Enorme prijsverhogingen beltarief XS4ALL (328%)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 19:03
Kreeg gisteren een brief, het tarief voor bellen van vast toestel naar vast toestel in Nederland bij XS4ALL van EUR 0,0305 p.min naar EUR 0,10 p.min. Ofwel een prijsstijging van +228% m.i.v. 1 juli 2015 ! Het tarief voor bellen van vast naar mobiel gaat wel met 63% naar beneden, maar is met de nieuwe EUR 0,10 p.min nog steeds aanzienlijk t.o.v. van alle gangbare, neerwaartse prijsontwikkelingen op dit gebied.

Het was een mooi opgezet briefje met een verhaal dat het tarief voor internet, maar met EUR 1,- per maand omhoog gaat. Maar als je de, in zeer kleine lettertjes geprinte, nieuwe tarieven doorrekent, kom ik als minimale beller (nu ca. EUR 5,- per maand aan gesprekskosten) toch op een EUR 13,- in de maand meer uit voor dezelfde diensten.

Ik ben na alle slechte ervaringen met de TV-diensten van mijn vorige provider Tweak, net weer terug gegaan naar XS4ALL, maar begin me nu af te vragen of er nog wel een goede, betrouwbare glasvezelprovider te vinden is.

Zijn er trouwens mogelijkheden om met de Fritzbox modem van XS4ALL VOIP te bellen via een andere, goedkopere telefoon provider? Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

Robert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ja, dat kan prima. Ze blokkeren geen SIP.
En er is hier ergens een VoIP topic, daar kunnen mensen je vast aan een goede provider helpen ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
ik ga hetzelfde doen, inbellen door xs4all
uitbellen via een andere voip provider
met deze prijsverhoging zal ik iig niet meer uitbellen via xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eikie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-06-2024
akatar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:49:
ik ga hetzelfde doen, inbellen door xs4all
uitbellen via een andere voip provider
met deze prijsverhoging zal ik iig niet meer uitbellen via xs4all
Ik ga dat ook maar eens uitzoeken, want dit is echt te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het lijken wel prijsafspraken. Zoek maar op, KPN/XS4all, Caiway, ZIggo, ze rekenen allemaal 10cpm met starttarief 10cent. Vaste lijnen zijn zeer oninteressant momenteel, sim-only belminuten of SIP providers zijn veel goedkoper.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
strandbal schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:13:
Het lijken wel prijsafspraken. Zoek maar op, KPN/XS4all, Caiway, ZIggo, ze rekenen allemaal 10cpm met starttarief 10cent. Vaste lijnen zijn zeer oninteressant momenteel, sim-only belminuten of SIP providers zijn veel goedkoper.
Wellicht nemen ze allemaal af bij dezelfde groothandel, die blijkbaar ook de tarieven heeft verhoogd.
rweust schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:40:
Zijn er trouwens mogelijkheden om met de Fritzbox modem van XS4ALL VOIP te bellen via een andere, goedkopere telefoon provider? Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ja, en de Fritzbox doet dat verrassend goed. XS4ALL voert volgens mij zelfs QoS uit op SIP van andere aanbieders, waardoor je niet in alle gevallen meer een dedicated lijntje nodig hebt. Een andere optie is overigens om een Gigaset N300 te plaatsen. Je bent dan niet afhankelijk van de Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Met een Fritzbox is dit prima op te lossen. Inbellen via xs4all, landlijnen uitbellen via voipbuster en mobiel uit weer via xs4all of een andere goedkope sip-provider naar mobiel bellen. Allemaal in te stellen in de dial rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rweust
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 19:03
Dank jullie wel voor het advies. Ik heb het nu al voor elkaar, bleek heel eenvoudig Je maakt een prepaid voip account aan via bv. cheapconnect, budgetphone, o.i.d. Deze stel je in in de Fritzbox van XS4ALL door een nieuw nummer met een onbekende provider toe te voegen (de registrar is de server b.v. sip.cheapconnect.net), de rest spreekt voor zich.

Je stelt de bestaande nummers (ik heb er twee), zo in dat ze als outgoing dit nieuwe nummer gebruiken, en voila, je belt prepaid voor EUR 0,0238 per minuut, zonder starttarief naar vaste telefoons en voor EUR 0,05 per minuut naar mobiel. Met EUR 20,- prepaid tegoed kan ik weer een aantal maanden vooruit.

Ik kan het tweede nummer van XS4ALL nu al opzeggen, scheelt weer EUR 5,- per maand, en dan nog een nummer nemen van cheapconnect en hierop mijn oude nummer porteren. Een nummer kost daar EUR 8,95 per jaar (dat zijn nog eens prijzen) en porteren kost éénmalig EUR 5,-.

Het enige wat ik nog niet opgelost heb is dat het display van degene die gebeld wordt nu het nieuwe prepaid nummer laat zien, blijkt verdomd lastig uit te schakelen. Maar goed dit hoeft geen groot probleem te zijn, je kunt hier ook gewoon op gebeld worden. De Fritzbox kan zo ingesteld worden dat hij meer nummers naar hetzelfde telefoontoestel doorsluist.

XS4All kan wat mij betreft naar zijn hoge belkosten fluiten.

Robert.
Pagina: 1