Anoniem: 128370

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Wie heeft er ervaring met de Honeywell Evohome thermostaat?

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning opgeleverd met daarin een HP (Cool) Cube van Itho Daalderop (http://www.ithodaalderop....luchtwater/hp-cool-cube). De woning zal voorzien zijn van vloerverwarming en ik wil elke ruimte afzonderlijk gaan aansturen via de Honeywell Evohome thermostaat.

Alvast bedankt!

• Limojo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-03 23:44
Anoniem: 128370 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:12:
Goedemiddag allen,

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning opgeleverd met daarin een HP (Cool) Cube van Itho Daalderop (http://www.ithodaalderop....n/luchtwater/hp-cool-cube). De woning zal voorzien zijn van vloerverwarming en ik wil elke ruimte afzonderlijk gaan aansturen via de Honeywell Evohome thermostaat.

Alvast bedankt!
Niet doen, is zinloos en je gaat onnodig veel geld uitgeven.
Been there, done that, met een vergelijkbaar systeem.

In je waarschijnlijk zeer goed geisoleerd huis kun je veel beter 1 (nagenoeg) gelijke temperatuur handhaven.
kwa energieverbruik maakt dat weing uit.
Nachtverlaging max. 1 a anderhalve graad toepassen.

Desnoods 2 zones maken, 1 voor de bg en 1 voor de verdieping.
Ook je vloerverwarming goed inregelen.

Je wil je nieuwe huis met een zo laag mogelijke watertemperatuur verwarmen / warmhouden.
Met Evohome gaat dat niet lukken, als je een ruimte apart wil gaan opwarmen duurt dat een eeuwigheid of gaat zelfs niet lukken in een redelijk tijdsbestek.
Dat is dan alleen mogelijk door te werken met een (veel) hogere watertemperatuur en bijbehorend hoger energieverbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 128370 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:12:
Goedemiddag allen,

Binnenkort krijgen wij onze nieuwe woning opgeleverd met daarin een HP (Cool) Cube van Itho Daalderop (http://www.ithodaalderop....n/luchtwater/hp-cool-cube). De woning zal voorzien zijn van vloerverwarming en ik wil elke ruimte afzonderlijk gaan aansturen via de Honeywell Evohome thermostaat.

Alvast bedankt!
De Evohome is geen goed idee voor jouw verwarmingscombi.
Met een zonesysteem zul je veel vaker warmtevraag richting de ketel (warmtepomp) krijgen dan bij een één zone systeem. Dit werkt niet goed icm een warmtepomp.
Een warmtepomp moet het hebben van langere periodes in bedrijf, niet van veel starts en stops.
Waarschijnlijk staat de warmtepomp 9 van de 10x in anti pendel bij warmtevraag en krijgt de ketel dus voorrang.

Gewoon niet aan beginnen

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:01
Zelf gebruik ik de voorloper van Honeywell, hometronic. Werkt prima. Alleen voor de radiator in de badkamer laat ik elk comando 2x sturen met een tussentijd van 5 minuten, omdat er soms iets niet goed ging in de communicatie.

Het was voor mij vooral belangrijk dat kamers zelf de ketel konden opstarten, want als de gas-haard in de woonkamer aan staat, dan is de woonkamer wel warm, maar alle andere ruimtes koelden dan heel ver af.

Mijn ouders stoken gewoon hun hele huis 24/7 warm, ook wel comfortabel, en je spaart de kosten van zo'n systeem uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 128370

Topicstarter
Heren, hartelijk dank voor jullie antwoorden. Dit systeem schrap ik van mijn lijstje. Nu even verder zoeken naar een thermostaat die ik wel op afstand kan besturen. Nog enkele tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:24

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Even verder kijken dan je neus lang is: Slimme thermostaten en energiemeters

In bovengenoemd topic moet je vast een antwoord kunnen vinden. Dit topic gaat daarom op slot.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee