Hallo,
Ik heb een lastig probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb een klant die moeite heeft om mail op te halen via IMAP van mijn vps. Hij heeft een iPhone en maakt gebruik van de standaard mailapp. Hij kan soms wel en soms niet verbinden met mijn server. Al zijn instellingen staan goed en mail verzenden werkt.
In de maillogs van mijn server kan ik alleen dit vinden:
Na wat zoeken heb ik courier een debuglog laten bijhouden en gewacht tot de foutmelding weer voorbij kwam. In de debuglog kom ik het volgende tegen (ik geef even de volledige log omdat ik niet zeker weet wat er precies relevant is):
Wat er volgens mij gebeurt hier is dat de iPhone 3 keer probeert om een folder genaamd Sent Messages aan te maken. Waarna de mailserver met NO Invalid mailbox name reageert. Hierna geeft de Iphone in de mailapp aan dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server (oftewel de telefoon handelt de foutmelding vrij slecht af).
Wat ik vervolgens kan bedenken is dat de telefoon eigenlijk had moeten zoeken op INBOX.Sent Messages, maar dat hij "INBOX." achterwegen laat.
Hoe kan ik dit oplossen op een manier dat het vervolgens ook nog voor andere mailclients werkt?
Alvast bedankt!
Ik heb een lastig probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb een klant die moeite heeft om mail op te halen via IMAP van mijn vps. Hij heeft een iPhone en maakt gebruik van de standaard mailapp. Hij kan soms wel en soms niet verbinden met mijn server. Al zijn instellingen staan goed en mail verzenden werkt.
In de maillogs van mijn server kan ik alleen dit vinden:
code:
1
| imapd-ssl: Unexpected SSL connection shutdown. |
Na wat zoeken heb ik courier een debuglog laten bijhouden en gewacht tot de foutmelding weer voorbij kwam. In de debuglog kom ik het volgende tegen (ik geef even de volledige log omdat ik niet zeker weet wat er precies relevant is):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| WRITE: 1 OK LOGIN Ok. READ: NUMBER: 2 READ: ATOM: CAPABILITY READ: EOL WRITE: * CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFE$ 2 OK CAPABILITY completed READ: NUMBER: 3 READ: ATOM: LIST READ: QUOTED_STRING: READ: QUOTED_STRING: * READ: EOL WRITE: * LIST (\Marked \HasChildren) "." "INBOX" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Sent" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Drafts" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Sent Messages" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Trash" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Deleted Messages" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.spam" * LIST (\HasNoChildren) "." "INBOX.Junk" 3 OK LIST completed READ: NUMBER: 4 READ: ATOM: APPEND READ: QUOTED_STRING: Sent Messages WRITE: 4 NO Invalid mailbox name. WRITE: 1 OK LOGIN Ok. READ: NUMBER: 2 READ: ATOM: CAPABILITY READ: EOL WRITE: * CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFE$ 2 OK CAPABILITY completed READ: NUMBER: 3 READ: ATOM: APPEND READ: QUOTED_STRING: Sent Messages WRITE: 3 NO Invalid mailbox name. WRITE: 1 OK LOGIN Ok. READ: NUMBER: 2 READ: ATOM: CAPABILITY READ: EOL WRITE: * CAPABILITY IMAP4rev1 UIDPLUS CHILDREN NAMESPACE THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFE$ 2 OK CAPABILITY completed READ: NUMBER: 3 READ: ATOM: APPEND READ: QUOTED_STRING: Sent Messages WRITE: 3 NO Invalid mailbox name. |
Wat er volgens mij gebeurt hier is dat de iPhone 3 keer probeert om een folder genaamd Sent Messages aan te maken. Waarna de mailserver met NO Invalid mailbox name reageert. Hierna geeft de Iphone in de mailapp aan dat er geen verbinding gemaakt kon worden met de server (oftewel de telefoon handelt de foutmelding vrij slecht af).
Wat ik vervolgens kan bedenken is dat de telefoon eigenlijk had moeten zoeken op INBOX.Sent Messages, maar dat hij "INBOX." achterwegen laat.
Hoe kan ik dit oplossen op een manier dat het vervolgens ook nog voor andere mailclients werkt?
Alvast bedankt!