Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

bto 15 of 17cl62

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik ben in de luxe positie dat ik een stevige laptop mag aanschaffen. Ik opteer voor een alleskunner: ik wil er een waar ik razendsnel mee kan werken (ook onderweg, op locatie), niet gemakkelijk tegen spelbeperkingen aanloop, en een die evt ook daw-mogelijkheden heeft. De bto 17cl62 is heel interessant, zeker na het lezen van tijgerts review. De 15 inch-versie is echter misschien nog aantrekkelijker, want lichter en met een beter scherm. Ik zou bij de 15 een 3k-scherm kiezen, maar vind nergens een review daarover. Ook kan ik niet goed achterhalen wat nu precies het voordeel is van een 3k-scherm.

Dus:
1) iemand die mij wat meer kan vertellen over de 15cl62?
2) iemand die mij wat meer kan vertellen over de meerwaarde van 3k-scherm in een laptop?

Alvast hartelijk dank,
Martijn

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Die kende ik nog niet. Ik begrijp dat die bto's gewoon clevo's zijn, maar de clevo uit deze review heeft toch weer net iets andere specs dan de 15cl62 zoals aangeboden door bto?

Deze review is niet erg positief over 3k op een 15 inch laptop. Elders lees ik weer over het voordeel van meer ruimte op je scherm. En zouden scaling problemen in windows met de komst en ontwikkeling van w10 de komende jaren niet langzaam moeten verdwijnen?

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Het leuke van Clevo laptops is dat je ze compleet can customizen... Dus ja, je kan de specs gelijk trekken aan die in die review. In ieder geval is de P650SE (of P651SE) een prima laptop. (Beste specs/kwaliteit verhouding voor ~1500 euro)

3K is geen aanrader: problemen met scaling. En waarom zou je het willen? Tenzij je een grafisch designer bent (neem dan een MBP..) en zelfs een 980M heeft problemen met een 3K scherm. Neem een IPS FHD scherm en je zit prima!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, Meneer Willems.
Maar is het niet zo dat je met een 3k-resolutie veel meer ruimte op je scherm hebt? Ik hou er wel van om met windows naast elkaar te kunnen werken - copy paste tussen word en powerpoint etc.

• test_slang_776
17 inch is 17 inch, of het scherm nu fhd of 3k is.. ;) Resolutie kan natuurlijk hoger op 3k, maar weet niet of alles dan nog gemakkelijk te lezen in..

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat weet ik ook niet goed. De ene review/gebruiker zegt: prima te doen, fijn (nu al onmisbaar!) die extra ruimte. De ander zegt: slecht idee, veel te klein...

Er is - behalve de extra ruimte op het scherm - nog een reden waarom ik de 3k-optie overweeg: toekomstbestendigheid. Is het niet een doorgaande trend, die 3k/4k-schermen in laptops? Zodat softwareontwikkelaars daar op in zullen gaan spelen (waardoor scaling-issues minder zullen worden)? Of is dit een concurrentiestrijd/hype die over een jaar uitgewoed is? Oftewel: is 3k/4k het nieuwe HD, of de nieuwe Google Glass?

• test_slang_776
Op dit moment is het een Google Glass; alleen handig als je het echt nodig hebt. Punt is, stel het wordt over zo'n 2 jaar interessant, kan je voor nog geen 100 euro een 3K scherm bestellen en het gemakkelijk er zelf in monteren :)
Pagina: 1