Toon posts:

GTX 960 GPU usage spikes / lage GPU usage bij games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb recent een GTX 960 aangeschaft en probeer er nu Crysis 3 op te spelen. Helaas heb ik problemen met de GPU usage, deze loopt continue van 80% - 85% naar opeens 50% - 60% waardoor mijn framerate daalt van 50 - 60 naar 30 - 35. Hier is een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fhTYyXv.jpg

Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren en in de Nvidia control panel heb ik Power Management Mode op "Prefer maximum performance" gezet, ik heb nog steeds problemen met de GPU usage. Weet iemand hoe ik dit probleem oplos? Alvast bedankt.

EDIT: oh, de videokaart is een ASUS STRIX GTX 960 2GB en in FurMark heb ik hier geen last van, blijft altijd op 95% GPU usage.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 12:09 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 21:09
Heb je v-sync aan staan?
Zo ja zet deze dan even uit.

Verwijderd

Topicstarter
Redesign1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:10:
Heb je v-sync aan staan?
Zo ja zet deze dan even uit.
Dankje, mijn GPU usage is nu normaal. Helaas heb ik nu vreselijk last van screen tearing. Weet iemand hoe je normale GPU usage EN geen screen tearing krijgt?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Probeer het is met rivatuner ( komt met afterburner ) te cappen op je refreshrate +1.

• Redesign1
Probeer je fps te cappen met een ander programma op bijvoorbeeld 80fps

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:18:
[...]

Dankje, mijn GPU usage is nu normaal. Helaas heb ik nu vreselijk last van screen tearing. Weet iemand hoe je normale GPU usage EN geen screen tearing krijgt?
Borderless window.

Of fullscreen met triple buffering, doet hetzelfde.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: het probleem is nu nog steeds niet opgelost. Mijn GPU usage is nu rond de 95 - 99%, maar om de 10 - 20 seconden duikt dit weer richting 60% - 70%. Vsync staat uit en ik speel in borderless window mode. Iemand nog ideeen hoe ik dit kan oplossen?

• Redesign1
Gooi al je instellingen is op maximum en ga in full screen.
heb je dan nog steeds het probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Redesign1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:15:
Gooi al je instellingen is op maximum en ga in full screen.
heb je dan nog steeds het probleem?
Ja, ik heb alles op maximum gezet en de GPU usage blijft nog steeds op 60% - 80%.

Hier zijn screenshots:

Lage GPU usage (drukke gebieden) 59% GPU usage:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SD3hzkc.jpg

Normale GPU usage (wanneer ik naar de grond of lucht kijk) 99% GPU usage:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sKHwcpB.jpg

Terwijl mijn GPU usage rond de 95%+ moet zijn zoals in deze video:

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 19:38 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:29

Dark

who tweaked the light?

misschien houdt iets de gpu tegen, kwa temp of power... kijk eens met de laatste gpu-z (rog versie), daarmee kan je zien wat de kaart tegenhoudt/doet throtllen. (PerfCap Reason)
http://www.techpowerup.com/downloads/SysInfo/GPU-Z/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pXwhncp.jpg

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Afterburner heeft dit ook, maar is wel wat omslachtiger om mee te werken, iedere PerfCap Reason heeft z'n eigen grafiek met een 1 of 0.

Bij mij is het vrijwel altijd Util of Voltage ( VREL ), ter vergelijking.

Zoals ik ook zei in de 900 series ervaringen, mogelijk cpu bottleneck.
Je zegt 80-85% dat dipt naar 50-60% op lagere instellingen, met alles max 96-99% met dips naar 60%.

Wanneer je GPU niet de bottleneck is produceert die dezelfde aantal fps, de grafische instellingen die jij hebt aangepast hebben geen invloed op de cpu load behalve dat de kaart zo belast wordt dat het weer bottleneckt.

Ufff, mondjevol.

[ Voor 37% gewijzigd door Thomg op 23-05-2015 22:29 ]

• Dark

Dark

who tweaked the light?

^ idd, wist ik wel, maar dit is wat toegangkelijker dan de weergave in afterburner, met die 4 grafieken die wat vreemd lijken doordat het 0 of 1 is, en de grafiek dus of helemaal onder of helemaal boven staat...

• Thomg

Thomg

Aww yiss

't Is meer "Als je al AB hebt en GPU-Z niet zou ik de moeite niet nemen om GPU-Z te downloaden".

• Dark

Dark

who tweaked the light?

meer van hetzelfde is idd niet nodig... anyway...cpu grafiekjes heb je ook in AB, dus dan moet helemaal duidelijk kunnen worden waar het hem in zit...

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:00
Niet om je een vervelende ervaring mee te delen, maar dit had ik precies, ja precies ook met een GTX 670. Ik had hem gekocht toen hij net uit was en die draaide Crysis 3 voor geen meter en uiteindelijk na veel zoeken en zelfs op Tweakers en HWI te hebben gezeten met topics was er geen oplossing uitgekomen.

Ik hoop dat er een iemand met een oplossing voor je komt.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon in fullscreen zetten, met Afterburner je fps cappen op iets van 59 of 60 en niks met V-sync doen. Of je kunt misschien adaptive V-sync aanzetten in Nvidia control panel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Topic start hier, oke. Nou de CPU gebruik voor alle cores is rond de 50% - 70%, stabiel. Dit betekent dat het dus geen CPU bottleneck kan zijn (intel core i5-4460 3.2GHz).

Ik heb het spel Crysis 3 bijna uitgespeeld en ik ben blij om te zeggen dat de GPU usage alleen naar 60% - 80% dipt in het tweede level (de grasveld level), in het rest van het spel zat de GPU usage gewoon netjes op 99%. Ik ben er nog steeds niet echter achter wat hoe je dit oplost is maar ik heb echt van het spel genoten en ben alsnof tevreden met mijn product. In alle andere spellen is de GPU usage 80% - 99% en dipt zelden beneden 80%, helaas lukt het nog niet om 99% stabiel te krijgen maar alle games zijn alsnog enjoyable.

Ik game maar met 3 - 6 fps minder dan 99% load. Da's gelukkig niet verschrikkelijk veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 01:52 ]

• haarbal
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 01:47:
Topic start hier, oke. Nou de CPU gebruik voor alle cores is rond de 50% - 70%, stabiel. Dit betekent dat het dus geen CPU bottleneck kan zijn (intel core i5-4460 3.2GHz).
Nee, het betekent niets, met een quad kan je cpu bottlenecked zijn met 25%, op haswell cpu's worden threads door windows de hele tijd van core naar core gegooid waardoor het lijkt of elke core gelijk belast wordt.

Probeer maar eens prime95, start 1 thread, dan zal je 25% op elke core zien, terwijl het maar 1 thread is.

Verwijderd

Topicstarter
haarbal schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:13:
[...]

Nee, het betekent niets, met een quad kan je cpu bottlenecked zijn met 25%, op haswell cpu's worden threads door windows de hele tijd van core naar core gegooid waardoor het lijkt of elke core gelijk belast wordt.

Probeer maar eens prime95, start 1 thread, dan zal je 25% op elke core zien, terwijl het maar 1 thread is.
Weer even getest en jawel, misschien heb je toch gelijk. Bij de level waar de GPU usage dropte zat mijn CPU usage volledig op 90% - 100% op alle vier cores. Toch een bottleneck? Ik snap niet dat dit kan want een i5-4460 zou toch echt genoeg moeten zijn voor een GTX 960.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

C3 is ook een behoorlijke CPU vreter zoals diverse topics op het web ook al melden, bijv.: http://www.overclock.net/...-bottleneck#post_19720673

• haarbal
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 06:17:
[...]

Weer even getest en jawel, misschien heb je toch gelijk. Bij de level waar de GPU usage dropte zat mijn CPU usage volledig op 90% - 100% op alle vier cores. Toch een bottleneck? Ik snap niet dat dit kan want een i5-4460 zou toch echt genoeg moeten zijn voor een GTX 960.
Dat gras level is gewoon zwaar voor cpu's.

Maar goed, ik zou me er geen zorgen over maken, het gaat om de performance, niet om of je 100% gpu usage hebt.

Misschien helpt het nog een beetje om de windows powerplan naar "high performance" te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, in BF4 heb ik alle settings behalve anti-aliasing op max staan en de GPU usage blijft maar rond de 80% zweven :(

Als ik anti-aliasing op max zet dan blijft de GPU usage ook constant op 99%. Ik snap niet dat het zonder anti-aliasing niet op 99% staat.

Misschien ligt het hieraan: als ik kijk op coretemp dan is the power consumption tijdens gaming niet meer dan 55 W? Terwijl de TDP voor de i5-4460 CPU 84W zou moeten zijn.

• haarbal
Draai eens een cpu benchmark als cinebench, als die score normaal is zou ik me er niet druk om maken.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is heel vreemd. In BF2 project reality is mij GPU usage maar 10% - 15%! In dit oude spel krijg ik maar 30 fps. Wat is dit nou weer? :(

• Redesign1
Wat gebeurt er als je in msi afterburner ulps uitschakeld en forceer constante voltage inschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
Redesign1 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 16:19:
Wat gebeurt er als je in msi afterburner ulps uitschakeld en forceer constante voltage inschakeld?
ULPS uitschakelen is alleen voor AMD videokaarten.

Ik heb geprobeeerd constante voltage in te schakelen, helaas resulteert dit nog steeds in dezelfde lage GPU usage.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de webshop waar ik deze videokaart heb gekocht, ik ga mogelijk een RMA aanvragen als ik zelf het probleem niet kan oplossen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Dit is buiten de scope van MSI/webshop, meer een Nvidia <> engine ding.

Bench de cpu is.

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 24-05-2015 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 24 mei 2015 @ 18:27:
Dit is buiten de scope van MSI/webshop, meer een Nvidia <> engine ding.

Bench de cpu is.
Oke, met cinebench CPU benchmark met mijn i5-4460 kreeg ik een score van 408. Is dit goed, weinig of genoeg?

• haarbal
Cinebench R15? Ik zou hem toch wat hoger verwachten, meer richting de 500 ofzo.

Draai er eens een tooltje naast, realtemp ofzo, hou de clocks en temperatuur in de gaten, kijken of ie terugklokt door warmte.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Inderdaad, ik verwacht ook richting de 500.

http://hwbot.org/submissi...__r15_core_i5_4460_589_cb

Zie lijst rechts.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 24-05-2015 20:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb cinebench weer gerunt en nog steeds 400. Geen thermal throttling want mijn CPU blijft bij 100% load rond de 50 C.

EDIT: ik heb nu Passmark benchmark gerunt en dit waren de resultaten:

Gemiddeld scoort de i5-4460 een 6672 voor CPU mark en 1959 voor single-threaded performance.
https://www.cpubenchmark....+Core+i5-4460+%40+3.20GHz

Mijn benchmark resulteerde in: 6582 CPU mark en 2012 single-threaded performance.

Gemiddeld scoort de GTX 960 een 6001 G3D:
http://www.videocardbench...u.php?gpu=GeForce+GTX+960

Mijn benchmark: 5734.

Geen throttling of verkeerde clocksnelheid.
Conclusie: de CPU kan GEEN bottleneck zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 21:55 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Probeer je GPU eens licht te overclocken met Afterburner. Misschien blijft die snelheid wel beter plakken dan.

Welke driver draai je nu?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:30:
Probeer je GPU eens licht te overclocken met Afterburner. Misschien blijft die snelheid wel beter plakken dan.

Welke driver draai je nu?
Drivers zijn up-to-date. Versie 352.86.

Overclocken had geen zin, +20 mV voltage, +120 MHz core clock en 350 MHz memory clock en maar 1 - 3 fps performance boost. GPU usage bleef nog steeds laag.

• Jeroenneman

Jeroenneman

En als je een driver versie terug gaat?

Ik hoorde wel meer mensen dat als je de nieuwste Witcher driver installeert dat GTA V dan bijvoorbeeld minder lekker draait.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:09:
En als je een driver versie terug gaat?

Ik hoorde wel meer mensen dat als je de nieuwste Witcher driver installeert dat GTA V dan bijvoorbeeld minder lekker draait.
Alle versies die beschikbaar zijn voor download op de Nvidia website zijn al uitgeprobeerd, alle drivers vanaf januari 2015.

Ik begin toch echt te denken dat dit een defecte kaart is, ik ga binnenkort een RMA aanvragen en de videokaart inruilen voor een nieuwe, hopelijk zal dit probleem dan opgelost zijn. Zo niet dan zal ik de videokaart maar terugsturen en helaas komend jaar geen games spelen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2015 23:33 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

[b]overclock9001 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:32
Geen throttling of verkeerde clocksnelheid.
Conclusie: de CPU kan GEEN bottleneck zijn.
Dat is niet wat wij zeggen.

• haarbal
het blijft vreemd dat je cinebench score zo laag is.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Dat is niet wat wij zeggen.
Hoe verklaar je dan dat in een oud spel zoals BF2 mijn GPU usage op 5% - 15% ligt en ik maar 25 - 50 fps krijg?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:44:
[...]

Hoe verklaar je dan dat in een oud spel zoals BF2 mijn GPU usage op 5% - 15% ligt en ik maar 25 - 50 fps krijg?
Ik weet niet waar je die BF2 vandaan haalt, maar je zei "Geen throttling of verkeerde clocksnelheid. -> Conclusie: de CPU kan GEEN bottleneck zijn.".
Daar klopt dus geen zak van.

We hebben uitgesloten dat een gare throttle de boosdoener is.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 26-05-2015 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al ongeveer twee maanden lang last van dit probleem. Wanneer ik games speel ligt mijn GPU usage vaak lager dan het zou moeten zijn. In zware games zoals Crysis 3 ligt mijn GPU usage tussen de 80% - 99% en in lichtere games zoals league of legends kan wisselt het tussen de 20% - 50%. Dit zorgt ervoor dat ik redelijk lage framerates krijg (tussen de 20 - 60). Dit is zeer irritant. Ook in een spel zoals Watch Dogs ligt mijn GPU usage maar op 40% - 60%. Ik krijg maar 25 - 35 fps terwijl ik zeker met mijn setup 50+ fps zou moeten krijgen. In BF4 schommelt de GPU usage tussen de 40% - 80% wat ook weer zorgt voor lage framerates (25 - 100 fps). Deus Ex Human revolution gebruikt maar iets van 10% - 20% wat zorgt voor 25 - 35 fps.

Screenshot van MSI afterburner tijdens spelen van Deus Ex Human Revolution:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HOruLpa.jpg

De in-game graphic settings zijn allemaal op het allerhoogst behalve anti-aliasing. Alleen wanneer ik anti-aliasing omhoog haal is de GPU usage 95%+, maar dan heb ik ook nog lagere framerates.

De GPU usage bij benchmarks/stress tests is gewoon normaal (95% - 99%).

Mijn specs:

CPU: Intel core i5-4460 3.20GHz
Moederbord: Gigabyte GA-B85-HD3 rev. 2.0
Voeding: Seasonic G-series 450 watt
RAM: Kingston HyperX Fury 16GB
GPU: ASUS STRIX GTX 960 2GB

Drivers zijn up-to-date: 353.06

CPU en GPU temperaturen zijn ook oke, geen thermal throttling.

Ik heb dit al geprobeerd:
- Bij Nvidia control panel heb ik vsync uit staan, power management mode staat op "prefer maximum performance", en maximum prerendered frames op 4.
- Bij Windows power plan staat het op "high performance"
- Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, zelfs herformatteren hielp niet
- Videokaart overclocken hielp ook niet
- PCI-e kabels vervangen hielp ook niet
- Ik heb al heel veel BIOS settings geprobeeerd, allemaal zonder success
- Videokaart is gewoon in de eerste PCI-e slot gestoken (PCI-e 3.0 x16)

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik zou graag dit probleem willen oplossen, omdat heel veel games gewoon unplayable zijn met deze framerates.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 13:41 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

En wat is het CPU gebruik als je GPU weinig gebruikt wordt? Als een game CPU gelimiteerd is dan is de GPU aan het wachten op de CPU en daalt dus het % GPU gebruik.

www.ping-win.nl

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Een lage GPU usage valt inderdaad te verklaren door je cpu die de boel bottlenecked, maar dat zou niet mogen met je huidige cpu. Zeker weten dat je cpu niet throttled tijdens het gamen? (ik weet dat je gepost hebt dat je dit al uitgesloten hebt, maar als je niet meet tijdens het gamen dan zie je nog niets, ik zeg niet dat je het fout hebt gedaan, alleen dat het wel eens fout gaat bij sommige mensen :) )

Draaien er soms progamma's op de achtergrond die je cpu mogelijk bezig houden? virusscanners? utorrent? probeer via task manager eens zoveel mogelijk te killen en probeer dan nogmaals je fps te meten.

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Doe de slider van de power limit es helemaal naar rechts in MSI afterburner.
Dit lost vaak het probleem wel op.

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:55:
Een lage GPU usage valt inderdaad te verklaren door je cpu die de boel bottlenecked, maar dat zou niet mogen met je huidige cpu. Zeker weten dat je cpu niet throttled tijdens het gamen? (ik weet dat je gepost hebt dat je dit al uitgesloten hebt, maar als je niet meet tijdens het gamen dan zie je nog niets, ik zeg niet dat je het fout hebt gedaan, alleen dat het wel eens fout gaat bij sommige mensen :) )

Draaien er soms progamma's op de achtergrond die je cpu mogelijk bezig houden? virusscanners? utorrent? probeer via task manager eens zoveel mogelijk te killen en probeer dan nogmaals je fps te meten.
Het enige dat naast de game draait is MSI afterburner en Borderless Gaming.

Screenshot van in-game gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VUbkVNJ.jpg

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:13

Umbrah

The Incredible MapMan

De framerate suggereert dat er geen VSyncing plaats vind, maar de CPU load verteld een heel ander verhaal: die CPU zit op zijn huidige capaciteit; of in ieder geval: er tegenaan. Alles helemaal 100% kan niet, dit is echter vrij hoog. Nu is de vraag echter: komt dat allemaal van de game, of van iets anders, zoals: een stukkie malware, een hyperactieve virusscanner, of een andere tool zoals een bitcoin miner, een server, een torrent client, een rar/par engine, etc...

• haarbal
had je niet al eerder een topic gemaakt? en een lagere cinebench score dan verwacht?

waarom draai je borderless gaming?

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:17:
De framerate suggereert dat er geen VSyncing plaats vind, maar de CPU load verteld een heel ander verhaal: die CPU zit op zijn huidige capaciteit; of in ieder geval: er tegenaan. Alles helemaal 100% kan niet, dit is echter vrij hoog. Nu is de vraag echter: komt dat allemaal van de game, of van iets anders, zoals: een stukkie malware, een hyperactieve virusscanner, of een andere tool zoals een bitcoin miner, een server, een torrent client, een rar/par engine, etc...
Dit is een nieuwe installatie van Windows en ik ben er zeker van dat er geen activiteiten op de achtergrond plaatsvinden.

Hier is een screenshot van de usage in Crysis 2, die wel normale GPU usage heeft:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rvcYZc9.jpg
haarbal schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:18:
had je niet al eerder een topic gemaakt? en een lagere cinebench score dan verwacht?

waarom draai je borderless gaming?
Ja, maar zonder succes. Het probleem bestaat nog steeds. De cinabench score zou normaal moeten zijn (score was 400, hoogste voor i5-4460 was 480, maar die was ook op 3.8 GHz geclockt).

Zelfs al was de cinabench score laag, dat verklaart nog steeds niet de lage framerate op minder zware games zoals Deus Ex Human Revolution en Project Reality BF2.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 15:21 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 21:37
Wat doet borderless windows precies en heb je al zonder geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:51:
Wat doet borderless windows precies en heb je al zonder geprobeerd?
Simpelweg de game borderless laten lopen. Non-fullscreen maar toch zonder de window borders. Zonder borderless gaming is het het zelfde verhaal.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
haarbal schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:18:
had je niet al eerder een topic gemaakt?
Dit. Opdat wij al het oude advies niet vergeten, merge met je vorige topic.

• ElMaestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-01 08:00
-

[ Voor 103% gewijzigd door ElMaestro op 06-12-2021 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
jaellie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:30:
MSI r9 280x 3GB, max 70% GPU usage in ESO

Ik heb toevallig precies hetzelfde, alleen ik heb een andere videokaart. (zelfde cpu)
Ook heb ik hetzelfde probleem dat mijn videokaart erg onderpresteert, en dat mijn cpu ook niet al zijn kracht geeft. Ook geeft mijn CPU een score van 415 bij cinebench r15.

Mij heeft het een beetje geholpen om bij de bios Speedstep en intel enhanced halt uit te zetten. Heeft 1 dag geholpen en vervolgens was het probleem weer terug, zelfs nog erger (game's crashen/reageren niet).

Heb je toevallig Bitdefender op je computer staan als antivirus? Dat programma heeft dus ff met al mijn drivers lopen klooien door ze in quarantaine te zetten en op te sturen naar hun mooie database. Misschien helpt je dat wat verder.
Ook is me opgevallen dat bij mijn i5 4460 de boost technology niet werkt. Werkt deze bij jou wel?
En als jij kijkt bij je cpu core voltage, gaat deze ook met 0,005 volt omlaag als je je cpu intensief gebruikt (of iets anders vreemds)?

Voor nu heb ik hetzelfde probleem, ben nog veel aan het uitproberen, ik zal je op de hoogte houden als ik misschien wat vind want ik heb hetzelfde en ik erger me er groen en geel aan..
Oke... ik ben dan gelukkig niet de enige. Ik heb dit ook al gelezen en denk dat het echt een hardware probleem is: https://www.change.org/p/...and-gtx-980-graphics-card

Ik kan wel gewoon games spelen, al lopen ze dan altijd op 25 - 45 fps. Voor multiplayer spellen is dit rampzalig, voor singleplayer spellen is dit nog wel te doen. Maarja, ik kan ook niet meer de videokaart retourneren en met een 450 watt voeding is het ook niet slim om een high-end AMD videokaart te gebruiken.

Ik heb ook al geprobeerd CPU te unparken maar dit hielp ook niet.

• ElMaestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-01 08:00
-

[ Voor 115% gewijzigd door ElMaestro op 06-12-2021 00:11 ]

Pagina: 1