Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Niet startende pc en laptop

Pagina: 1
Acties:

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Beste Tweakers,

Ik heb hier een HP DC7900 sff die voor zover ik heb begrepen een tijdje zonder batterij heeft gestaan.
Deze start op maar geeft alleen een zwart scherm met een knipperende streepje. En zo nu en dan blazen de fans heel hard maar verder niks.
En zo nu en dan kom ik zo ver maar kan ik verder niks meer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LUeEwU8l.jpg

Heb al geprobeerd alles los te koppelen, HDD, Ram DVD speler etc. Maar er veranderd totaal niks er zijn ook geen bios piepjes. Heb ook een CMOS reset gedaan maar niks heeft geholpen.

Iemand nog suggesties?

Daarnaast heb ik ook een HP ProBook 4510s deze zou tijdens het afsluiten windows updates installeren. Sindsdien geeft de laptop geen beeld ook niet op een externe monitor. Hij gaat wel aan en de lampjes branden maar verder gebeurd er niks. Heb al de ram en HDD er uit gehaald maar ook hier geen verandering of piepjes.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Alvast bedankt

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zou dan denken aan het moederbord of voeding die gaar is.

Als ik een gerelateerd probleem zie, zou dus de psu de veroorzaker kunnen zijn. Je zou een gelijkwaardige of beter A merk voeding kunnen halen(lenen) om te kijken of dit het probleem verhelpt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
Kom je op de desktop met F10 nog de BIOS in?

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
RonaldDesigns schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:24:
Ik zou dan denken aan het moederbord of voeding die gaar is.

Als ik een gerelateerd probleem zie, zou dus de psu de veroorzaker kunnen zijn. Je zou een gelijkwaardige of beter A merk voeding kunnen halen(lenen) om te kijken of dit het probleem verhelpt.
Voor de HP DC7900 SFF had ik inderdaad hetzelfde idee of de PSU of de moederbord is niet helemaal goed meer. Ik ga kijken of ik een vervangende voeding kan krijgen om te testen. bedankt.
My-life schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:30:
Kom je op de desktop met F10 nog de BIOS in?
Nee zo nu en dan werkt de aangesloten toetsenbord half en krijg ik wel entering setup maar daar blijft het dan weer hangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Emrulez op 23-05-2015 11:31 ]