Bootdrive verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
hallo mede-tweakers,
ik had mijn pc laatst in slaapstand staan, ik kwam thuis, ram de spatiebalk in en ik krijg een BSOD, ik reboot mn pc en hij kan geen bootdrive meer vinden. Ik reboot hem weer en ga naar de bios en hij staat daar ook niet meer tussen! is mijn SSD nu kapot? ik heb een andere powersource geprobeerd en een andere SATA kabel. specs:
i7 975 XE
asus ROG rampage III
r9 r290
12 gig ram
ocz vertex 3

mocht hij kapot zijn heb ik dan nog garantie bij ocz zelf? ik heb geen bonnetjes meer of iets dergelijks.

alvast bedankt,

MVG Olivier

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:16

D4NG3R

kiwi

:)

En als je dat ding in een ander systeem plugt kan je hem dan nog wel benaderen of op z'n minst zien? Qua garantie kan je zelfs een bankafschrift gebruiken, de fabrikant is tot niks verplicht tenzij dit op de doos vermeld staat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Die indilynx controllers uit de Vertex 2 & 3 en consorten uit de goedkopere productseries zijn niet uit hetzelfde hout gesneden als bij de Vertex 1.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• kippensoepje
ik heb geen andere systemen om de ssd op te testen maar zijn er nog andere manieren om zeker te weten dat de ssd kapot is? en als ze kapot gaan is dat dan op eens want ik heb nooit eerder last van ondervonden.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zie je de SSD in de bios??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat staat al in de TS. :) De TS kan overigens ook proberen om de disk aan te sluiten op een andere SATA poort, wellicht is de SATA-poort stuk op het moederbord.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
CptChaos schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:35:
[...]
Dat staat al in de TS. :) De TS kan overigens ook proberen om de disk aan te sluiten op een andere SATA poort, wellicht is de SATA-poort stuk op het moederbord.
Het is al laat :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Hang hem eens aan een andere pc en run chkdsk (checkdisk) Grote kans dat hij dan weer doet.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• kippensoepje
Biersteker schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:37:
Hang hem eens aan een andere pc en run chkdsk (checkdisk) Grote kans dat hij dan weer doet.
hoe kan dit dan?
niks werkt tot nu toe, waarom zou dat werken?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Even omdraaien: als je de SSD niet kan testen in een andere pc, kun je dan wel een HDD testen in jouw pc? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

kippensoepje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:38:
[...]

hoe kan dit dan?
niks werkt tot nu toe, waarom zou dat werken?
Hij zegt niet dat het dan echt weer werkt. Hij zegt alleen, dat de kans dan heel groot is. Baad het niet, dan schaad het niet. ;) En zo weet je ook gelijk 100% zeker of het probleem in de disk zit, of het moederbord.
Werkt de disk dan, dan heb je kans dat het aan het moederbord ligt. Werkt de disk niet, dan is je disk gewoon stuk.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52
Sorry, ik had gemist dat hij niet herkent werd in je bios. Maar misschien is het wel een idee om een ander pc te proberen. Om toch je sata controller uit te sluiten.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• kippensoepje
kan ik windows zomaar installeren op een hdd die ik nog in mn pc heb zitten waar ook andere data op staat?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zolang je het maar op een andere partitie doet. (Kun je kiezen tijdens de installatie)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

OCZ kwaaltje dit, disk is kapot en niet herstelbaar. Je kan hem voor garantie aanmelden bij de winkel.

Vroeg of laat gaan ze allemaal die OCZ's uit deze serie. De vraag is wanneer, niet of ze stuk gaan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
linux live disk om het nog eens te hecken (en wellicht mBR te fixen al lijkt dat hier niet aan de orde)

heb je nog een externe schijf waarvan de case gebrukt kan worden om de ssd aan een andere pc te hangen?

Ha dat is nogal een duidelijke stevige reactie hierboven.
Zelf nooit garantie via een winkel gedaan voor een HD of SSD maar altijd via de websites van de fabrikanten.

[ Voor 28% gewijzigd door Silent7 op 23-05-2015 19:49 ]

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-01 07:58
kippensoepje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:43:
kan ik windows zomaar installeren op een hdd die ik nog in mn pc heb zitten waar ook andere data op staat?
Installeren hoeft niet, kijk eerst maar of de HD in de bios te voorschijn komt. Wel op dezelfde sata poort aansluiten als eerst de ssd was aangesloten.

• kippensoepje
weet iemand hier hoe ik windows op een usbstick zet op een macbook? welke software ik hiervoor nodig heb?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix en gratis schopje richting OT :)
Pagina: 1