Rijbewijs vergeten in peru, hoe kan ik een auto huren/lenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nedelander die in Peru woont even vanwege ziekenhuisopname van een familielid over ben gekomen naar nederland. In de haast ben ik vergeten mijn nederlandse rijbewijs mee te nemen vanuit Peru en nu wil ik een auto huren in Nederland. Kan dat? En zo niet wat gebeurd er als ik een auto leent zonder rijbewijs? IK heb voor 3 dagen een auto nodig, maar hoe regel ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:53
Heb je niet ergens een kopie van je rijbewijs digitaal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
Ook al kun je een auto huren mag je er nog niet in rijden zonder rijbewijs op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
Accepteren ze je paspoort niet, als je de situatie uitlegt?

Eventueel door iemand anders laten huren en jou als medebestuurder opgeven, maar vaak willen ze dan alsnog zeker weten dat je een rijbewijs hebt.

Nielson: Sowieso kan de politie in hun computer tegenwoordig opzoeken of je wel of geen rijbewijs hebt; op het niet kunnen tonen maar wel rijbevoegd zijn staat een boete van 90 euro, maar ik ben daar in de afgelopen 18 jaar slechts 5x op gecontroleerd of zo :P

[ Voor 229% gewijzigd door Paul op 23-05-2015 09:21 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand thuis die je rijbewijs aangetekend kan opsturen via een snelle dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een digitale kopie zo regelen, weet waar het is in Peru... Zover kan ik alleen vinden dat je een boette krijgt, maar in geval van ongeluk is de verzekering geldig? En opsturen probeer ik te regelen, maar het is al voor maandag.... dus pech met weekend en pnksteren...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:12:
Ik ben een nedelander die in Peru woont even vanwege ziekenhuisopname van een familielid over ben gekomen. In de haast ben ik vergeten mijn rijbewijs mee te nemen en nu wil ik een auto huren. Kan dat? En zo niet wat gebeurd er als ik een auto leent zonder rijbewijs? IK heb voor 3 dagen een auto nodig, maar hoe regel ik dat?
Ik denk dat een Peruaans rijbewijs helemaal niet geldig is in Nederland.
Volgens horen zeggen kan je daar namelijk je rijbewijs gewoon afkopen.

Knip: het mag wel wat minder bot

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 24-05-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn rijbewijs in Nederlands! Ik ga Uber nakijken! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, wacht, je woont normaal in Peru, zit nu in Nederland, en je rijbewijs ligt daar? De openingspost is ietwat ambigue :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is het geval. Woon in Peru als Nedelander, ben op bezoek in Nederland en mijn rijbewijs is nog in Peru.... Kan en mag ik een auto lenen/huren en ben ik dan verzekerd... die boete wil ik wel riskeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Een auto huren zonder je rijbewijs gaat niet lukken. Iemand anders laten huren betekent dat je niet verzekerd bent, omdat je geen toestemming hebt van de eigenaar
Je kan wel een auto lenen van iemand hier (die niet gehuurd is). Dan loop je alleen het risico op een boete voor het niet bij hebben van je rijbewijs als je aangehouden wordt (hele kleine kans als je hier maar 3 dagen bent). De politie kan gewoon in hun computer zien of je een rijbewijs hebt. Of je een bekeuring krijgt ligt aan hun humeur.

[ Voor 12% gewijzigd door RocketKoen op 23-05-2015 09:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een auto te lenen, maar een lease auto mag ook niet en tot zover heb ik nog geen leen auto. Andere optie dat ik voor iemand een auto huur en ik de privé auto gebruik... ook dat is nog niet gelukt. De privé auto is verzekerd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:39:
Ik probeer een auto te lenen, maar een lease auto mag ook niet en tot zover heb ik nog geen leen auto. Andere optie dat ik voor iemand een auto huur en ik de privé auto gebruik... ook dat is nog niet gelukt. De privé auto is verzekerd...
Bij de meeste lease contracten is het gewoon toegestaan om een ander te laten rijden hoor. Zolang die in het bezit zijn van een geldig NL rijbewijs.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bij de auto van mijn zus waren alleen mensen woonachtig op dat adres verzekerd....Dat bied mogelijkheden! Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
Als iemand anders de auto huurt en jou als 2e rijder aanmeldt kun je gewoon rijden zonder dat de verhuurder je rijbewijs hoeft te zien. Wel loop je dan de kans op een boete maar meer ook niet. Je hebt ten slotte een geldig rijbewijs en dat vervalt niet als je hem niet bij hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook, iemand anders laten huren en mij als bestuurder opgeven, maar je moet je rijbewijs dus wel laten zien.... maar misschien moet ik meer verhuurbedrijven gaan bellen ;) Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Kun je niet gewoon met het openbaar vervoer gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:21:
Dat dacht ik ook, iemand anders laten huren en mij als bestuurder opgeven, maar je moet je rijbewijs dus wel laten zien.... maar misschien moet ik meer verhuurbedrijven gaan bellen ;) Dank je wel.
Ik denk dat bellen niet werkt in zo'n geval. Klein verhuurbedrijf uitzoeken waar je het liefst met de eigenaar spreekt en dan daar met z'n 2en langs gaan. Paspoort en copy rijbewijs meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Andere insteek: het is een NL rijbewijs, jij bent in NL. Doe aangifte dat je dat ding kwijt bent (naar waarheid vertellen dat je het in Peru achtergelaten hebt), vraag via spoedprocedure nieuwe aan bij de gemeente. Kost wat, maar dan heb je het wel binnen paar dagen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
dion_b schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:11:
Andere insteek: het is een NL rijbewijs, jij bent in NL. Doe aangifte dat je dat ding kwijt bent (naar waarheid vertellen dat je het in Peru achtergelaten hebt), vraag via spoedprocedure nieuwe aan bij de gemeente. Kost wat, maar dan heb je het wel binnen paar dagen.
Pas hiermee op als je niet ingeschreven staat bij een Nederlandse gemeente, moet de aanvraag via het RDW en gaat het veel langer duren. En je oude is per direct ongeldig.

[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 23-05-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, een auto van iemand lenen heeft de voorkeur, maar ga het proberen....Zag dat het handig is om het om te zetten naar een vast internationaal rijbewijs en daar kan ik maandag voor bellen bij het rwd... Heb nu nog een internationaal rijbewijs naast mijn nl rijbewijs.... maar heb me vorig jaar uit laten schrijven uit nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is er trouwens nog iemand thuis in Peru? Overnight koeriersdiensten zijn ranzig duur, maar in vergelijking met een nieuw rijbewijs waarschijnlijk sneller en goedkoper...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Maandag is tweede pinksterdag en volgens de website van het RDW zijn de kantoren gesloten, bellen zal dan lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:12:
Kan dat? En zo niet wat gebeurd er als ik een auto leent zonder rijbewijs? IK heb voor 3 dagen een auto nodig, maar hoe regel ik dat?
Of het kan is niet zo interessant, je mag geen auto besturen zonder geldig rijbewijs bij je te hebben.
Wat wel mag, is een taxi of chauffeur regelen.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:39:
Andere optie dat ik voor iemand een auto huur en ik de privé auto gebruik... ook dat is nog niet gelukt. De privé auto is verzekerd...
Beetje onduidelijk getypt... als je een auto van een particulier huurt is dat uitgesloten van de verzekering.
oohh schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:30:
Kun je niet gewoon met het openbaar vervoer gaan?
^^ Dat. Je wil iets wat niet mag, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:57:
oke, een auto van iemand lenen heeft de voorkeur, maar ga het proberen....Zag dat het handig is om het om te zetten naar een vast internationaal rijbewijs en daar kan ik maandag voor bellen bij het rwd... Heb nu nog een internationaal rijbewijs naast mijn nl rijbewijs.... maar heb me vorig jaar uit laten schrijven uit nl...
Een internationaal rijbewijs heeft in Nederland nul waarde en is alleen nuttig in combinatie met een nationaal rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Openbaar vervoer gaat niet lukken, heb heel veel spullen en moet 2 mensen op verschillende tijden ophalen van schiphol die dag en die 100 km verder afdroppen en weer wegbrengen na 2 dagen. Ik weet dat ik niet mag rijden zonder rijbewijs, maar in een particuliere auto bent ben je wel verzekerd (sommige lease autos ook), de kans op een boete wil ik riskeren voor het rijden zonder rijbewijs. Ik heb mijn nl rijbewijs in Peru liggen, dat is nu het probleem.... er is geen mogelijkheid voor een nood rijbewijs.... Stomme actie van me en hoop dat ik iets kan regelen vandaag en anders laten opsturen als het niet anders is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Vraag of iemand anders voor je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Kan er niemand anders rijden? Ga jij er naast zitten als passagier. Je zou zelfs een student of zo kunnen inhuren als chauffeur voor een tientje per uur of zo (zwart) of het dubbele (netjes wit)...

Of even Googelen op https://www.google.nl/sea...=auto+met+chauffeur+huren

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:02:
^^ Dat. Je wil iets wat niet mag, zo simpel is het.
Het mag niet niet omdat het gevaarlijk is, het mag niet omdat het wat lastig is voor de politie iedere keer iedereen op te zoeken in de database. Aan je rijvaardigheid verandert niets en als ik het internet mag geloven ben je ook verzekerd als je (geldige) rijbewijs in Peru ligt.

Het mag inderdaad niet, maar het wordt daarmee toch vooral een administratieve kwestie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:10:
[...]

Bij de meeste lease contracten is het gewoon toegestaan om een ander te laten rijden hoor. Zolang die in het bezit zijn van een geldig NL rijbewijs.
[flauw]Helaas is de TS niet in het 'bezit' van een Nederlands rijbewijs ;) [/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mocht er iemand zijn die me een auto kan lenen/huren of ons wilt rijden kan je me mailen (danielle_dubois@hotmail.com) en dan kijken we of er een passende vergoeding is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 20:46

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

https://www.snappcar.nl/

Auto huren van particulieren. Als je dan je verhaal uitlegt is het waarschijnlijk geen probleem, zeker als je wel een kopie kunt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Roenie schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:18:
[...]
[flauw]Helaas is de TS niet in het 'bezit' van een Nederlands rijbewijs ;) [/flauw]
Wel hoor. Mijn auto is op het moment ook 150km van mij vandaan. Maar het is nog steeds in mijn bezit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TOP! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Vraag bij een verhuurder of een kopie wat hun betreft voldoende is, zo ja regel je een kopie vanuit Peru en huur je daarmee de auto.
Wordt je gecontroleerd door de politie dan leg je het uit.
Dat kost je in het slechtste geval een bekeuring.

disclaimer: check wel ff bij de verhuurder hoe het zit met de verzekering bij een mogelijk ongeval.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super... ga het regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10
Een auto huren met een kopie van een rijbewijs lijkt me zo goed als onmogelijk of in ieder geval vreselijk dom van de verhuurder om op die basis een auto mee te geven.
Met een kopie is er geen enkele vorm van controle mogelijk of dat rijbewijs geldig is (origineel zou zomaar ingenomen kunnen zijn)
RocketKoen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 10:10:
[...]

offtopic:
Naast de lease maatschappij is er ook nog zoiets als de werkgever die daar iets over te zeggen heeft en de kans is dan ook groot dat het juist niet mag.
Bij de lease contracten die ik tot nu toe heb gehad bij meerdere werkgevers is het beperkt tot partner, collega's en inwonende gezinsleden.
Bij uitzondering mag een ander er nog in rijden als je bijv samen onderweg bent en ziek/onwel wordt waardoor je niet verder kan rijden maar dat is het wel zo'n beetje.

[ Voor 16% gewijzigd door ninjazx9r98 op 23-05-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Daniel36 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:34:
Vraag bij een verhuurder of een kopie wat hun betreft voldoende is, zo ja regel je een kopie vanuit Peru en huur je daarmee de auto.
Wordt je gecontroleerd door de politie dan leg je het uit.
Dat kost je in het slechtste geval een bekeuring.
Het lijkt me heel sterk dat een verhuurder hierin meegaat bij een buitenlands rijbewijs, de verhuurder kan bijna niet checken of het een echte kopie is of een photoshop.
Plus dat de verzekering van de verhuurder er nooit in mee gaat, dus minimaal rijd je in een onverzekerde auto rond.
En de politie moet je in principe ook oppakken voor rijden zonder mogelijkheid tot tonen geldig rijbewijs ( + rijden in een onverzekerde auto)

Dus het beste geval is zo ongeveer een bekeuring, het slechtste geval is heel wat gradaties erger.
disclaimer: check wel ff bij de verhuurder hoe het zit met de verzekering bij een mogelijk ongeval.
Vergeet het maar, die is er niet... Een auto-ongeluk kan zo in de tonnen schade lopen. Een verzekeraar gaat geen risico van tonnen lopen zonder dat hij het heeft kunnen verifieren, en dat gaat is in NL / EU nog wel te doen voor een verzekeraar. Maar een verificatie in Peru gaat gewoon meerdere dagen / weken duren en dan is TS al weer terug.

Dit soort dingen zijn wel te proberen als je een half jaar in NL gaat zitten zodat je overal de tijd voor kan nemen, maar op 3 dagen ga je dit niet kunnen regelen.
Dan moet je gewoon taxi's / kennissen / uber pakken (of gaan gokken op niet aangehouden worden)

De verzekering is het hete hangijzer in deze... Pak je gewoon een auto van een vriend die wel verzekerd is, dan krijg je wellicht van de politie een foei foei en je vriend moet maar komen en verder rijden, maar bij een huurauto ben je direct onverzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Gomez12 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:37:
De verzekering is het hete hangijzer in deze... Pak je gewoon een auto van een vriend die wel verzekerd is, dan krijg je wellicht van de politie een foei foei en je vriend moet maar komen en verder rijden, maar bij een huurauto ben je direct onverzekerd.
Als je iemand auto leent wil dat niet zeggen dat hun verzekering je meteen dekt. Je moet echt dan ook even in de polis voorwaarden kijken. Ik ken genoeg polissen die de bestuurder van de auto dan beperken tot de polishouder en mogelijk nog iets als partner of directe familie.

Indien de polis van die vriend erg streng is rij je net zo goed onverzekerd rond.
Gomez12 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:37:
Dan moet je gewoon taxi's / kennissen / uber pakken (of gaan gokken op niet aangehouden worden)
Uber is ook niet legaal in Nederland. ;) Dat zal de TS als passagier aan zijn kont roesten, maar als de Uber chauffeur een ILT controle heeft dan zit de TS ook nog wel even te wachten. En ik vraag me af of er nog veel Uberpop chauffeurs zijn nu het ILT actief naar ze op zoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de verzekering nagevraagd en de auto moet verzekerd zijn en als die voor meer personen verzekerd is ben ik gedekt ook als ik mijn rijbewijs niet hier heb, want het staat wel in het systeem.... dan heb ik bij een ongeluk of controle een boette aan mijn broek. Een officieel verhuurbedrijf is me niet gelukt, maar hopelijk een vriend of particulieren die hun auto verhuren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik zou via een koerier dienst werken. Als je hier een nieuwe rijbewijs aanvraagt kost dat sowieso geld en tijd.
Opsturen in Peru en ontvangen in Nederland.
De snelheid kun je zelf bepalen van same day tot enkele dagen.

Vraag maar naar de prijzen.
http://www.dhl.be/en/expr...ices/export_same_day.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Wel hoor. Mijn auto is op het moment ook 150km van mij vandaan. Maar het is nog steeds in mijn bezit.
Als iemand anders het nu gebruikt anders niet ;) Je bent nog wel de eigenaar....Maar bij een rijbewijs ben je dat eigenlijk ook niet omdat je houder bent en geen bezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:05:
Ik heb bij de verzekering nagevraagd en de auto moet verzekerd zijn en als die voor meer personen verzekerd is ben ik gedekt ook als ik mijn rijbewijs niet hier heb, want het staat wel in het systeem.... dan heb ik bij een ongeluk of controle een boette aan mijn broek. Een officieel verhuurbedrijf is me niet gelukt, maar hopelijk een vriend of particulieren die hun auto verhuren.....
Maar werkt laten huren door iemand anders en jij als 2e bestuurder niet ? Ik heb dat wel vaker gedaan en nog nooit de rijbewijs van mijn vrouw (die dan 2e bestuurder is) moeten laten zien.

Bij een auto lenen is het inderdaad gewoon verzekerd, je hebt ten slotte gewoon een geldig rijbewijs en je mag dus ook rijden. Het enige wat je niet kunt is je rijbewijs laten zien als de politie er om vraagt. Oftewel zal je dat hooguit een boete opleveren

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo159
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:36
Je zou de auto door een bekende kunnen laten huren met een kopie van jou rijbewijs voor 2e bestuurder. Auto bij terugbrengen cash betalen en je hebt financieel niets te verekenen. Die bekende staat dan wel borg voor je doormiddel van zijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:00
Misschien kun je iets met een uittreksel uit het rijbewijsregister?
Dat gaat via internet.

Dan kun je daarna een nieuw rijbewijs met spoed aanvragen. Waar dat dan moet weet ik niet, omdat je misschien niet in Nederland bent ingeschreven bij een gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CMD-Snake schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:25:

Uber is ook niet legaal in Nederland. ;)
offtopic:
Uber illegaal? Die is nieuw voor me ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1