• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik zoek een?
Een tablet.

Wat is je budget?
Laten we het op maximaal EUR350 zetten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn schoonvader heeft zeer slechte ogen als gevolg van een nierziekte. Hij is zeker niet blind, maar het lezen van een boek is al wat lastig. Daardoor heeft ie de digitale boot gemist (de situatie is ong. 20 jaar geleden begonnen). Mijn schoonmoeder is sinds kort wel druk in de weer met haar iPhone (voornamelijk WhatsApp en Facetime en een spelletje) en hij heeft het gevoel dat ie nogal wat mist, wat hem ertoe heeft gezet eens met onze iPad 3 te spelen. Dat leek hem wel wat, maar de iPad voldoet niet aan de belangrijkste eis (naast de prijs), namelijk Whatsappen kan daar niet op. Daarom leek een Android mij beter, maar ik hou me er niet zo mee bezig. Het laatste wat ik wil is een ruk-aankoop doen.

Eisen:
- WhatsApp
- Facetime(-achtige) -> Skype / Google Video Call, whatever
- Ebooks lezen met grotere letters en hoog contrast
- Resolutie is niet belangrijk want hij heeft zelf 16x gaussian blur in z'n ogen
- Grootte is wel belangrijk. Alles onder de 9.7" inch is, denk ik, te klein.
- Simpel, robuust, makkelijk

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik sta voor alles open, maar ben een beetje schuw van die speciale slechtzienden-tablets (SimPC bijvoorbeeld) omdat ik het gevoel heb dat dat een goedkope tablet is met wat custom-made software erop. Als de support op die software stopt dan heb je er niks meer aan bij eventuele problemen.
Er zijn ook wel wat apps om het gemakkelijker te maken (naast de instellingen in het OS zelf) voor slechtzienden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Whatsapp op een android tablet kan sowieso niet vanuit de play store. Wel kan je de app sideloaden en activeren met behulp van een andere mobiele telefoon met de simkaart erin.

Qua tablet keuze: ga eens naar de MM of een dergelijke winkel en probeer wat uit. Aangezien het zicht hierbij de belangrijkste beperking is en dat niet via internet te bepalen is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 18:02 ]

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Oh crap, ik wist niet dat Whatsapp niet op een tablet kon zonder truukjes. Dat is sowieso al goede informatie.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je hebt wel die web based whatsapp, maar hoe makkelijk dat voor een digibeet is weet ik niet.

Zelf zou ik kijken naar een Windows tablet, mijn digibeet moeder heeft nu meer dan een jaar een Lumia 520 en ze heeft nog niks gedaan wat ik niet in 20 seconden kon terugdraaien :+ Die livetiles maken het gewoon erg makkelijk, plaats de belangrijkste dingen op het homescreen, en die tiles zijn ook lekker groot wat handig kan zijn voor slechtzienden, en ze hoeven niet te zoeken waar die ene app nou is.

Ook hebben die dingen prima ondersteuning, want het is gewoon Windows wat erop draait.

Nadeel: de enige die niet 10" of kleiner is, is de pricewatch: Medion Akoya P2211T Windows tablet 32GB Grijs waar nou niet echt veel over te vinden is.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:13:
Je hebt wel die web based whatsapp, maar hoe makkelijk dat voor een digibeet is weet ik niet.
Daarvoor moet je de QR code scannen en heb je dus een smartphone nodig met whatsapp erop geinstalleerd.

• Tr4nnel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10 13:59
Ik zelf gebruik Google Hangouts met verschillende tablets en ook het communiceren met mijn moeders iPad. Goed alternatief wat mij betreft.

Ik zou persoonlijk toch voor de iPad air gaan. Resolutie maakt dan niet echt uit, maar de maximale helderheid en kleurweergave is wel heel goed. Helpt misschien toch. Als ik zie hoe mijn moeder als digibeet de iPad heeft omarmt, dan biedt dat best veel hoop. Verder echt goede bouwkwaliteit, licht gewicht, veel accessoires en uitstekende accuduur. Simpeler en gebruiksvriendelijker dan iOS kan in mijn ogen ook niet.

Verwijderd

Tr4nnel schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:02:
Ik zelf gebruik Google Hangouts met verschillende tablets en ook het communiceren met mijn moeders iPad. Goed alternatief wat mij betreft.

Ik zou persoonlijk toch voor de iPad air gaan. Resolutie maakt dan niet echt uit, maar de maximale helderheid en kleurweergave is wel heel goed. Helpt misschien toch. Als ik zie hoe mijn moeder als digibeet de iPad heeft omarmt, dan biedt dat best veel hoop. Verder echt goede bouwkwaliteit, licht gewicht, veel accessoires en uitstekende accuduur. Simpeler en gebruiksvriendelijker dan iOS kan in mijn ogen ook niet.
Hij wil whatsapp gebruiken. Dit is eigenlijk enkel mogelijk op een android tablet (en zelfs dan met truukjes zoals sideloaden)

Sideloaden is op een windows of iOS tablet niet mogelijk, dus daar ga je ook geen whatsapp op krijgen. Als je dus whatsapp op je tablet wil gebruiken kun je deze wel schrappen.
Pagina: 1