Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Ik zoek een?
- snelle telefoon;
- weining onnodige 'standaard' apps (bloatware);
- snelle scherpe camera;
- lange accuduur.

Wat is je budget?
abonnement van rond de 40 euro in de maand

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Meerdere apps tegelijk draaien (browser, facebook, twitter, whatsapp, email) en zonder moeite schakelen tussen de apps.
af en toe foto's maken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung Galaxy S5
Sony Z3 compact
HTC M8
Nexus 5
Nexus 6
Motorola Moto X

Ik heb nu een Motorola MotoG 4g (eerste generatie) en ik erger me kapot aan het vastlopen, traag schakelen tussen apps, als ik naar het beginscherm wil 'bevriest' de telefoon soms wel 10 seconden; ik kan dan niets met de telefoon doen. Ook loopt de camera soms vast en zijn de foto's niet altijd scherp.

De Z3 spreekt me erg aan vanwege het compacte formaat en de goede camera, ook de accuduur schijnt goed te zijn. Zit er veel bloatware op? Samsung twijfel ik aan gezien de hoeveelheid bloatware, de telefoon kan daardoor traag worden (of aanvoelen). De camera van de M8 is niet heel denderent. De nexus 5 is verouderd en de nexus 6 heeft geen goede accu. De nieuwste Motorola... tsja, ik heb geen goede ervaring met mijn huidige Motorola.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Als de M8 je aanspreekt zou je naar de M8s kunnen kijken die een andere camera heeft dan de M8: pricewatch: HTC One M8s Grijs
Samsung, je kunt veel van de touchwizz overhead gewoon uitschakelen, lees dit artikel eens:
http://www.guidingtech.com/29921/remove-samsung-galaxy-s5/

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 22:00
De M8s heeft een Snapdragon 615. Dat is een goede midranger, maar de andere modellen hebben een Snapdragon 80x waar je nog iets meer van kan verwachten, maar het verschil lijkt niet groot te zijn.

Ik vind de Nexus 5 in verhouding tot de S5 en M8 niet erg verouderd, omdat het een nexus is en je nog wel even updates kan verwachten. Verder denk ik dat snelheid bij al deze toestellen eigenlijk geen factor is. Allemaal snel de komende twee jaar. Belangrijkere factoren zijn camera, formaat en de schil over Android.

Ik zelf overweeg de Sony Z3c vanwege het formaat. De Sony-schil is verder niet zo bijzonder, maar de camera is ook prima, zeker in het donker. Wel is het niet zo'n goede point en shoot, de lens is goed, maar de software niet zo. Sony Z3c is ook het goedkoopst, bijvoorbeeld op directsales.vodafone.nl. Overigens zijn er wel wat random problemen met barstende schermen en beschikt de Compact over Dragontail-glass, dat lijkt net een tikje achter te lopen op Gorilla in termen van krasvastheid.

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Er moet toch echt wel een Snapdragon 80x inzitten, dus de M8s valt af. Ik heb inderdaad gelezen dat het scherm van de Sony snel barst. Ik ben zuinig op mijn spullen maar kan niet voorkomen dat de telefoon af en toe valt. De screenprotector van mijn MotoG is al aardig gehavend.