GTA 5 start niet op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo allemaal :)

Ik heb gister GTA 5 gekocht (via Steam). Ik wilde vandaag voor het eerst GTA 5 opstarten, maar krijg dan de melding (zodra Social Club is opgestart) dat GTA 5 launcher niet meer werkt 8)7 . Toen GTA 5 opnieuw geïnstalleerd, nog steeds niet, weer dezelfde melding :-( . Toen dacht ik laat ik Social Club opnieuw installeren. Dus ik heb Social Club verwijderd, maar nu kan ik geen download meer vinden, en doet GTA 5 helemaal niks meer, dus ook geen melding dat iets niet werkt etc. Mijn drivers zijn up to date, hieronder de specs van mijn systeem, GTA 5 staat op de SSD.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 240,-€ 240,-
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 162,90€ 162,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 279,-€ 279,-
1WD Green WD20EZRX€ 80,01€ 80,01
1Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black)€ 113,50€ 113,50
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 74,95€ 74,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.090,35

Ik hoop echt dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen, ik had me verheugt op een weekendje GTA 5, na 2,5 jaar wachten :'( .

Groet

EDIT:

Ik heb verschillende fora opgezocht, ook op die van Rockstar zelf, maar nog geen oplossing kunnen vinden die ook daadwerkelijk helpt :(

EDIT 2: Nu heb ik de Launcher weer terug, maar nu krijg ik weer dezelfde melding :-(

EDIT Zoveel: Ik heb gelezen dat mensen een 2e account aan moesten maken op Windows, en het nu wel kunnen spelen 8)7 . Wordt steeds gekker als je blijft lezen :P . (linkje: http://www.gtaforum.nl/to...cher-has-stopped-working/ )

[ Voor 4% gewijzigd door pwillemske op 23-05-2015 18:36 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Na edit zoveel, heeft dat geholpen?

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Joostlek schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:17:
Na edit zoveel, heeft dat geholpen?
Nee, helaas niet. Ik ben ten einde raad, ik heb gister vanaf 14:00 tot ongeveer 0:00 uur gezocht en geprobeerd, maar niks. Toen ik Steam op offline zette, kwam ik tot het inloggen op social club, maar om in te loggen, moet steam online zijn. Als steam op online staat, kom ik niet eens tot het inlog venster.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij mij ook problemen. In mijn geval door een redirected documents folder. Een ander account aanmaken die niet onder de betreffende GPO viel heeft het probleem bij mij opgelost. Helaas kun je uit de event logs weinig informatie halen, maar kun je ze wellicht wel plaatsen? Misschien staat er wel iets nuttigs in.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 24-05-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Klinkt raar, maar is er iets waardoor je de game terug kan brengen in Steam?? Ik krijg niks gevonden dat je de game terug kunt "brengen" en dus je geld terug krijgen. Ik zit er aan te denken om te wachten totdat die het wel doet.

Of zou het door mijn videokaart drivers kunnen komen?? Aangezien veel mensen met AMD kaarten problemen hebben met GTA 5...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Dat van die redirected folders gaat nooit werken. Dat is er al sinds het begin der Social Club. Je kunt natuurlijk wel je product retourneren omdat het gewoon niet werkt.

Advies:
Maak eerst een VHD-boot met een dedicated Windows aan. Eventueel kun je daarin GTA5 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb de hulp van steam ingeroepen, nu wachten tot we antwoord krijgen :) Zo niet, wil ik mn geld terug omdat net simpelweg niet werkt.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
Ik heb de hulp van steam ingeroepen, nu wachten tot we antwoord krijgen :) Zo niet, wil ik mn geld terug omdat net simpelweg niet werkt.
"Steam Support het beste support team wat er is!" *stem druipt van sarcasme*

ik zou wachten op de GTA V update van AMD

Edit: en oh, in de SSA (Steam Subscriber Agreement) staat volgens mij ergens: eens gekocht, geen terugruil mogelijkheden

Edit 2: Ze gaan geen geld geven omdat een game niet op jouw game opstelling werkt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Joostlek op 24-05-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Kha, daar kwam ik ook al achter, maar kijk eens bij je eigen regeltje onder aan je post :+ . AMD heeft toch al een update gehad??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:23:
Kha, daar kwam ik ook al achter, maar kijk eens bij je eigen regeltje onder aan je post :+ . AMD heeft toch al een update gehad??
Ik zie dat de update nog in de beta zit volgens mij, download eens de allerlaatste drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Joostlek schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:21:
Edit 2: Ze gaan geen geld geven omdat een game niet op jouw game opstelling werkt ;)
Dat is niet zo. Zolang jij je aan de best-practises houdt, en het product werkt niet, dan zullen ze gewoon geld moeten teruggeven.

Redirected folders is een onderdeel van best-practises, alleen al op grond daarvan kun je de koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
http://steamcommunity.com...ons/0/611703709830123841/

*vraagt zich af waarom er zoveel problemen zijn met GTA V voor de PC terwijl Rockstar zo belachelijk lang mee bezig was*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Trommelrem schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:36:
[...]

Dat is niet zo. Zolang jij je aan de best-practises houdt, en het product werkt niet, dan zullen ze gewoon geld moeten teruggeven.
R
Redirected folders is een onderdeel van best-practises, alleen al op grond daarvan kun je de koop ontbinden.
Het is verantwoordelijkheid van Rockstar om de specs te bepalen. Valve verliest ook geld als ze geld teruggeven.

Mijn CS:GO, L4D2 en CS:S werken ook niet (meer). Heb csgo al 240u gespeeld, ineens deed ie het niet meer (ik ga alles opnieuw installeren als W10 uit is en ik een SSD heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@joost, ik heb de laatste drivers al, AMD CCC zegt dat ik de laatste al heb :) . Voordat ik mn geld terug wil, wacht ik nog even af op Steam Support. Als dat niks word vraag ik mn geld terug, en koop ik GTA V wel als veel problemen de wereld uit gehoplen zijn.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:55:
@joost, ik heb de laatste drivers al, AMD CCC zegt dat ik de laatste al heb :) . Voordat ik mn geld terug wil, wacht ik nog even af op Steam Support. Als dat niks word vraag ik mn geld terug, en koop ik GTA V wel als veel problemen de wereld uit gehoplen zijn.
Heb je de beta, volgens mij geven ze geen beta over de main updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
De beta van CCC?? De CCC versie die ik heb is 15.4 Beta.

[ Voor 53% gewijzigd door pwillemske op 24-05-2015 19:41 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
Welke OS heb je? W8 heeft geen ondersteuning meer; W8.1 wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik gebruik Windows 8.1 64-bit legale versie :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb eigenlijk speciaal voor GTA V een nieuwe laptop gekocht om er zeker van te zijn dat ik hem zonder problemen gemakkelijk kan laten draaien.

Ik heb het spel ook via Steam aangeschaft en gedownload, echter krijg ik, net zoals een aantal anderen een foutmelding tijdens het laden van de Social Club, de GTA V launcer werkt niet meer.. Heb de game/steam ook al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar zonder effect.

Aan mijn laptop kan het dus onmogelijk liggen (ACER Aspire Nitro VN7-591G-768L).

Baal er ongelofelijk hard van en ik wacht al een tijdje op een oplossing, echter heb ik die ook nog niet gevonden. :( :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik wacht ook op een oplossing...maar dat zal waarschijnlijk wachten zijn tot R* een patch uit brengt, ik vind het echter wel raar dat velen anderen hem wel kunnen spelen. Mijn systeem is helemaal up-to-date. En het is zeker niet de lichtste qua specs...als het aan mijn systeem lag, kon ik er nog iets aan doen, nu helaas niet, en kan het makkelijk nog maanden duren :( .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg GTA V in eerste instantie ook niet aan de praat. Lowercase user aangemaakt etc. maar niks hielp.
Uiteindelijk bleek het een "corrupte" DirectX 11 installatie te zijn waar ik met andere games blijkbaar geen problemen mee had.

Als ik het mij goed herinner heb ik het volgende gedaan:

In C:\Windows\System32 staat een hele set aan d3d*.dll bestanden. Deze verwijderen of misschien veiliger, verplaatsen naar een andere map.
Vervolgens de DirectX installer downloaden en deze installeren:
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35

Na deze stappen deed GTA V het direct, hopelijk werkt dit ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAngelRipper
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:29

TomAngelRipper

Sodomy & Lust

Ga eens kijken bij C:\Users\eigen naam\Documents\Rockstar Games\GTA V
Daar staat vermeld wat er bij het opstarten niet goed gaat. Bij mij was het een foute .dll
ZIe topic verkeerkeerd videokaart GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik ga het alle twee vanavond proberen als ik klaar ben met werken :)

Allemaal al hartelijk dank voor het meedenken! :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Bij mij wilde GTA V een tijdje geleden niet opstarten nadat ik FaceRig had geinstalleerd. Disablen van de 'virtual cable' drivers die daarbij hoorden bleek het op te lossen.

Kwam ik achter na uren zoeken en te zien dat sommige mensen hetzelfde probleem konden oplossen door van geluidskaart te switchen (voor systemen met zowel standalone kaart als kaart in mobo en/of zelfs in videokaart). Dat, en GTA V werkte prima voordat ik FaceRig installeerde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
TomAngelRipper schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:58:
Ga eens kijken bij C:\Users\eigen naam\Documents\Rockstar Games\GTA V
Daar staat vermeld wat er bij het opstarten niet goed gaat. Bij mij was het een foute .dll
ZIe topic verkeerkeerd videokaart GTA V
Dit staat er in dat document:
[2015-05-26 16:47:45.106] [DISPLAY] Using DPI 96
[2015-05-26 16:47:45.718] [DISPLAY] File version 10000:15e0001 (for E:\Steam Games\steamapps\common\Grand Theft Auto V\GTA5.exe)
[2015-05-26 16:47:46.326] [DISPLAY] File version 10001:50008 (for C:\Program Files\Rockstar Games\Social Club\socialclub.dll)
[2015-05-26 16:47:46.336] [DISPLAY] File version 10000:15e0001 (for E:\Steam Games\steamapps\common\Grand Theft Auto V\GTAVLauncher.exe)
[2015-05-26 16:47:46.338] [DISPLAY] Version: |1.0.350.1|1.1.5.8|1.0.350.1|FSP
[2015-05-26 16:47:46.806] [DISPLAY] OS version: Major: 6, Minor: 2, Build: 9200, Platform: 2
[2015-05-26 16:47:46.926] [DISPLAY] Social Club initializing...
[2015-05-26 16:47:47.227] [DISPLAY] Attempting to create device...
[2015-05-26 16:47:47.228] [DISPLAY] Attempting to initialise DX9 COM object...
[2015-05-26 16:47:47.283] [DISPLAY] Window size: 690 x 496
[2015-05-26 16:47:47.295] [DISPLAY] Successfully created DX Device!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAngelRipper
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:29

TomAngelRipper

Sodomy & Lust

Hmmm,

In de log staat geen [warning]. Dit stond bij mij wel vermeld.
Ik heb toen de .dll (GFSDK_ShadowLib.win64.dll) vervangen in de map:
C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto V

Je kunt dit proberen. Uiteraard de origineel wel eerst opslaan.
Anders weet ik het ook niet.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik ga deze week ergens een nieuw account aanmaken, en kijken of GTA V het daar wel doet :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ik heb een refund aangevragen, ben benieuwd :) (heb totaal geen zin meer in GTA 5 na 2,5 jaar wachten en nu dit...helaas!)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Zo, geld terug gekregen van Steam, gelukkig! Nu wachten totdat GTA 6 uit komt :P .

Van mij mag dit topic op slot :)

[ Voor 18% gewijzigd door pwillemske op 06-06-2015 11:08 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
pwillemske schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:07:
Zo, geld terug gekregen van Steam, gelukkig! Nu wachten totdat GTA 6 uit komt :P .

Van mij mag dit topic op slot :)
Mag ik nog een klein vraagje stellen?

Hoe heb je het gekocht en waar heeft steam het heen gestort. Heb je nu 45 euro op je steam wallet of op je iDeal/paypal oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Joostlek schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:28:
[...]

Mag ik nog een klein vraagje stellen?

Hoe heb je het gekocht en waar heeft steam het heen gestort. Heb je nu 45 euro op je steam wallet of op je iDeal/paypal oid?
Ja hoor, dat mag :)

Ik heb het via de Steam Client gekocht. Via de steam site (in google op steam zoeken en dan het eerste resultaat) dan kun je via ondersteuning je geld terug vragen. Je kan kiezen tussen de steam wallet en ideal (bij mij). Ik heb gekozen voor de steam wallet. Ik heb er 60 euro voor betaald, en ook terug gekregen :) . Je krijgt een mail als het terug gestort is :) (of als het geaccepteerd is)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1