Toon posts:

Windows 7 divers raar gedrag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje vertoont mijn Windows 7 gebaseerde installatie raar gedrag:
  • iedere keer dat ik naar Tweakers ga (en dat gebeurt nogal eens!) wordt gevraagd cookies te accepteren, wat ik dan braaf doe
  • in IE kan ik geen bestanden downloaden (kan wel kiezen uit openen/opslaan/opslaan als, maar er gebeurt niets), terwijl dat in Chrome wel lukt
  • copy/paste van afbeeldingen in IE naar Word gaat met een omweg, ik moet nu kiezen voor 'Plakken speciaal' en dan kiezen voor het bitmap formaat; eerder was gewoon plakken goed genoeg
Ik heb geen idee of deze zaken met elkaar te maken hebben, maar lastig is het wel. Heb al een opschoning gedaan met MBAM en gebruik Avast Free en Windows updates. Tijdelijk uitschakelen van Avast helpt niet.

Iemand een goed idee (en dan niet zoiets als: gebruik Chrome icm OpenOffice, of zo)?

Rob

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 17:36 . Reden: iets nauwkeuriger ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Internetopties/Geavanceerd/opnieuw instellen ?

p.s: Wat heeft Windows 7 met IE te maken ? Lijkt mij dus een probleem met IE en niet zo zeer Windows 7?

[ Voor 55% gewijzigd door Breezers op 23-05-2015 16:57 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede suggestie, maar Internetopties/Geavanceerd/opnieuw instellen biedt geen soelaas.

En je hebt gelijk, het is niet zozeer "Windows 7 installatie gedrag" als wel "Windows 7 gebaseerde installatie gedrag" (aangepast in eerste bericht).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je in veilig modus Windows boot, werkt het dan wel ?

Als dit zo is, dan is er zo goed als zeker sprake van een virus/malware

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook in veilige modus hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:27
Dus wacht je symptomen zijn dus: slaat geen cookies op, kan niks downloaden en k/k is kapot?

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ten eerste had de titel inderdaad wel wat duidelijker gemogen en ten tweede: http://windows.microsoft....lorer/install-ie#ie=ie-11 (start daarna de computer weer opnieuw op, herhaal de stappen, maar vink dan IE 11 juist weer aan bij stap 3, start de computer opnieuw op en dan zou je probleem verholpen moeten zijn) :)

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Is dit wel een legale Windows uitvoering? Niet een of andere gare torrent met een CRC die niet eens met de officiële installatie media overeenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Legale versie, meegeleverd door Asus. Inmiddels ook IE11 eraf gegooid en een poging gedaan die er weer op te krijgen. Mislukt!

Omdat er te veel mis leek te zijn (ook Windows Update werkt niet en in de event viewer zie ik foutmeldingen over Search) dacht ik dan maar de recovery te draaien. Van de regen in de drup: de recovery loopt, is klaar en een reboot leidt vervolgens tot een reboot-lus, maar zonder werkelijk Windows te starten. Tweede recovery-poging idem.

Kan ik met een standaard Windows installatie cd (van het juiste type home/pro/...) i.c.m. de Asus Windows activation key een schone installatie doen of heb ik daar een andere cd voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 18:55:

Kan ik met een standaard Windows installatie cd (van het juiste type home/pro/...) i.c.m. de Asus Windows activation key een schone installatie doen of heb ik daar een andere cd voor nodig?
Ja hoor, dat kan. Als je maar zorgt dat je EXACT de juiste installatie CD hebt. Dus ook letten op het verschil tussen OEM en retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
En zorg er voor dat je een goede installatie media hebt... Niet een gepirate versie waarin nog wat zaakjes verstopt zitten (mallware ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
xFeverr schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:22:
En zorg er voor dat je een goede installatie media hebt... Niet een gepirate versie waarin nog wat zaakjes verstopt zitten (mallware ed.)
Hier te downloaden:
http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor het meedenken. Inmiddels is Windows opnieuw geinstaleerd en werkt alles weer als een zonnetje!
Pagina: 1