Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers,

Ben sinds kort een trotse eigenaar van een AMD A6790K, en ik gebruik deze in combinatie met een geheugen kit van 8GB, welke een vrij lage snelheid heeft van 677Mhz, nou las ik een keer in een Tweakblog dat iemand zei dat APU's van snel geheugen zouden houden.
Nou wil ik dus graag weten of dit echt waar is.

Ik haal een normale score in Cinebench en ook in de Windows Index, maar ik vroeg mij af of misschien iets meer FPS kan krijgen met een ietwat hoger geklokte kit.

Zo ja, welke RAM kit zou het meest geschikt zijn voor deze APU?

Ik heb dat iemadn mijn vragen kan beantwoorden :) .

Met vriendelijke groet,

Lorenzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:44

Thomg

Aww yiss

1333, niet 677 ( je bedoelt wss trouwens 667 ), DDR.

Als je het geheugen al hebt is het een relatief duur grapje om die "even" te vervangen, lees je even in hoeveel voordeel het biedt en of het het waard is voor jou.

Waar het bij standaard desktops ( + gpu / grafische performance geen issue ) insignificant is, maakt het voor apu's wel degelijk uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 23-05-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:01
Meer hierover staat beschreven in dit artikel.

Verder draait je geheugen op 1333 Mhz, niet op 667.

Lees dit artikel eerst maar even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

APU's hebben veel voordeel bij sneller geheugen, zie bijvoorbeeld deze benchmarks: http://www.pcper.com/revi...aling/Graphics-Benchmarks

Lees je goed in op Memory Scaling met APU's, en trek je eigen conclusie of je het de moeite waard vindt, het ligt er helemaal aan of jij het geld er voor over hebt :)

Qua ram kun je eigenlijk geen slechte keuzes maken, zolang je er maar voor zorgt dat je moederbord en je APU de gekozen frequentie ondersteunen. Mocht je een setje vinden dat je de moeite waard lijkt, post m gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor wat ik al een paar keer hier gelezen heb, maakt maximaal geclocked geheugen veel uit voor APU's Juist met betrekking op meer FPS.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

[ Voor 5% gewijzigd door r3solution op 23-05-2015 15:39 ]