Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Hierbij mijn situatie:
Heb momenteel 2 telefoons:
1) Zakelijk met Vodafone sim, probleen is lage data limiet van 1gb en zeer beroerde dekking in deze omgeving
2) prive met Choozze bright, nadeel de onbetrouwbaarheid van Choozze en gebrek aan 4g.

Het rondlopen met 2 telefoons is erg onhandig, en op een normale werkdag eigenlijk ook niet nodig, omdat ik dan genoeg heb aan 1gb van Vodafone. Op vrije dagen in de zomer trek ik er graag op uit, en wil dan lekker kunnen streamen.

Mijn gedachte nu is om mijn prive telefoon te vervangen door een mifi, die ik kan meenemen als ik op pad ga. Een 4g compatible mifi heb ik, nu is dus de vraag welke simkaart erin zou moeten.

De wensen voor deze sim zijn
1) geen vast abonnement, aangezien ik de sim in de zomer veel zal gebruiken en in de winter bijna niet, maar wel de mogelijkheid veel data op een dag te gebruiken
2) 4g op kpn (grote voorkeur) of T-Mobile netwerk
3) nice to have, ook te gebruiken in het buitenland.

Alle ideeën zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:51
In de eerste plaats, een dual sim toestel lijkt me een stuk makkelijker?

2e sim kun je misschien een prepaid nemen, dan kun je ook makkelijk wisselen als er eens een leuke aanbieding is.
Bij lebara kun je geloof ik voor 1 cent per mb uit prepaidtegoed internetten, bij lycamobile kun je voor 5 euro een 30-dagen bundel kopen die op het moment wel 3gb is geloof ik.
Bijbetalen voor 4g zal niet lang meer gebruikelijk zijn verwacht ik, binnen een half jaar zal je denk ik altijd bij iedere provider 4g krijgen zolang je toestel daarvoor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
dank voor je suggestie, helaas is dual sim geen optie, ben gebonden aan een Samsung, en wil natuurlijk een high end, en high end Samsung telefoons met dual sims bestaan helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badmotivator
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-06 01:15
Ik weet niet hoe high end het moet zijn, maar Samsung heeft onder andere de Galaxy S5, S6 en Note 4 in een dual sim uitvoering? Nadeel van een MiFi lijkt me dat je niet meer echt kunt bellen of gebeld worden op je privé simkaart. Die 1 cent per MB aanbieding van Lebara is volgens mij tijdelijk, lijkt me dus voor de lange termijn geen optie, normaal is het 9 cent per MB. Voor dit scenario zie ik zo gauw geen voordelige opties, het meest handige lijkt mij persoonlijk een multisim van Vodafone, dat is een tweede simkaart op je abonnement voor data-only in bijvoorbeeld een tablet of een MiFi, kost geloof ik 5 euro per maand en bij Red Super is het gratis. Je deelt dan je databundel van je abonnement tussen je gewone simkaart en de multisim. Je hebt dan alleen je privé nummer nog niet opgelost, maar als je dat niet gebruikt om te bellen of gebeld te worden is dat geen probleem. Als het geen abonnement mag zijn, 4G moet hebben en op het netwerk van KPN of T-Mobile moet zitten, denk ik dat je bij een prepaid kaartje uitkomt van een van die twee providers of misschien een MVNO op die netwerken. Ik kan alleen geen MVNO vinden die 4g in combinatie met prepaid aanbiedt. Ook met 3G wordt dat bij een datavolume van enige omvang sowieso een prijzig verhaal, gok ik. Bij T-Mobile is het het voordeligst: 5 cent per MB met een maximum van 4,56 per dag met 4G. KPN biedt op prepaid internet geen 4G snelheden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
--> TPL

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 15:24

doc

https://www.simyo.nl/4g ? elke maand aanpasbaar en maakt gebruik van kpn netwerk

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

stijnec1 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:44:
en high end Samsung telefoons met dual sims bestaan helaas niet
http://gadgets.ndtv.com/mobiles/samsung-dualsim-phones De Samsung Galaxy A7 Duos is bijna gelijk aan de S5

Edit: Dus wat badmotivator schreef :)

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 18-06-2015 09:17 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1