Out-of-the-box Linux USB3 Gigabit NIC

Pagina: 1
Acties:

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zoek een?
USB3 NIC (bedraad) Gigabit

Wat is je budget?
Max 50 euro ofzo

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Untangle. Dus het moet out-of-the-box op Linux werken, want extra drivers installeren en instellen Untangle is niet zo handig als op een gewone Linux box

Ik vind er wel in de pricewatch, maar als ik die Google met het keyword 'Linux' erbij, stoot ik toch vooral op Windows/Mac drivers enzo. Ik wil eentje die echt plug en play is op Linux. Iemand goede ervaringen?

Hartelijk dank!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
even de termen scherp houden.... nic = network interface card... usb is geen nic, dat noem je een controller ;)

http://www.delock.de/prod...kmale.html?setLanguage=en

deze kaart werkt vanaf kernel 3.4

dergelijke info staat overigens gewoon op de websites van de fabrikanten, pricewatch is nooit 100% volledig...

[ Voor 200% gewijzigd door MicGlou op 23-05-2015 21:09 ]

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07-2025
Ja maar dat is een USB3 controller. Ik zoek een netwerkkaart op USB. NOemen ze dat dan geen NIC?

VOor die USB netwerkkaartjes vind ik geen waar er echt vermeld wordt dattie werkt op Linux.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02 13:55
Carharttguy schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 21:43:
Ja maar dat is een USB3 controller. Ik zoek een netwerkkaart op USB. NOemen ze dat dan geen NIC?

VOor die USB netwerkkaartjes vind ik geen waar er echt vermeld wordt dattie werkt op Linux.
excuus... te snel gelezen.

pricewatch: Startech.com USB 3.0 naar gigabit Ethernet NIC netwerkadapter met 3-poorts hub

maarrrr... even zelf wat onderzoek doen, wat ik al eerder noemde vind je de beste info bij de fabrikanten zelf