Windows 7 installeert niet op SSD

Pagina: 1
Acties:

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb vandaag een samsung SSD 850 EVO, gehaald en dacht even daar Windows 7 ultimate op te te installeren. Helaas loop ik tegen het volgende probleem aan -> “Kan Windows niet op deze hardeschijfruimte installeren. De partitie bevat een of meerdere dynamische volumes die niet voor een installatie worden ondersteund”.

Ik heb de schijf als simple volume aangemaakt (enige optie) en een quick format gedaan naar NTFS. De schijf wordt ook gewoon in Windows herkend. Dus ik snap niet waarom Windows niet kan installeren op de schijf.

Ik heb ook in de bios gekeken, maar daar zie ik ook niks geks staan en de schijf wordt ook gewoon herkend. Ik heb een XFX nForce 650i Ultra moederbord.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

B.v.d.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-01 09:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan je een screenshot posten van hoe die schijf eruit ziet in schijfbeheer?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Super Stunner
Mavamaarten schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:12:
Kan je een screenshot posten van hoe die schijf eruit ziet in schijfbeheer?
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/345h7wk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2r5x4ax.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Super Stunner op 22-05-2015 18:23 ]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gewoon de partitie verwijderen in windows, of in de setup verwijderen en dan de schijf aanklikken en volgende? Word die vanzelf leeggemaakt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:09
De disk is als geheel dynamic, dus waarschijnlijk is enkel de partitie verwijderen niet voldoende. Ongetwijfeld kun je hem na het verwijderen van de partitie vast wel terugconverteren naar een basic disk.

• Super Stunner
rikadoo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:26:
Gewoon de partitie verwijderen in windows, of in de setup verwijderen en dan de schijf aanklikken en volgende? Word die vanzelf leeggemaakt.
Ik kan in Windows alleen het volume verwijderen hetgeen wat resulteerd dat hij niet meer te zien is in de setup. Binnen de setup kan ik overigens ook niet verwijderen en op volgende drukken is ook niet mogelijk.

• Super Stunner
Ik heb diverse keren een nieuw volume aangemaakt maar hij blijft een dynamishe aanmaken. Nu heb ik voor de grap Windows 7 geladen en daar de volume verwijderd en weer aangemaakt. Nu is die wel ineens basic dus het probleem is volgens mij nu opgelost.

Wel echt vreemd dat dit niet in XP werkt maar 7 wel. Naja iig bedankt voor de hulp :)

• _Dune_
  • Laatst online: 25-01 16:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Super Stunner schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:50:
Ik heb diverse keren een nieuw volume aangemaakt maar hij blijft een dynamishe aanmaken. Nu heb ik voor de grap Windows 7 geladen en daar de volume verwijderd en weer aangemaakt. Nu is die wel ineens basic dus het probleem is volgens mij nu opgelost.

Wel echt vreemd dat dit niet in XP werkt maar 7 wel. Naja iig bedankt voor de hulp :)
Bedenk dat Windows XP nu niet de beste ondersteuning heeft voor een SSD (helemaal niet eigenlijk), daarnaast de gebruikte nForce chipset is ook niet echt lekker in combinatie met een SSD. Nvidia heeft eigenlijk geen goede ondersteuning meer ingebouwd in de drivers van de chipset. Waarschijnlijk is het beste om de standaard Windows 7 drivers te gebruiken voor de storage controller.

Even wat gezocht, de nForce 6501 blijkt geen ondersteuning voor AHCI en TRIM te hebben;

link 1: http://forums.legitreviews.com/about38709.html
link 2: http://www.hardwarecanuck...-nforce-650i-chipset.html

Dat is best nadelig met een SSD.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 18:25

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is de SSD wel geconfigureerd als eerste boot device in het BIOS?
Windows laat zich doorgaans niet installeren op iets anders dat de eerste boot drive.

Trek anders eens de andere disk even los zodat enkel de SSD beschikbaar is. Probeer het dan eens opnieuw. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik kijk naar het screenshot dan ziet ie die SSD als cdrom :?
ZIt er toevallig nog een disk in die machine? Haal die er eens uit en install windows dan nog eens. Weet je zeker dat je clean bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

Die CD komt waarschijnlijk van de meegeleverde CD die in het laatje zit. ;)

Je hebt nu een "dynamic disk". Zo'n disk is meer bedoeld voor software RAID, als ik mij niet vergis. Dit zie je op je screenshot net onder "Disk 1". Je moet dus eerst een normale, "basic", disk maken van je SSD.

Na een korte Google zoekopdracht kom ik hier uit: How To Convert to Basic and Dynamic Disks in Windows XP Professional Probeer eens wat daar staat, en maak van je SSD een basic disk.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zie schijf 0 system en schijf1

Je hebt dus een machine met daarop windows en vervolgens wil je op de D weer een windows. Dat gaat niet.

Dus je harde schijf met windows eruit. Dan alleen je ssd. Windows cd erin en hij zal windows op de ssd zetten.
Daarna kan je de oude HD er weer inzetten.
Pagina: 1