Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school (lichte bewerking)

Pagina: 1
Acties:

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-11 06:14
Wat ga je met je laptop doen?
Het OS maakt met niet uit, ik neig sterk naar Mac OSX, maar heb tot nu toe altijd windows gebruikt. Programma's die zullen draaien zijn voor het Office pakket van Microsoft en een browser. Af een toe een kleine game als Hearthstone ofzoiets is ook wel leuk.

Wat is je budget?
Ongeveer 1400 euro, ik heb op dit moment een MacBook Pro 13,3 inch 2,7-GHz i5 bij de MediaMarkt gezien voor 1388,- euro, maar voor een goedkopere en andere goede Windows laptop sta ik ook open.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op dit moment is het vooral voor thuisgebruik, maar het zou voor kunnen komen dat ik hem meeneem. Accuduur is ook wel belangrijk, want als ik hem meeneem wil ik niet bij elk caféetje of aan elke tafel op school met een oplaadsnoer willen zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik gebruik op dit moment een op Windows 7- draaiende laptop die er een uur over doet om goed op te starten zodat ik hem kan gebruiken. Vanuit m'n omgeving hoor ik veel goede berichten over MacBook's van Apple en hier wil ik eigenlijk ook wel graag een keer mee werken. Ik ben al in de Apple Store geweest en de 13,3-inch Retina MBP is erg mooi en werkt vlot. Aangezien we oo school sllemaal met Windows werken en ik ook met HTML in Notepad++ aan de slag ben twijfel ik of een Mac wel de juiste keuze is...

Alvast bedankt!!

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Zit met exact dezelfde vraag als jou! Mijn andere keuzes zijn de HP spectre x360 (8gb 256gb i5), de dell xps 13 en de surface pro 3 (in België tijdelijk met gratis type cover). Weet er iemand of eviews en spss 12 ook degelijk draaien op OS x ? En heb ik de 8gb ram wel nodig voor deze niet zo intensieve programma's ?

• JeffreyDG
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-11 06:14
olivierrr schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:45:
Zit met exact dezelfde vraag als jou! Mijn andere keuzes zijn de HP spectre x360 (8gb 256gb i5), de dell xps 13 en de surface pro 3 (in België tijdelijk met gratis type cover). Weet er iemand of eviews en spss 12 ook degelijk draaien op OS x ? En heb ik de 8gb ram wel nodig voor deze niet zo intensieve programma's ?
De HP Spectre x360 heb ik ook al naar zitten kijken (dezelfde versie als die jij opnoemt) en de dell xps 13 staat ook in mijn lijstje!! De Surface Pro 3 vind ik zelf niks, omdat ik al een tablet heb en ik niet zo van de touchscreens op laptops ben. Ook vind ik het niet fijn dat er geen HDMI-poort op de laptop/tablet zit, er een, naar mijn mening, 'raar' toetsenbord op zit en je de tablet/laptop niet open kan doen als een normale laptop, maar er een stand bij zit. De prijs voor deze, naar mijn mening, mindere laptop werkt dan ook niet mee.
Eviews 8 werkt op de Mac maar op hun site staat 'The Mac version does not support saving of graphics to .PNG and .JPG formats, or using OLE during copy and paste operations.' misschien heb je hier wat aan.

SSPS werkt volgens mij ook gewoon als ik de resultaten op google kan vertrouwen

• olivierrr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03-2022
Bedankt!! Ik heb gelezen dat de x360 een macbook pro iets meer travel hebben en dus comfortabeler typen. Ook is het scherm van de xps 13 mat terwijl de andere 2 glanzend zijn. Een touchscreen lijkt me wel een voordeel met de komst van windows 10 (meer apps) dus de x360 draagt wel mijn voorkeur maar tippen aan de meer conventionele macbook kan hij denk ik net niet. De macbook is grafisch sterker en heeft het allerbeste touchpad. Qua programma's hoef je niet zo bang te zijn, veel profs en studenten op de universiteit gebruiken een mac om bv. te programmeren, grafisch te bewerken,... Er bestaan ook alternatieven voor notepad++. Zelf ben ik wel wat bang dat ik niet echt zou kunnen wennen aan OS X.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Alternatieven voor Notepad++: Sublime Text en Coda werken erg goed op Mac OS X.

Ik zou eerst de keuze maken of je OS X of Windows wilt gebruiken. Als je voor OS X kiest is het makkelijk, gewoon de MacBook Pro Retina 13". Als je voor Windows kiest zijn er ook een aantal andere laptop waar je naar zou kunnen kijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-C4080H (review: reviews: Asus Zenbook UX301: de snelste en duurste)

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je alleen met Windows hebt gewerkt, waarom neig je dan sterk naar een Mac? Daarnaast is een Mac niet bedoeld om voor te gamen, meer voor andere doeleinden bijvoorbeeld met het werken met grafische applicaties. Echter kan Windows dit ook. Het ligt meer naar de smaak welke OS je mee wilt werken. Bijna alle hoofdtaken op een Windows machine kan ook uitgevoerd worden op een OSX machine. Daarnaast is Windows installeren ook geen probleem op een mac, mocht je dat willen (VirtualBox / Parallels)

Ik zou je keuze even goed overwegen, ik heb zelf een Macbook Pro Retina, ik ben er uiterst tevreden mee. Over HP ben ik niet te spreken, maar de Dell XPS is wel 1 van de mooiste ultrabook op dit moment, die mooi afgewerkt en krachtig is voor alledaagse taken. Dat zou wellicht ook een optie zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 25-05-2015 18:52 ]

hi!

Pagina: 1