Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:52
Op dit moment gebruik ik deze monitor: pricewatch: Medion Akoya P54033 20" Zwart en ben van plan om deze te vervangen voor twee 21-22 inch monitoren (1080p) of één 24 inch monitor (1080p/1440p). Ik ben er dus nog niet uit waar ik voor ga kiezen, daarom dit topic. Het wordt gebruikt voor gamen, office, webbrowsing, films/series en af en toe wat programmeren, vrij allround gebruik dus.
Ik vraag me vooral af of 1440p voor die doeleinden veel toevoegt ten opzichte van 1080p. Waar zouden jullie voor kiezen?

Ik zoek een?
twee 21-22 inch monitoren (1080p) of één 24 inch monitor (1080p/1440p)
Ik heb zelf al een paar opties gevonden:
pricewatch: BenQ VW2245Z Zwart
pricewatch: LG 22MP55D Zwart
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart
pricewatch: Acer G Series G247HYU Zwart

Wat is je budget?
Op dit moment 170 euro, maar over 4 weken zo'n 300 euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga hem aansluiten op mijn pc, op een hd7950

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor office, webbrowsing en programmeren is 1440p een verademing ten opzichte van 1080p. Alle drie zijn voornamelijk verticaal georiënteerd en heb je eigenlijk nooit genoeg ruimte voor in de hoogte.

Voor films en series voegt vooral een groter scherm wat toe. Er is namelijk geen native 1440p videocontent. Voor gamen voegt 1440p een hoop eye-candy toe, maar dat gaat vanzelfsprekend ten koste van framerate als de overige instellingen gelijk blijven. Nu heeft 1440p op 25" een bijna 15% hogere lineaire pixeldichtheid (117,59 ppi vs. 102,32 ppi), waardoor AA minder toevoegt en ook minder hard nodig is. Door AA één of twee standen terug te zetten heb je vaak een groot deel van de achteruitgang in framerate alweer teruggewonnen.

Met jouw toepassingen zou ik dus zeker voor de Dell UltraSharp U2515H gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinnemans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31
Als ik zo vrij mag zijn.... ik gebruik de Ilyama Prolite sinds een week en bevalt érg goed voor alle toepassingen die jij noemt (nadruk op FPS gamen).

Enige waar ik aan moest wennen was de 24" 16:9 beeldscherm afmeting t.o.v. 22" 16:10 (voor mij persoonlijk nog steeds de ultieme grootte en verhouding voor gamen + tekstverwerking op 1680 x 1050 resolutie bij een afstand tot beeldscherm van ca 50 cm).

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
De Dell U2515H is gewoon baas, kopen en niet moeilijk over doen. Je krijgt een zieke voet die in hoogte verstelbaar is, je kunt het draaien en het is ook nog eens mooi. Een aantal usb poorten achter op je monitor, veel kabels erbij, strak ontwerp. En het meest belangrijke, het heeft een prachtig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
Ben ondertussen door aan het sparen voor 1440p. Ik zag alleen laatst op de site van "de buren" dit scherm: pricewatch: Dell Professional P2416D Zwart is hier nog geen prijs bekend maar is al wel te verkrijgen en kost zo'n 270 euro op het moment. Ik vraag me af of dat niet een betere optie is voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben zelf ook aan het kijken maar de P2416D heeft veel bredere bezel dan de U2515H en daarnaast alleen USB2 ipv USB3. Ik kies voor de U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker voor films en series, maar ook voor gamen, lijkt me een groter scherm ook fijner. Maakt dan meer indruk, al is 25" nog steeds erg klein voor films en series.

Daarnaast valt de P2416D qua pixeldichtheid nog net binnen de limieten van wat voor veel mensen nog werkbaar is op 100% scaling (dus geen scaling), maar ik denk dat het op de U2515H comfortabeler werken zal zijn. Zeker met programmeren, waarbij je urenlang naar regels tekst zit te staren, is het wel zo fijn als je dat zonder enige moeite kan lezen, ook aan het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
Alleen is de U2515H wel 45 euro duurder. Maar voor de P2416D moet ik wel een mini displayport - displayport kabel kopen aangezien mijn videokaart geen full-size displayport heeft, om die reden (en natuurlijk ook wel bovengenoemde punten) neig ik toch naar de U2515H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Een extra mini displayport kabeltje kopen vind ik geen reden om voor een ander scherm te gaan. Nietemin, wat de mensen hierboven zeggen zou ik van harte nemen. De U2515H is een prachtscherm.

Er is nog een andere optie though. De Dell U2414H is net een beetje kleiner en goedkoper dan de U2515H, maar net zo mooi. Alleen dus wel 1080p. Als gamen niet de hoofdmoot van werkzaamheden is zou je ook nu daar één scherm van kunnen kopen, en als je budget het een paar weken later toelaat er een tweede bijzetten. 1x een 1440p scherm is mooi, en je zult er waarschijnlijk geen spijt van krijgen. Maar 2x een 1080p scherm naast elkaar is ook niet mis. Vooral de Dell u2414h met zulke dunne bezels is daar uitermate geschikt voor. (Ben het zelf ook van plan over een half jaartje xD)

[ Voor 0% gewijzigd door Zephrex op 08-06-2015 00:53 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met 2x U2414H mis je de hoogte. Daarnaast is 1920 pixels in de breedte eigenlijk net te weinig in de meeste gevallen om twee dingen fatsoenlijk naast elkaar weer te geven. Dus in de praktijk komt het er dan vaak op neer dat je maar één programma tegelijk weergeeft. Met de U2515H heb je 2560 pixels, wat prima werkt om twee dingen naast elkaar weer te geven. In de breedte heb je effectief dus dezelfde ruimte met 1x U2515H als met 2x U2414H, tenzij je de U2414H's in portretstand zet, maar dat is natuurlijk ook niet ideaal. Voor films, series en games moet je ze dan iedere keer weer rechtdraaien, bovendien heb je dan een kleiner scherm, want dat doe je sowieso maar op één scherm tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
Zephrex schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:53:
Een extra mini displayport kabeltje kopen vind ik geen reden om voor een ander scherm te gaan. Nietemin, wat de mensen hierboven zeggen zou ik van harte nemen. De U2515H is een prachtscherm.

Er is nog een andere optie though. De Dell U2414H is net een beetje kleiner en goedkoper dan de U2515H, maar net zo mooi. Alleen dus wel 1080p. Als gamen niet de hoofdmoot van werkzaamheden is zou je ook nu daar één scherm van kunnen kopen, en als je budget het een paar weken later toelaat er een tweede bijzetten. 1x een 1440p scherm is mooi, en je zult er waarschijnlijk geen spijt van krijgen. Maar 2x een 1080p scherm naast elkaar is ook niet mis. Vooral de Dell u2414h met zulke dunne bezels is daar uitermate geschikt voor. (Ben het zelf ook van plan over een half jaartje xD)
Die displayport is ook niet echt een reden op zichzelf maar maakt het prijsverschil voor mij wel een stuk kleiner.

Ik ben wel overtuigd voor de extra ruimte en eyecandy van 1440p. Al denk ik dat 2x u2414h ook niet lelijk zou zijn ;).

Iets anders, ik heb een vrij ondiep bureau (45 cm) en op zo'n 10 cm daarachter de muur. Daarom dacht ik eraan om een muurbeugel te kopen. Ik heb alleen niet echt een idee wat voor type/welke ik moet kopen. Het liefst zo goedkoop (maar wel degelijk) mogelijk. Ik zat zelf aan zoiets te denken: pricewatch: Newstar FPMA-W25 of pricewatch: Newstar FPMA-W810BLACK
Pagina: 1