Starlet audio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Jaja het is me gelukt. Sinds gisteren ben ik een trotse eigenaar van een Toyota Starlet waar achter in de hoedenplank 2 speakers inzitten "MTX TR694" en dat is in eerste instantie genoeg voor mij. Alleen heb ik een probleempje.

Er zit een radio (kd-s641) in die nog al moeite heeft met het lezen van (gebrande) CD's. We hebben zowel CD's gebruikt die je kunt overschrijven als CD's die dit niet kunnen. Maar tot 4 maal toe geen resultaat. Voor het branden van de CD's gebruik ik Imgburn en Ashampoo. Beide op een lage snelheid van 8-16x.

Ik heb wat gekeken op het internet maar ik kom er echter niet uit. |:(

Alvast bedankt voor het meedenken in deze kwestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:42

FCC

Leest hij wel gewone cd's? Zijn je gebrande cd's echt als audio-cd gemaakt of staan er mp3's op?
Het kan zijn dat de lens vuil is maar het kan ook slijtage zijn.. (is volgens mij een nogal oude radio)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
Hij leest wel gewone CD's zonder moeite.

Het waren inderdaad MP3 bestanden ik weet niet of dit een probleem kan vormen?

De lens leest dus (gewone cd's) nog wel, dus geen idee of het dan verschil kan uitmaken met gebrande cd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 15:52

DaRoot

Some say...

Die radio leest in elk geval geen mp3 cd's... Ik zou dan voor paar tientjes een andere kopen waar je ook USB sticks op aan kunt sluiten..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
merphixia schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:45:
Hij leest wel gewone CD's zonder moeite.

Het waren inderdaad MP3 bestanden ik weet niet of dit een probleem kan vormen?

De lens leest dus (gewone cd's) nog wel, dus geen idee of het dan verschil kan uitmaken met gebrande cd's.
Je probeert dus MP3 CD's af te spelen op een speler die dat niet ondersteunt, nogal wiedes dat dit niet werkt?

Gevalletje RTFM?
This unit has been designed to reproduce CDs
and CD-Rs (Recordable).
• This unit is not compatible with MP3 discs.

[ Voor 15% gewijzigd door kwiebus op 23-05-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
Inderdaad dat was een domme fout, maar ik heb hem nu aangepast naar een WAV bestand en opnieuw geprobeerd. Dit zonder succes...

Hij pakt hem nu wel maar ziet het al 1 bestand en ik krijg geen geluid als die er in zit. Het is 660MB op een schijfje van 700MB dus dit zou moeten kunnen, ik heb hem op 8x ingesteld op de schijfsnelheid en dat moet goed zijn.

Het zijn TDK schijfjes die 52x aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas789
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:49
Het probleem is dat je de CD niet als DATA-CD moet branden maar als Audio-CD. Nu gooi je de nummers los op de cd wat de speler dus niet kan aflezen. Indien de CD als Audio-CD gebrand wordt moet hij het zonder problemen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
merphixia schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:20:
Inderdaad dat was een domme fout, maar ik heb hem nu aangepast naar een WAV bestand en opnieuw geprobeerd. Dit zonder succes...
Waarom denk je dat de speler wel WAV aan zou kunnen, lijkt mij dat deze niets anders dan Red Book afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mezelf maar even quoten van de plek waar je de vraag ook al stelde ;)
The Eagle schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:55:
Lijkt een bekend issue te zijn: http://www.kieskeurig.nl/...17347-jvc-kd-s641/reviews
Nou is die radio uit 2004 en daarmee dus ruim 10 jaar oud. Wat dacht je van een andere en dan met USB ondersteuning? Kunnen al die cd's ook de deur uit.
Dat advies staat nog steeds ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
Opgelost! Iedereen bedankt voor het meedenken.

Uiteindelijk WAV bestanden van gemaakt en die via Nero op de cd gekregen en dit speelt hij zonder problemen af. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
Je had ook gewoon via Windows media player kunnen branden. Dat gaat het 1x goed ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Pagina: 1