Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-05 15:45
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje te dubben om mijn systeem een upgrade te geven. Enerzijds omdat ik merk dat hij verouderd is en aan de andere kant omdat nieuwe spulletjes altijd leuk zijn!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn systeem voornamelijk voor het bewerken van foto's (dubbele monitor) (sporadisch ook film) en voor gamen op 1080P(GTA V en The witcher staat op de verlanglijst)

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €600. Wanneer ik beter een nieuwe kast kan kopen (hier twijfel ik over) mag er 100 euro bovenop

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het onderstaande heb ik op dit moment in mijn PC zitten. SSD, harde schijf, dvd-RW, videokaart en voeding wil ik graag behouden tenzij jullie binnen budget betere aanbevelingen hebben

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P8P67 LE (3.0)€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 115,95€ 115,95
1Thermaltake Eclipse DV VC6000BNA (ATX, Geen PSU, Zwart)€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9€ 42,50€ 42,50
1Corsair CX600M€ 74,50€ 74,50
1Samsung 840 SSD 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 232,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voorlopig denk ik dat ik vooral de processor, mobo en geheugen aan de beurt zijn voor vervanging. in de toekomst kan ik me voorstellen dat de grafische kaart vervangen gaat worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De ROG mobo's van asus spreken mij erg aan. Verder is een intel processor een must!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua formaat zit ik voor nu gebonden aan mijn oude kast (zie bovenstaande tabel). In het geval van geluidsproductie is voor de prijs, minder altijd beter maar een beetje geluid is geen enkel probleem.

Ga je overklokken?
Voorlopig niet (gezien de marginale winst) vandaar ook de non K versie van de processor. Iemand hier een ander idee over?

De lijst zoals ik mijn upgrade nu had bedacht is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Tray€ 216,-€ 216,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 Maximus VII Impact€ 194,-€ 194,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 57,50€ 57,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 505,50

Ik ben erg geholpen met aanbevelingen vanuit de community! Lagere kosten zijn altijd mooi meegenomen. Ik wil echter wel een systeem wat er gewoon weer een aantal jaartjes tegenaan kan!

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom wil je upgraden? Die "oude" i7 is niet veel trager dan een nieuwe i5, en zelfs sneller wanneer HT gebruikt wordt.

Zelf zou ik eigenlijk alleen maar die voeding vervangen, want echt topspul is het niet. Maar verder is je systeem imo nog prima.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-04 10:55
En je zou er wat ram bij in kunnen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:06
http://pclab.pl/art63116-47.html

Kijk ff waar jouw processor staat in het lijstje :) Upgrade totally onnodig :)

Je zou als je de witcher op ultra wil gaan spelen nog kunnen kijken naar een krachtigere GPU. Daar zou ik wel even mee wachten tot AMD z'n nieuwe kaarten heeft uitgebracht :)

Als je je huidige CPU wel wil overklokken (nog niet echt nodig) zou je er een CPU koeler op kunnen zetten. Kan ook schelen in de temps en geluid. Hoewel de stock koeler niet boven de videokaart zal uitkomen tijdens het gamen..die zal waarschijnlijk pas te horen zijn met een echt stille kaart.

RAM moet idd zowiezo geupgrade worden naar minstens 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat meer geheugen erbij, misschien een nieuwe graka als je persé geld wilt uitgeven, en verder gaan denken over koeling/luxezaken: die CPU + dat mobo hoef je puur om performance niet te upgraden tenzij je op een paar features kicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik vraag me vooral af waarom je van een Full ATX bord naar ITX wilt ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
De i5-4690 is in mijn ogen gewoon een downgrade t.o.v. de 2600K. Als ik jouw was zou ik hier een fatsoenlijke koeler op zetten, hem overklokken (of niet, het is in principe niet nodig) en windows opnieuw installeren.

Mocht je toch iets willen upgraden dan is de HD7950 (en de voeding) het eerste waar je aan moet denken; voor bijv. de R9 290 of de GTX 970.

[ Voor 7% gewijzigd door PCBaas op 23-05-2015 20:57 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik besef me dat ik niet volledig ben geweest. De voeding is een tijdje geleden vervangen (gekregen van een kennis nadat de originele voeding was opgeblazen). Wat win ik op dit moment met een upgrade daarvan? Vooral stabiliteit? Het geheugen is op dit moment 2x4gb. De formfactor Itx was mij nog niet opgevallen. Ik dacht dat dit een Atx formaat mobo was.

Verder zit er momenteel een coolermaster koeler op de processor.
Ik denk dat ik voorlopig maar even tevrede moet zijn.

Bedankt voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een betere voeding biedt vooral levensduur, die CX-M voedingen van Corsair hebben dankzij een paar zeer matige onderdelen aan de binnenkant een behoorlijk kort leven. Als het goed is zonder vuurwerk, maar ze worden gewoon erg snel "slecht".

Een pricewatch: Antec VPF Series 550W is op dat vlak al veel beter, al kun je ook direct voor een mooie semi-modulaire gold gaan: pricewatch: Antec VPF Series 550W

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Baloes schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:01:
http://pclab.pl/art63116-47.html

Kijk ff waar jouw processor staat in het lijstje :) Upgrade totally onnodig :)
Mijn pools is niet zo heel goed,.maar die resultaten zijn toch niet de verschillen in fps die je haalt in games? Anders kloppen die verhalen dat een i5 net zo goed is als een i7 in games totaaaaaal niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-05 15:42

Dutchredgaming

ICT Beheerder

CMSTRR schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:50:
[...]

Mijn pools is niet zo heel goed,.maar die resultaten zijn toch niet de verschillen in fps die haalt in games? Anders kloppen die verhalen dat een i5 net zo goed is als een i7 in games totaaaaaal niet..
Vertaalde versie

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:49

br00ky

Moderator Harde Waren
CMSTRR schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:50:
[...]

Mijn pools is niet zo heel goed,.maar die resultaten zijn toch niet de verschillen in fps die je haalt in games? Anders kloppen die verhalen dat een i5 net zo goed is als een i7 in games totaaaaaal niet..
Zijn gemiddelde en minimale fps. En van de vaste clique hier beweert niemand dat een i7 geen betere (avg) fps krijgt, echter afgezet tegen de forse meerprijs is het geen interessante upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik zou je aanraden om een tweedehands R9 290 te halen, ( met een afterparty koeler) zoals gezegd een nieuwe voeding en nog 4GB RAM extra. Dan kan je voorlopig echt nog wel even vooruit. Misschien dat een extra 7950 zelfs nog wel interessant is, in plaats van een R9 290.

[ Voor 26% gewijzigd door 461943 op 23-05-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven2912
Wat ik lees over mijn moederbord is dat overclocken wat minder mogelijk is met de huidige mobo. Daarbij is het werken in crossfire of sli minder rendabel omdat de tweede pci-e lane helaas maar 4x is. Daarbij denk ik dat inderdaad de voeding het niet trekt (zelfde probleem met een grootverbruiker als de R9 290?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moederbord is idd de een high-end overklok moederbord, maar dan nog moet een leuke overklok prima te doen zijn.

Dus haal een leuke koeler voor zo'n 40/50 euro, 4GB extra RAM en eventueel een snellere videokaart en het systeem kan weer prima mee.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2015 14:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sven2912 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:25:
Wat ik lees over mijn moederbord is dat overclocken wat minder mogelijk is met de huidige mobo. Daarbij is het werken in crossfire of sli minder rendabel omdat de tweede pci-e lane helaas maar 4x is. Daarbij denk ik dat inderdaad de voeding het niet trekt (zelfde probleem met een grootverbruiker als de R9 290?)
Ik zou een goedkope aftermarket koeler kopen (een Hyper 412S of een Mugen 4), die i7 nog een beetje overclocken en 4GB RAM kopen.

Als je wilt zou je ook nog kunnen kijken naar een andere videokaart. Maar je huidige 7950 is gewoon de R9 280. Dus voor een performance winst zou je dan al naar een 290 of GTX970 moeten kijken. Persoonlijk denk ik dat wachten verstandiger is in dit geval. Die 7950 kan nog prima meekomen in de laatste games.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1