Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aankoop Hub, switch of een router?

Pagina: 1
Acties:

• KingKong21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Beste tweakers,

ik ben van plan om 1 van de volgende apparaten te halen: hub, switch of een router.
ik zou het dan ook gebruiken om via mn huidige internetkabel, 3-4 ethernet slots vrij te maken (dus kabel in hub/switch) en dan vandaag weer nieuwe slots voor meerdere apparaten.
Zelf in huis heb ik al een modem (begaande grond), router op de 1e verdieping en dan op de 2e verdieping zou ik graag een extra access point voor internetkabels willen hebben, dit is dan omdat ik maar 1 systeem kan gebruiken (ik heb staan een desktop, playstation 4, en een xbox one. Ik zou graag dat elk systeem zijn eigen kabel heeft en dus ik niet elke keer hoef te wisselen.

Mijn vraag aan jullie is dan, wat is het handigst om van 1 kabel er 3 te maken, (en meerdere kabels via de router op de 2e verdieping is niet mogelijk)
Hopelijk heb ik et zo duidelijk mogelijk uitgelegd,

Met vriendelijke groet,

King KOng 8)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Een hub is iets ouderwets, dat kan je sowieso niet meer krijgen. Een router is overbodig, wat je wilt is een switch. Je kan dan één netwerkkabel gebruiken om meerdere apparaten op aan te sluiten, en dat is volgens mij precies wat je wil.

Met een acces point wordt trouwens een apparaat bedoeld dat wifi 'produceert', niet een gat waar je een kabel in kan prikken zoals je nu (volgens mij) bedoeld.

Verwijderd

Wat hierboven wordt genoemd inderdaad, hiervoor heb je een switch nodig.

Deze switch zal prima voldoen: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

• KingKong21
marcop23 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:56:
Een hub is iets ouderwets, dat kan je sowieso niet meer krijgen. Een router is overbodig, wat je wilt is een switch. Je kan dan één netwerkkabel gebruiken om meerdere apparaten op aan te sluiten, en dat is volgens mij precies wat je wil.

Met een acces point wordt trouwens een apparaat bedoeld dat wifi 'produceert', niet een gat waar je een kabel in kan prikken zoals je nu (volgens mij) bedoeld.
yes dat wordt dan de switch! haha bedankt voor je reactie. Ben ik ook weer wat wijzer geworden :)

• KingKong21
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:57:
Wat hierboven wordt genoemd inderdaad, hiervoor heb je een switch nodig.

Deze switch zal prima voldoen: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
zo die dingen zijn nog goedkoop ook haha, Bedankt voor je reacite ;)