Toon posts:

Huidige PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakershelden,

Mijn pc is inmiddels al weer een paar jaartjes oud en dus toe aan wat upgrades, naar mijn idee. Nu is het probleem dat ik er zelf weinig verstand van heb, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil graag lekker snel en met fancy graphics kunnen gamen en ik vraag mij af wat daar voor nodig is. Ik heb het vreemde vermoeden dat alleen een goeie videokaart er in klatsen, niet afdoende is :P Maar goed:

Ik zoek een?
Videokaart en alles wat daarbij nodig is om goed te kunnen gamen (vooral BF 4 en GTA V), het liefst op max settings. Ik heb het idee dat mijn videokaart (of iets anders?) er redelijk moeite mee heeft als ik BF 4 speel, het duurt namelijk best lang voordat alles er goed uit ziet.

Wat is je budget?
300 à 400 euro (eventueel meer als dat nodig is)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400 Boxed€ 215,13€ 215,13
1HP NVIDIA GeForce GT 630 2GB€ 98,49€ 98,49
1Hitachi Deskstar 7K1000 HDS721010KLA330, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster P2770HD Zwart€ 0,-€ 0,-
1HP SP/CQ 300W€ 114,-€ 114,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 427,62

Van het moederbord kon ik allen dit vinden :| : Manufacturer: Pegatron Corp. Model: 2AB5. Hoop dat jullie daar genoeg aan hebben.

Zoals ik al zei: ik weet hier het fijne niet van, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Wat kunnen jullie mij aanraden kwa videokaart om te kunnen gamen op max settings en wat komt daar bij kijken (andere voeding o.i.d.)?

Alvast bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Je voeding kan niet echt een mid-high end gpu aan. Een 2400 kan nog wel mee.
Je kan een r9 280(nieuw) of een r9 280x(2de hands) dan kom je weer aardig mee. En kan je er nog andere voeding bij doen. Bv een antec vpf 550 is een goede keuze. Hou je ongeveer 150 euro van je budget. Wat je kan gebruiken voor een latere upgrade. Wil je (alles) gebruiken is een r9 290/gtx 970 het overwegen waard. Als je er een op jet oog heb wel hier eerst vragen. Er zijn een hoop PSU's die heel slecht zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Een vriend van mij raadde mij ook aan een SSD aan te schaffen. Is dit het waard/ nuttig volgens jullie? En werkt dit dan i.p.v. een HDD of in combinatie met?

• loki504
had de ssd nog helemaal niet aan gedacht 8)7
ssd vermindert de laadtijd een flink stuk in games. en ook booten gaat VEEL sneller. ook simpele dingen als een word document openen gaat veel sneller en voelt minder "snappy" aan. zeker een ssd doen. wel zou ik voor minimaal 250 gb gaan. deze hebben de best gb per euro. en zijn ook nog sneller als de 128gb versies.

Verwijderd

Het is een HP machine? Heb je het type ook?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. HP Elite 7300 series MT.

@loki504: Oke, en zou ik die SSD dan in plaats van mijn HDD moeten plaatsen of werkt t het best naast elkaar?

Verwijderd

Al te lange dual slot videokaart lijkt niet te passen, of wel?

Overigens kan een GTX 750 Ti zonder externe voeding nog wel op jouw voeding en die is al zo'n 3 tot 4 maal zo snel, wat sowieso al een grote verbetering is.

Wil je meer prestaties dan moet er toch heel wat meer veranderd worden aan het systeem en dat maakt het ook een stuk duurder. Waarbij je je moet afvragen of het dat wel waard is en je niet beter direct een heel nieuw systeem kunt maken.

Hoeveel geheugen heeft het systeem nu?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips!

4 GB RAM

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 16:09

Thomg

Aww yiss

Kan zeker ook geen kwaad om dat te upgraden, misschien dat jij ermee kan werken.

Ach, 4GB is vrij goedkoop ( weer ) vandaag de dag.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks tot zo ver! Inmiddels SSD en RAM binnen. Nog een laatste vraag:

Ik heb eens gekeken naar een paar videokaarten:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 146,49€ 146,49
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 238,50€ 238,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 384,99

Welke kunnen jullie mij aanraden en heb ik eventueel een andere voeding nodig? De GTX 750 Ti heeft in eerste instantie voorkeur i.v.m. kosten, maar R9 280x wil ik ook overwegen als het grote voordelen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2015 16:25 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 18:56
Als je GTA5 wil spelen vanaf ssd heb je minimaal een 250GB ssd nodig.

Mijn YouTube Channel

• loki504
De 280x is veel sneller maar kost ook wat meer. Want ik ga er eigenlijk vanuit dat je dan ook een andere voeding nodig heb.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Een 280x in die HP kast gaat idd niet lukken. Niet qua ruimte en ook niet qua koeling. Die dingen hebben meestal ook van die kleine 90mm fannetjes (meestal 1) die alle warme lucht moeten afvoeren.

Je zou ook de bruikbare componenten naar een pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed) kunnen overzetten en aanvullen met een nieuwe voeding, GPU, extra RAM en een SSD..

Om kosten te sparen zou je een leuke videokaart van V&A kunnen plukken. Er staan er genoeg op met garantie.
Pagina: 1