschil wel kunnen maken.

Nu is mijn vraag: Kan dit kwaad?
Hoewel ik er zelf geen nut van in kan zien, valt het me wel op dat bijna alle mounted fans topjes hebben. Ik kan me dus wel inbeelden dat deze een doel hebben?

Help!!!

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die heatpipes zijn buisjes die bovenaan dichtgeknepen zijn, dat zijn die koperen topjes. Of je ze iets lager kan dichtknijpen en er dan een stuk af halen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:03

g0tanks

Moderator CSA
Zijn die sommige heatpipes niet gevuld met koelvloeistof?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je kunt uiteraard geen heatpipes gaan lopen afknippen. Heatpipes zijn geen massief koper, maar zijn holle koperen buisjes die een vloeistof bevatten.

Als je dat doorknipt is de boel lek.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, zoals eerder aangegeven: niet doen, die topjes zijn de bovenkanten van buisjes. Tenzij je ze 100% vloestofdicht (zonder de vloeistof er in - het is geen water! - te morsen) weet in te korten en dicht weet te maken, niet mee gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is inderdaad de manier om je koeler naar de filistijnen te helpen, de meuk die erin zit, kan vanalles zijn, maar volgens mij is het vaak een koolwaterstof naar keuze, gaat geheid lekken .

Het zijn ook niet koperen pijpjes, die dingen hebben ook nog een laagje aan de binnenkant, dus simpel dichtknijpen of dichtsolderen is ook een heel gedoe.

Gewoon vanaf blijven dus. Koop desnoods een kleinere koeler.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoobishPro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Ontzettend bedankt! Ik wist niet dat er een vloeistof in zat!

De oplossing is me duidelijk. Ik ga het allemaal weer in een andere kast zetten. Deze kast is toch vreselijk. Heeft geen lucht uitlaten. Het ding wordt loeiheet als je hem dicht hebt zitten.
Pagina: 1