Stille computer kasten

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Ik las net het topic over de HQ-08,
en die wilde ik eigenlijk voor mijn vader in zijn nieuwe pc zetten.
Maar het maakt hem qua design niet zo veel uit, zolang hij maar niet teveel lawaai maakt.
Een Koolance kast is iets te duur, maar weet iemand misschien een beetje betaalbare kast die stil is?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Isolatie materiaal bij de gamma halen en die op de panelen van je kast plakken, dit schijnt een hele hoop te schelen.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De aopen kasten zijn ook vrij stil... De fentilator in de voeding word met zo'n temp sensortje aangestuurd... dus als ie warm wordt gaat ie harder draaien.

Verwijderd

t licht niet aan de kast maar aan de koelers die erin zitten, kasten maken geen lawaai. [of het moet uitzetten van metaal zijn door de hitte] Enover stille coolers staan al zat topics

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

die luide HQ-08 is dus van AOpen, hoezo stil? Heb er zelf een, maakt herrie als een stofzuiger.

MechWarrior || Monsters Game

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:31

mvds

Totally awesome!

Een kast kopen, zo goedkoop mogelijk. En dan een enermax voeding erin. Shhhhhhhhht. ;)

(ps. ik spreek uit ervaring. :) )

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Norrod heeft ook een lownoise bigtower, en zolang je er geen raampjes in gaat maken is die behoorlijk stil :P

The cyclographing developer

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
Heb hier net zo'n el Cheapo Nokia 8850 Look A Like Kast gekregen, en die's toch ook behoorlijk stil (met een Duron 850 met coolermaster DP5-6h51 en HD cooler)

of het ligt aan mij maar vind hm best stil, ok er zitten geen extra fans in enzo... maar toch, voor een normale PC best te doen.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 17:40 schreef GambitRS het volgende:
die luide HQ-08 is dus van AOpen, hoezo stil? Heb er zelf een, maakt herrie als een stofzuiger.
dat verschild, A-Open is niet zo consequent met voedingen, sommigen hebben wel een on/off switch op de voeding zelf en sommige niet, en sommige maken een tering herrie en sommig niet

Verwijderd

de kast zelf maakt toch bijna geen geluid :?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zondag 17 juni 2001 18:18 schreef Whiteb0y het volgende:
de kast zelf maakt toch bijna geen geluid :?
Smart-ass... |:(

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Voor iedereen die het niet precies begrepen heeft: ik bedoel de PSU fan.
En ik weet wel dat een enermax een goede voeding is (en stil), maar vroeg me af of er ook stille, complete kasten waren.
Zo te zien niet echt dus...

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op zondag 17 juni 2001 18:40 schreef Paitor het volgende:
Voor iedereen die het niet precies begrepen heeft: ik bedoel de PSU fan.
En ik weet wel dat een enermax een goede voeding is (en stil), maar vroeg me af of er ook stille, complete kasten waren.
Zo te zien niet echt dus...
Jawel hoor, de Antec serie kasten. Met een Antec PSU. Die dingen zijn ook erg stil en AMD goedgekeurd (niet dat het veel wil zeggen). Te koop bij http://www.ned-cool.nl

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 18:44 schreef obsidian het volgende:

[..]

Jawel hoor, de Antec serie kasten. Met een Antec PSU. Die dingen zijn ook erg stil en AMD goedgekeurd (niet dat het veel wil zeggen). Te koop bij http://www.ned-cool.nl
Dankjewel.
Daar heb ik nou wat aan :)

Verwijderd

Voor een stille kast zou ik zeker niet voor de aopen gaan.... daar kan haast geen warmte weg en gaat de fan van de voeding nogal hard draaien.... koop een inwin, antec of een addtronics!

isolatie is 2 tientjes bij de bouwmarkt

Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/s20/foto2.jpg

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 19:37 schreef ShaDoW het volgende:
Voor een stille kast zou ik zeker niet voor de aopen gaan.... daar kan haast geen warmte weg en gaat de fan van de voeding nogal hard draaien.... koop een inwin, antec of een addtronics!

*plaatje*
Erg netjes gedaan maar hoor je veel verschil als je noppenschuim zet ?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je geluid wilt dempen in een kast gaat het vnl. om trillingen. Dus je moet de kast 'stijf' maken. Anders werkt hij als een klankkast. Dat kan je doen met een zwaar en taai materiaal. Tapijttegels zijn goed en goedkoop. Die hebben een achterkant van bitumen. Dat plak je tegen de zijwanden aan je kast wordt enorm veel stiller.

Ik had ook een Aopn kast een HQ08 straaljager. En F16 is er niets bij. IK heb de fan vervangen door een panaflo en nu is hij stil.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 17:47 schreef obsidian het volgende:
Een kast kopen, zo goedkoop mogelijk. En dan een enermax voeding erin. Shhhhhhhhht. ;)

(ps. ik spreek uit ervaring. :) )
Nou mijn pa heeft net een 350watt Enermax gekocht en hij maakt een lawaai... :( Niet normaal. Ik zet em in mijn systeem en hij maakt geen lawaai :? Kan het zijn omdat een AMD veel meer stroom trekt dan mijn Intel, waardoor de voeding heel hard moet werken?

Greetz

Verwijderd

UIt mijn kast komt ook aardig wat geluid. Dit heb ik wat kunnen verminderen door die roostertjes die voor je fans zitten weg te halen. Scheelt geluid en koelt nu iets beter.

Ik denk dat ik dat noppenschuim ook eens ga proberen. MIsschien dat dat nog wat helpt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 17 juni 2001 21:11 schreef bouncin-j het volgende:

Ik denk dat ik dat noppenschuim ook eens ga proberen. MIsschien dat dat nog wat helpt.
Noppenschuim helpt niet tegen resonanties maar tegen reflecties. En dat laatste is de kleinste geluidsbron in je kast. Je moet een heel zwaar materiaal hebben.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 21:01 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Nou mijn pa heeft net een 350watt Enermax gekocht en hij maakt een lawaai... :( Niet normaal. Ik zet em in mijn systeem en hij maakt geen lawaai :? Kan het zijn omdat een AMD veel meer stroom trekt dan mijn Intel, waardoor de voeding heel hard moet werken?

Greetz
Nee,
het probleem is dat vooral die Enermax 350 sterk op de casetemp reageert. Vermoedelijk heeft je pa nul airflow in zijn kast, en dan gaat die Enermax het in zijn eentje proberen, die AMD maakt meer hitte...

Hier zit een Enermax 430 Watt in, en die maakt bijna geen geluid.

176 intake fan en 120 outtake, op lage toertjes.. :P

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03

[afbeelding]
dit heb ik ook gedaan in mijn aopen hx-08 aan alle kanten
alleen jammer dat mijn pc meer open staat dan dicht :o

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• marteltor
  • Nu online
Op zondag 17 juni 2001 16:10 schreef Paitor het volgende:
Ik las net het topic over de HQ-08,
en die wilde ik eigenlijk voor mijn vader in zijn nieuwe pc zetten.
Maar het maakt hem qua design niet zo veel uit, zolang hij maar niet teveel lawaai maakt.
Een Koolance kast is iets te duur, maar weet iemand misschien een beetje betaalbare kast die stil is?
hoe wil je in hemelsnaam die hq-o8 is een pc stoppen :?

Als je nou eens een papst of panaflow fan koopt en deze omwisselt met je huidige voeding van (die in je nieuwe kast komt).
Je kan ook gewoon over een paar dagies bij mij komen luisteren naar de hq08 >:)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:44 schreef Hooi het volgende:

[..]

Nee,
het probleem is dat vooral die Enermax 350 sterk op de casetemp reageert. Vermoedelijk heeft je pa nul airflow in zijn kast, en dan gaat die Enermax het in zijn eentje proberen, die AMD maakt meer hitte...

Hier zit een Enermax 430 Watt in, en die maakt bijna geen geluid.

176 intake fan en 120 outtake, op lage toertjes.. :P
Ja, maar mijn 330watt die is wel heel stil en ik heb er geen fans inzitten. Als ik er nu een paar naar binnen laat blazen dan?

Greetz

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 22:10 schreef Ortep het volgende:

[..]

Noppenschuim helpt niet tegen resonanties maar tegen reflecties. En dat laatste is de kleinste geluidsbron in je kast. Je moet een heel zwaar materiaal hebben.
wat moet ik dan gebruiken om het geluid te verminderen? case fans draaien al op 7 volt.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
[afbeelding]
Jammer dat die isolatie niet zo heel veel tegenhoudt (heb het zelf ook gehad), behalve dan de heel hoge fluittonen. Je kunt beter van die tapijttegels met zo'n bitumen rug nemen en in je kast verwerken. sla dan ook zeker de voorkant niet over! Die wordt erg vaak vergeten, en daar komt erg veel geluid door (zit je harde schijf ook tegenaan).

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op zondag 17 juni 2001 23:13 schreef bouncin-j het volgende:

[..]

wat moet ik dan gebruiken om het geluid te verminderen? case fans draaien al op 7 volt.
Tapijt tegels...die zijn van bitumen aan de achterkant. Ze zijn ook flexibel en vangen zo de trillingen op. Dat ze een 'harige' voorkant hebben is een voordeeltje. Dat dempt 'gesnerp' Je moet ze over het hele oppervlak vastplakken, en niet met twee dotjes lijm ofzo. De bedoeling is dat de zijpanelen zwaar en traag worden. Je hoort het al als je er tegen klopt. Twee tegels is voldoende voor een full tower. Je kan het snijden met een scherp hobby mes. Kijk uit voor je vingers, de bitumenlaag is taai en daar loopt je mes in vast. Als je daar dan een ruk aan geeft kan je uitschieten. Langzaam vanaf de achterkant insnijden langs een lat of (stalen)lineaal. Kijk uit dat je niet in de vloer snijdt als je er door bent.

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 06:45
Wat dachten jullie van de deze producten bij Conrad :

809594-89
841129-24
807923-89

( dit zijn artikelnummers die je op de site kunt bekijken via de search, wist geen betere methode)
Heb al wat besteld om uit te proberen. Ik dank dat ik het samen met noppenschuim ga gebruiken. Alleen noppenschuim zal niet voldoende zijn

Verwijderd

Enlight 7233 is ook stil !!
Ook strakke kast, misschien leuk voor je pa... :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:05
De supermicro 760 :9~ http://www.tweakers.net/pricewatch/1386

Ik wil *nooit* meer anders ! Mooi, goed afgewerkt, plaats voor grote, stille fans. En ruimte genoeg voor eventuele isolatie.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 23:02 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Ja, maar mijn 330watt die is wel heel stil en ik heb er geen fans inzitten. Als ik er nu een paar naar binnen laat blazen dan?

Greetz
Voor die AMD ? Poehh..

Eigenlijk heb je bijna altijd een grote in en outtake fan nodig, die dan op lage spanning kunnen draaien.
120 mm of zo.

Veel Papst en Panaflo fans doen het gewoon wel op 5 volt zodat ze stil zijn.

Outtake achter de CPU.
(Dat wordt zagen dus)
De intake voor-onderis wat simpeler.

Greetz,
Hooi. :Y)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/1030black.jpg

Ik heb dus deze met de standaard 340 Watt voeding, mensen die roepen dat Antec stil is hebben er nog zeker nooit naar geluisterd.

Als je de voorkant bekijkt zie je dat er grote gleuven inzitten en daar komt een hoop lawaai door, hij is eigenlijk ook bedoelt als fileserver kast maarja...

Deze moet je dus niet nemen als je een stille kast zoekt, wel als je een coole kast zoekt :)

Alle proemn in n drek

• mvds

mvds

Totally awesome!

Antec kasten zijn zeker wel stil ja. Ik heb dezelfde als jij en als je de kast standaard laat dan hoor je hem bijna niet. Het gaat er dan natuurlijk (zoals altijd) wel om wat je er verder in zet. Als je er 6 Delta's in gaat hangen kan je wel klagen dat je kast herrie maakt maar dat doe je dan zelf natuurlijk.

Ik heb die gaten allemaal afgeplakt en ik hoor alleen mijn Gorb suizen. That's it.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik heb een hx 08 met een cooler aan zijkant gemaakt en 2 achterin en 1 voorin weinig geluids overlast hangt er natuurlijk ook af wat voor coolers je erin hebt ik heb aan de zijkant een sunon op 7 volt draaien en achter in de kast 2x spire koelers en voorin ook nog 1 allemaal 80 mm voorin is noname

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

de stille kast bestaat niet! maar om hem zo stil mogelijk te krijgen, lijkt dit me de beste oplossing: (werkt voor mij tenminste)
koop een gewone leuke kast met een goede voeding, vervang alle fans (dus ook die in de voeding -duh-) voor ventilatoren met eeen pulse draad. Norrod heeft 80x80 CoolerMaster voor 25 piek per stuk.
ga naar http://www.almico.com/speedfan.php en download speedfan.
hier kun je de snelheid van de ventilatoren individueel instellen. je kunt ze er ook temperatuur gestuurd mee maken....bijv het wordt 40 graden op mijn proc, processor fan draaien op 80%, en het is 30 graden in mijn kast, laat de PSU fan op 40% draaien.

Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, vooral omdat ik bij een temp van <35 proc en <30 kast alle ventilatoren uit heb! en ik moet zeggen dit slaapt wel zo lekker! :):)

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 14:31 schreef Hooi het volgende:

[..]

Voor die AMD ? Poehh..

Eigenlijk heb je bijna altijd een grote in en outtake fan nodig, die dan op lage spanning kunnen draaien.
120 mm of zo.

Veel Papst en Panaflo fans doen het gewoon wel op 5 volt zodat ze stil zijn.

Outtake achter de CPU.
(Dat wordt zagen dus)
De intake voor-onderis wat simpeler.

Greetz,
Hooi. :Y)
Nee, die 330watt is van mijn Intel. Ik zal wel gaan zagen in pa's kast, of anders nog iemand belangstelling voor een Enermax 350watt voeding? :7

Greetz

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:37 schreef sjolmers het volgende:
de stille kast bestaat niet! maar om hem zo stil mogelijk te krijgen, lijkt dit me de beste oplossing: (werkt voor mij tenminste)
koop een gewone leuke kast met een goede voeding, vervang alle fans (dus ook die in de voeding -duh-) voor ventilatoren met eeen pulse draad. Norrod heeft 80x80 CoolerMaster voor 25 piek per stuk.
ga naar http://www.almico.com/speedfan.php en download speedfan.
hier kun je de snelheid van de ventilatoren individueel instellen. je kunt ze er ook temperatuur gestuurd mee maken....bijv het wordt 40 graden op mijn proc, processor fan draaien op 80%, en het is 30 graden in mijn kast, laat de PSU fan op 40% draaien.

Ik ben zeer tevreden over deze combinatie, vooral omdat ik bij een temp van <35 proc en <30 kast alle ventilatoren uit heb! en ik moet zeggen dit slaapt wel zo lekker! :):)

Greetz
Die ga ik denk ik voor mezelf gebruiken, me vader krijgt een HQ-08 met 235 watt voeding erin. Hij heeft niet zoveel nodig, en die komt uit mijn kast, en dan neem ik de 300 en lawaai wel...
Ik zit toch op zolder, dus kan wat meer airflow best gebruiken :(

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 10:01 schreef Ortep het volgende:

[..]

Tapijt tegels...die zijn van bitumen aan de achterkant. Ze zijn ook flexibel en vangen zo de trillingen op. Dat ze een 'harige' voorkant hebben is een voordeeltje. Dat dempt 'gesnerp' Je moet ze over het hele oppervlak vastplakken, en niet met twee dotjes lijm ofzo. De bedoeling is dat de zijpanelen zwaar en traag worden. Je hoort het al als je er tegen klopt. Twee tegels is voldoende voor een full tower. Je kan het snijden met een scherp hobby mes. Kijk uit voor je vingers, de bitumenlaag is taai en daar loopt je mes in vast. Als je daar dan een ruk aan geeft kan je uitschieten. Langzaam vanaf de achterkant insnijden langs een lat of (stalen)lineaal. Kijk uit dat je niet in de vloer snijdt als je er door bent.
Ok, die zal ik onthouden voor mijn kast...

Pagina: 1