Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[HTML/JS] Geselecteerde optie van dropdown laten zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jaspr0
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 06-08-2015
Hallo,

Hoe kan ik een geselecteerde waarde van een dropdown menu, buiten het dropdown menu weergeven?
Dus als bijvoorbeeld Test2 geselecteerd is, dat er dan buiten het dropdown menu komt te staan: Test2.

Met een dropdown menu bedoel ik:
PHP:
1
2
3
4
5
<select name="dropdown" id="dropdown">
    <option value="Test1">Test1</option>
    <option value="Test2">Test2</option>
    <option value="Test3">Test3</option>
</select>

Alvast bedankt!

• Switchie
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

var option = document.getElementById('dropdown').value; ?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Jaspr0
quote:
Switchie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:34:
var option = document.getElementById('dropdown').value; ?
Dat is javascript en ik weet niet hoe ik dan op een specifieke plek de waarde (value) kan plaatsen, bijvoorbeeld in een div.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:35

NMe

Admin DevschuurŽ

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Jaspr0 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:40:
[...]

Dat is javascript en ik weet niet hoe ik dan op een specifieke plek de waarde (value) kan plaatsen, bijvoorbeeld in een div.
Dan zoek je dat op? Tekst afdrukken is letterlijk de eerste les in elke javascript-tutorial.

Als je denkt dat dit met pure HTML en CSS kan dan wil ik je wel vast uit de droom helpen. ;)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic? staat niet voor niks bovenaan de topiclijst, je topic had in Webdesign, Markup & Clientside Scripting gemoeten. Ga ik even regelen. ;) En als je een topic opent, dan is het wel zo handig als je op zijn minst even in de titel vermeldt om welke taal je topic gaat. In C#, Java, Delphi en VB heb je ook dropdowns en op deze manier verspil je de tijd van iedereen die niks van webdevelopment afweet. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Jaspr0
quote:
NMe schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:44:
[...]

Dan zoek je dat op? Tekst afdrukken is letterlijk de eerste les in elke javascript-tutorial.

Als je denkt dat dit met pure HTML en CSS kan dan wil ik je wel vast uit de droom helpen. ;)

Daarnaast: Waar hoort mijn topic? staat niet voor niks bovenaan de topiclijst, je topic had in Webdesign, Markup & Clientside Scripting gemoeten. Ga ik even regelen. ;) En als je een topic opent, dan is het wel zo handig als je op zijn minst even in de titel vermeldt om welke taal je topic gaat. In C#, Java, Delphi en VB heb je ook dropdowns en op deze manier verspil je de tijd van iedereen die niks van webdevelopment afweet. ;)
Hoho, ik ben nieuw hier en nieuw met de taal PHP. Als mensen een nieuwe taal proberen te leren betekent dit niet dat ze alleen maar HTML en CSS kunnen, u generaliseert.

Op een wat minder aanvallende manier reageren is ook mogelijk.

• NMe

NMe

Admin DevschuurŽ

Quia Ego Sic Dico.

PHP heeft hier al helemaal niks mee te maken? En nieuw zijn is niet hetzelfde als niks hoeven uitzoeken. We willen je best helpen maar als je tips krijgt om iets op een bepaalde manier te doen dan is een antwoord dat zich laat samenvatten tot "ja maar dat is een techniek die ik niet ken en ik weet niet hoe ik dat moet doen" terwijl het in de eerste de beste javascripttutorial terugkomt niet heel constructief. We zijn hier om je te helpen leren, niet om dingen voor je voor te kauwen. :)

• Switchie
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

quote:
Jaspr0 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:49:
[...]

Hoho, ik ben nieuw hier en nieuw met de taal PHP. Als mensen een nieuwe taal proberen te leren betekent dit niet dat ze alleen maar HTML en CSS kunnen, u generaliseert.

Op een wat minder aanvallende manier reageren is ook mogelijk.
Aangezien zelf leren altijd het leukste is zal ik je een duwtje in de goede richting geven.
Google even op iets in de trant van "JavaScript get value from dropdown"
Verwacht dat je daar erg ver mee moet kunnen komen.

Succes!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NMe

NMe

Admin DevschuurŽ

Quia Ego Sic Dico.

Zal ik daar dan nog een duwtje aan toevoegen? zoeken bij google naar 'javascript do something when dropdown changes'. De eerste hit omschrijft zelfs precies wat je wil doen (zij het op een ouderwetse manier).

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*