Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 10:30
Hallo daar beste tweakers.

Ik heb besloten de behuizing die ik nu heb weg te doen ( Thermaltake level 10 gt) om te gaan kijken naar wat anders, Iets met een wat minder "Super Game-pc kijk naar mij" uitstraling.

Nu leek het me leuk om een zo klein mogelijke pc te maken met wat ik heb.

Wat moet er allemaal in de kast passen:
Een ATX moederbord met een tower cooler van 155mm
2 3.5inch hdd's en 1 2.5 inch ssd
Een gpu van 312mm

Budget 100 +/-

De kast hoeft geen ruimte te hebben voor een radiator (al zou dat wel mooi zijn) en de standaard fans zullen vervangen worden dus deze maken ook niet veel uit. ik wil er graag een window in.

Wat ik al had gevonden:

Cooltek W2 Window Black : 110 euro

Zover ik heb gezien de kleinste kast waar alles in past en hij is van goede materialen gemaakt. Hij heeft alleen de IO aan de rechterzijde zitten wat voor mij niet helemaal ideaal is...

Corsair Air 540: 140 euro

Een wat grotere kast dan de Cooltek w2 en is van slechtere materialen gemaakt. Het was de enige andere kast die me wel geschikt leek voor een kleine ATX build en de IO zit vooraan wat wel handig is..

Phanteks enthoo pro window: 100 euro

Voor het geval het idee van een "kleine pc" niet ging lukken leek me deze kast de best mogelijke optie. zover ik heb gezien (uit reviews etc...) is het een zeer goede kast voor de prijs.

En nu de vraag aan jullie, welke kast zou het beste werken, of weten jullie nog een behuizing die beter is dan al deze andere ?

Alvast bedankt voor alle hulp ! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door NoelMakers1 op 24-05-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
pricewatch: NZXT H440 Wit

Dit is in mijn ogen ook een hele strakke en mooie kast! Voorzien van geluiddempend foam en strak design. Ruimte voor 5 hdds en 2 ssds. Alleen geen ruimte voor dvd drives etc.

Zeer stille kast maar de airflow is niet je van het. Overigens is de phantek enthoo pro of luxe ook een eeeerg mooie kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
stin00 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:22:
pricewatch: NZXT H440 Wit

Dit is in mijn ogen ook een hele strakke en mooie kast! Voorzien van geluiddempend foam en strak design. Ruimte voor 5 hdds en 2 ssds. Alleen geen ruimte voor dvd drives etc.

Zeer stille kast maar de airflow is niet je van het. Overigens is de phantek enthoo pro of luxe ook een eeeerg mooie kast :)
Deze ziet er ook inderdaad zeer mooi uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Misschien ook handig om te vermelden wat er in de kast komt te zitten allemaal :)

Verder wat zaken om in de gaten te houden:

- zoals je aangeeft strakke looks, niet te extreem
- zeer veel airflow of heel erg stil, of de middenweg?
- met of zonder window?
- ruimte voor 5,25" bays?
- eventueel ruimte voor radiatoren (waterkoeling)
- standaard veel fans meegeleverd?

Naja dit zijn wat voorbeelden om op te filteren , het blijft vooral een persoonlijke keuze qua smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:18
Al eens naar de fd define s gekeken. Als water-cooling build je toekomst is is dat een mooie kast. Momenteel nog niet echt makkelijk leverbaar. Het enige nadeel is dat het geen ruimte heeft voor optical drives. Maar als je die niet gebruikt is het een mooie kast met zee van ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
loki504 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:56:
Al eens naar de fd define s gekeken. Als water-cooling build je toekomst is is dat een mooie kast. Momenteel nog niet echt makkelijk leverbaar. Het enige nadeel is dat het geen ruimte heeft voor optical drives. Maar als je die niet gebruikt is het een mooie kast met zee van ruimte.
Die ziet er inderdaad ook zeer geschikt uit, ik denk dat het deze of de cooltek word.
Pagina: 1