Toon posts:

Pro Ject draaitafel bromt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de naald op een willekeurige plaats zet dan krijg ik een lichte brom. Het is hinderlijk wanneer er een nieuw nummer komt, want dan hoor je de brom. Ik heb er al een voorversterker tussen gezet, maar dat hielp niet.

Dus voor de goed orde; het is alleen wanneer de naald de plaat raakt. Hij bromt niet wanneer de draaitafel aanstaat zoals wanneer de aarde niet goed is aangesloten. Wie heeft er een idee?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:35

DjVe

Hatsaflats!

Heb je de aarde wel goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wanneer ik die los maak, komt dat bekende gebrom van de aardedraad. Zou misschien de aardedraad niet kunnen zijn?

Het is een lichte brom, maar storend genoeg.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb je de schroeven volledig verwijdert die de motor vast houden voor transport? In de handleiding staat idd dat dat moet, maar je moet ze gewoon laten zitten alleen ietsje losser draaier zodat ze nog net vast zitten zeg maar. Dan is je brom weg.

Had hetzelfde probleem met een Debut 3.

fotoblog

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Staan er bronnen in de buurt die brom kunnen veroorzaken? (plasma TV, slecht afgeschermde apparatuur etc.) Soms kan het ook de kabel zijn waarbij de mantel niet goed afschermt (goedkope rommel :P )

Verwijderd

Topicstarter
Die schroeven er weer op helpt helaas niets. De draaitafel staat alleen. Ruim meter van tv en 30 cm van versterker met houten plank ertussen. Kabels zijn optimaal. Het is zo vreemd dat het alleen is wanneer de naald erop gaat.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 19:56

Wimmel

Hello

Controleer eens of de elementbekabeling goed vast zit. Ik heb hetzelfde gehad en nadat ik de kabelclips even goed op het element schoof was het probleem weg. In sommige gevallen moet je de clips iets dichtbuigen, doe dit altijd met een tandenstoker ertussen zodat je ze niet per abuis dichtdrukt.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of dat misschien de volgorde van de draadjes niet klopt. Volgens mij zijn er elementen die net een andere volgorde aanhouden qua kleurtjes dan de rest. Als je dan snel 1 op 1 overprikt gaat het mis.
Pagina: 1