Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor thuis (o.a fotobewerking)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?

Ik ben opzoek naar laptop waar Windows op draait. De laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor:
- Het bewerken van foto's (geen video's)
- Het bekijken van HD films
- Bijna geen gaming behalve het spelen van Football Manager (Grafisch geen zwaar spel)
- Standaard werkzaamheden zoals downloaden, browsen, mailen etc.

Mijn speerpunten bij het zoeken naar een laptop zijn het snel opstarten en hervatten van het systeem. En het mogelijk moeten zijn van het draaien van meerdere software naast elkaar (voornamelijk Photoshop in combinatie met Illustrator, Word en andere kantoor software.)

Wat is je budget?
Mijn budget zit tussen 700/800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Op dit moment heb ik twee laptops op het oog. Namelijk:
- HP Pavilion 15-p290nd
- Lenovo IdeaPad Z50-70 59440287

Ik heb de twee laptops vergeleken op laptopshop.nl:
http://www.laptopshop.nl/vergelijken/555615/572163

Mijn grootste twijfel zit hem in het feit dat de HP goedkoper is maar wel HDD, Cache SSD opslag heeft. Tegenover een SSD opslag bij de Lenovo. Verder spreken bijna alle specs in het voordeel van de HP.

Scheelt het hebben van een SSD tegenover een HDD, Cache SSD echt bijna 100 euro? Of heeft de HP nog meer nadelen die ik over het hoofd heb gezien?

Eventuele alternatieve suggesties zijn uiteraard ook welkom :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou geen laptop kiezen met dedicated videokaart, als je die niet gaat gebruiken. Is alleen maar een extra onderdeel wat kapot kan gaan. Daarnaast doet de integrated GPU van een i5 bijna niet onder voor een 840m. Wat je speerpunten betreft; voor het snel opstarten is een SSD toch wel aan te raden. Voor het draaien van veel software naast elkaar is het handig om voldoende RAM te hebben, maar dat hebben beide laptops wel. Mijn keus zou de Lenovo zijn.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Beide laptops hebben een TN scherm en zijn daardoor niet geschikt voor fotobewerking.