Verkoop amd 290 werkend, bij koper defect

Pagina: 1
Acties:

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 20:36
Goedendag,

Gisteren heb ik mijn sapphire 290 tri-xx verkocht, ik heb hem die dag nog gebruikt zo'n gedurende 4a 5 uur. De dag ervoor heb ik der nog mee gegamed (gta5). De koper had gister de kaart gehaald, ik had de kaart gedemonstreerd en de temperaturen laten zien via aida64, gpu rond de 30 en vrms ook rond die temperatuur.

Nu claimt de koper dat de kaart ermee stopt wanneer je een game start. Ik heb de kaart werkend geleverd, en garantie is nog aanwezig op de kaart via alternate.

Hoe moet ik nu handelen? . Ik wil dan de kaart ook niet retour nemen want dan zit ik met een defecte kaart die over een paar maanden na RMA niet veel waard meer is!

De koper had tevens een brakke cooler master b500 voeding (ik dacht dat hier het probleem lag), maar heeft inmiddels (vandaag) een nette antec of seasonic gehaald( beide 520/550watt) . Hij draait een i5 4460 en komt van een Nvidea 660 af.

[ Voor 15% gewijzigd door misterd11 op 22-05-2015 17:02 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft de persoon wel de Nvidia driver GOED verwijderd. Meestal is een simpele uninstall niet toereikend. Laat hem daar eerst eens naar kijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• misterd11
Heb ik inderdaad ook al gezegt tegen hem, ik zei ook doe anders een schoone windows installatie! Hij zei dat de kaart bij de furmark test crasht bij 50 graden, dit lijkt mij vrij onmogelijk aangezien de kaart die temperatuur aan moet kunnen!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Snelste manier om te testen is een Linux live cd'tje en dan iets als http://www.geeks3d.com/gputest/

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even los van alle manieren om het probleem inhoudelijk aan te pakken, zal hij moeten bewijzen dat de kaart defect was wanneer jij hem verstuurde, hij heeft namelijk een onderzoeksplicht.

https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Herby schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:22:
Even los van alle manieren om het probleem inhoudelijk aan te pakken, zal hij moeten bewijzen dat de kaart defect was wanneer jij hem verstuurde, hij heeft namelijk een onderzoeksplicht.

https://www.juridischloke...foon/miskoop-marktplaats/
De kaart is opgehaald en niet verzonden. Dus in principe heeft de koper al een werkende kaart gezien en meegenomen. juridisch gezien staat de koper dus niet sterk.
Maar los hiervan, is de kaart wel echt defect, dat is stap 1. Juridisch getouwtrek is voor niemand leuk.

• misterd11
Hij heeft hem opgehaald en ik heb de kaart nog gedemonstreerd voor dat ik m aan hem meegaf! En ik ga echt niks verkopen wat stuk is, als ik ergens wel een schurfthekel aan heb is het dat!

[ Voor 34% gewijzigd door misterd11 op 22-05-2015 17:25 ]

• misterd11
misterd11 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:25:
Hij heeft hem opgehaald en ik heb de kaart nog gedemonstreerd voor dat ik m aan hem meegaf! En ik ga echt niks verkopen wat stuk is, als ik ergens wel een schurfthekel aan heb is het dat!
De koper heeft zojuist gereageerd dat hij na een clean windows install nog steeds de problemen heeft, is er een programma om de temperaturen te meten van de vrms, gpu core memory temp etc en deze op kan slaan, zodat het probleem misschien aan het licht kan komen?

Want ik wil dit oplossen, vind het ook vervelend voor de koper!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 14:07
Geef hem de factuur en laat hem via alternate de RMA doorlopen.
als hij hem nieuw had gekocht moest hij dit ook doen.
en zeker als je iets werkend hebt laten zien is het garantie tot de deur (tenzij anders overeengekomen uiteraard)

[ Voor 57% gewijzigd door Denniz0229 op 22-05-2015 17:46 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met GPU-z kun je alle temps zien, ook die van VRM's.

People as things, that’s where it starts.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-01 11:22

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Het is erg lullig, maar hij heeft de kaart werkend en al gezien en toen mee genomen. Jij weet niet wat er in de tussentijd allemaal mee gedaan is, hoewel het van jou kant wel aardig is om mee te werken zou ik idd doen wat hierboven gezegd wordt:
Denniz0229 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:45:
Geef hem de factuur en laat hem via alternate de RMA doorlopen.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

weebl

YARR!

Misschien heeft hij de videokaart zo in z'n kofferbak gegooid en is via onverharde wegen naar huis gereden, weet jij veel. Hij heeft de kaart werkend gezien en in die staat meegenomen. Ik zou in dit geval zeggen "garantie tot aan de deur"...

• misterd11
Ik heb de link van dit forum naar hem gestuurd, hij laat een vriend van hem der nog even naar kijken. Hij is allang blijf dat ik hem help, en neemt me gelukkig niks kwalijk! Ik hoop dat hij het eenvoudig kan oplossen en anders word het RMA voor hem!

Bedankt voor de hulp!

Mvg
Daniel buisman

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

misterd11 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:59:
De koper had tevens een brakke cooler master b500 voeding (ik dacht dat hier het probleem lag), maar heeft inmiddels (vandaag) een nette antec of seasonic gehaald( beide 520/550watt) . Hij draait een i5 4460 en komt van een Nvidea 660 af.
Laten we beginnen met:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/260591_231561966856778_1426926_n.jpg?oh=36721022f2a6bd24a00356ff50559f22&oe=55F6B9B2
:D ;)

Verder komt het vaak voor dat een switch van nvidia naar AMD niet goed verloopt. Kan je eigenlijk eenvoudig verhelpen door de oude drivers te verwijderen met DDU in de veilige modus: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01 12:42
Ik ken de persoon die de kaart gekocht heeft, en dit heeft hij gedaan met het advies van mij een mooie upgrade te halen van tweakers V&A.
Ik wil ook even melden dat ik het heel tof vind dat de TS actief de koper probeert te helpen _/-\o_ .

Intussen heeft de persoon het probleem aan mij gemeld en gevraagd wat hij moet doen. Eerste in mijn hoofd was of alles goed aangesloten was en dit bleek het niet te zijn. Ook heeft hij een nieuwe seasonic voeding gehaald van 520 en ook hiermee bleek het probleem niet verholpen. Nu heeft hij een verse windows installatie gedaan en nog steeds problemen. Dus nu zit ik te denken dat er misschien iets anders in de pc aan de hand zoals misschien problemen met het moederbord. Alleen is dit moeilijk te testen zonder 2e PC. Ook aangezien de kaart nog wel gewoon bij de TS nog werkte. Dus misschien als het mogelijk is de kaart in een 2e PC te testen kunnen we heel snel weten of er iets mis is met de pc van de koper.

(en natuurlijk heb ik hem gezegd dat de oude drivers moest de-installen :P)

Ik hoop dat het nog goed kan komen en anders inderdaad gewoon RMA sturen die kaart.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:43:
Ik ken de persoon die de kaart gekocht heeft, en dit heeft hij gedaan met het advies van mij een mooie upgrade te halen van tweakers V&A.
Ik wil ook even melden dat ik het heel tof vind dat de TS actief de koper probeert te helpen _/-\o_ .

Intussen heeft de persoon het probleem aan mij gemeld en gevraagd wat hij moet doen. Eerste in mijn hoofd was of alles goed aangesloten was en dit bleek het niet te zijn. Ook heeft hij een nieuwe seasonic voeding gehaald van 520 en ook hiermee bleek het probleem niet verholpen. Nu heeft hij een verse windows installatie gedaan en nog steeds problemen. Dus nu zit ik te denken dat er misschien iets anders in de pc aan de hand zoals misschien problemen met het moederbord. Alleen is dit moeilijk te testen zonder 2e PC. Ook aangezien de kaart nog wel gewoon bij de TS nog werkte. Dus misschien als het mogelijk is de kaart in een 2e PC te testen kunnen we heel snel weten of er iets mis is met de pc van de koper.

(en natuurlijk heb ik hem gezegd dat de oude drivers moest de-installen :P)

Ik hoop dat het nog goed kan komen en anders inderdaad gewoon RMA sturen die kaart.
Frozen in "Verkoop amd 290 werkend, bij koper defect." <-

Je moet eens weten hoeveel problemen dat programma al heeft opgelost. _/-\o_
edit: Blijkbaar staat windows er al opnieuw op.

• misterd11
Top dat je jurrewolf zo helpt hoop dat het lukt, programma hierboven proberen dus

[ Voor 26% gewijzigd door misterd11 op 22-05-2015 18:46 ]

• plientje
Frozen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:45:
[...]

Frozen in "Verkoop amd 290 werkend, bij koper defect." <-

Je moet eens weten hoeveel problemen dat programma al heeft opgelost. _/-\o_
Nieuwe windows installatie dus er zijn geen drivers meer ;) .

Verwijderd

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:43:

Al gekeken of moederbord de laatste bios heeft?

• plientje
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:48:
[...]

Al gekeken of moederbord de laatste bios heeft?
Dit zou eigenlijk niet uit mogen maken, en liever doen we dit niet omdat fabrikanten afraden om onnodig de bios te updaten.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:49:
[...]

Dit zou eigenlijk niet uit mogen maken, en liever doen we dit niet omdat fabrikanten afraden om onnodig de bios te updaten.
Met de r9 290 kaarten is dat soms wel nodig. :)

Verder is het misschien handig als hier de specificaties van het systeem komen te staan, en dit topic gemoved wordt naar VB. Aangezien we je nu proberen te helpen met het oplossen van het probleem. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Frozen op 22-05-2015 18:51 ]

Verwijderd

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:49:
[...]

Wat Frozen zegt, bij wat ouder moederbord is vaak een bios update nodig.

• plientje
Dit is het moederbord van de koper. pricewatch: ASRock H81M-DGS R2.0
Dit moederbord is nog niet zo oud, maar kunnen het altijd proberen.

Is in combinatie met een haswell core I5

Edit: hij meld net dat met de furmark test de temperatuur steeg met 1 graden per seconde. Is opzich niet slecht maar hij kreeg een melding bij 66 graden dat de drivers zijn gestopt met werken.

[ Voor 27% gewijzigd door plientje op 22-05-2015 18:56 ]

Verwijderd

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:53:
Er zijn aardig wat bios upgrades uitgebracht sinds introductie.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Is in combinatie met een haswell core I5
Uit welke componenten bestaat de PC (wees precies)?
Welke versie van windows?
Welke driver versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 22-05-2015 19:04 ]

• misterd11
4460

• jurrewolff
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-12-2025
ook begon het scherm heftig te flikkeren en er waren rare blauwe stippen te zien....
edit: ik heb btw 6gb ram

[ Voor 13% gewijzigd door jurrewolff op 22-05-2015 19:00 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Is de kaart wel vervoerd in een anti-statisch zakje?

• plientje
Frozen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:00:
Heeft de kaart er ook niet opgelegen, want dit kan ook schadelijk zijn.

• jurrewolff
Frozen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:00:
ja de kaart is volledig in de doos met een anti static zak vervoerd

• misterd11
en heeft in de zak gelegen, nooit op

Verwijderd

Update de bios eerst maar eens naar laatste versie, nog steeds problemen dan, is dat in ieder geval uitgesloten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het gaat intussen om de technische aspecten, schopje naar VB :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:02:
Update de bios eerst maar eens naar laatste versie, nog steeds problemen dan, is dat in ieder geval uitgesloten.
Precies.

Verder: Frozen in "Verkoop amd 290 werkend, bij koper defect"

Verwijderd

Wanneer je update met USB stick vanuit Bios kan er weinig mis gaan.

• plientje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock H81M-DGS R2.0€ 40,95€ 40,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 337,59€ 337,59
1Antec P100€ 74,90€ 74,90
1be quiet! Pure Rock€ 24,95€ 24,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,29

hier de componenten.
Windows is 8.1 PRO
En de laatste amd driver.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:08:
Wanneer je update met USB stick vanuit Bios kan er weinig mis gaan.
Ik heb hem de instructies gegeven met een uitleg.
http://www.asrock.com/support/BIOSUI.asp?cat=BIOS

[ Voor 5% gewijzigd door plientje op 22-05-2015 19:11 ]

• plientje
We hebben de bios nu up-to-date maar het heeft niet mogen helpen. Ook heb ik hem de kaart er opnieuw in laten steken, maar ook dit mocht niet helpen. Hij had de omega drivers van AMD die heb hem laten verwijderen met de tool die hier werd genoemd en heb hem de de beta drivers laten installeren. Ook dit mocht niet helpen.
Als iemand nog suggesties heeft horen we het graag. Anders denk ik toch dat RMA de beste keus is.

• Red91
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-01 23:34
Anders toch eens proberen in een andere pc? Eventueel weer terug in de pc van de TS. Als hij het daar niet doet weet je zeker dat het aan de kaart ligt.

• plientje
Red91 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:09:
Anders toch eens proberen in een andere pc? Eventueel weer terug in de pc van de TS. Als hij het daar niet doet weet je zeker dat het aan de kaart ligt.
Hij heeft er nu zijn oude GPU inzitten en die werkt wel. (natuurlijk weer de oude drivers verwijderd :D) Dus denk dat hiermee wel bijna zeker is dat het de kaart zelf is. We gaan nu over op een RMA en wachten het proces af.

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hebben jullie de kaart nog getest in een andere pc om defect aan de kaart uit te sluiten?

• Pinheadtje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-01 15:53
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen deze kaart nieuw aanschafte.... een update van mijn bios heeft alles opgelost

Verwijderd

is er een mogelijkheid om de pci-e settings & crossfire(uit) handmatig in te stellen (bios of windows /GPU of game software) ?

je koper gebruikt een pci-e 3x16 kaart in een pci-e 2 slot, normaal gesproken geen probleem, maar soms kan het voor een freeze zorgen.

https://forums.geforce.co...-when-enabling-pcie-3-0-/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 05:46 ]

• jurrewolff
Pinheadtje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 03:41:
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen deze kaart nieuw aanschafte.... een update van mijn bios heeft alles opgelost
Ik heb de bios al ge-update. Geen verschil :|

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:19
[..]
Edit: hij meld net dat met de furmark test de temperatuur steeg met 1 graden per seconde. Is opzich niet slecht maar hij kreeg een melding bij 66 graden dat de drivers zijn gestopt met werken.
Hoe is de airflow van de kast? Hoe is het geheugen? De videokaart doet het dus wel prima in Windows zelf (zonder rare tests uit te voeren) ?

*sowieso

• jurrewolff
DonJunior schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:31:
[...]

Hoe is de airflow van de kast? Hoe is het geheugen? De videokaart doet het dus wel prima in Windows zelf (zonder rare tests uit te voeren) ?
Met de airflow zit het zeker goed. Ik heb 6gb geheugen. Soms krijg ik op Windows zelf ook al rare artifacts... Maar soms blijft dit weg.

[ Voor 11% gewijzigd door jurrewolff op 23-05-2015 10:34 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

plientje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Hij heeft er nu zijn oude GPU inzitten en die werkt wel. (natuurlijk weer de oude drivers verwijderd :D) Dus denk dat hiermee wel bijna zeker is dat het de kaart zelf is. We gaan nu over op een RMA en wachten het proces af.
Nee dus, testen doe je door uitsluiten. Als de verkoper niet ver weg woont, dan even in die pc testen, dan weet je het zeker.

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 18:56
Als je de drivers verwijderd met het software van AMD/nvidia is dit soms niet genoeg. Probeer de drivers ook te verwijderen d.m.v. apparaat beheer en dan de computer gelijk afsluiten en dan nieuwe gpu plaatsen als dat nodig is..

BIOS updates is afgeraden omdat veel gebruikers weinig tot geen technische kennis heeft van computers, dit zorgt ervoor dat op een cruciaal moment ervoor kan zorgen dat er veel RMA verzoeken kan komen. Vandaar dat ze vaak zeggen als het systeem goed werkt niet updaten. Updates brengt ook trouwens verbeteringen zoals stabiliteit, compabiliteit en ondersteuning processors. Persoonlijk zou ik altijd de BIOS updaten.

Je kan ook proberen om eerst geen drivers te installeren en kijken of het nog steeds gebeurd.

Probeer daarna de officiële drivers, wel de nieuwste beta.

Je kan het kaartje proberen in een ander computer, het kan zijn dat er een compibiliteit probleem is.

Als het echt blijft bestaan heb ik het vermoeden dat de vram beschadigd is. :(

Kan tijdens het reis gebeurd zijn of tijdens het inbouwen.

Als je garantie hebt, dan kan je beter een RMA doen, alleen er kan wel extra kosten komen als hij wel blijkt te werken. Soms*

• jurrewolff
ilaurensnl schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 11:04:
Als je de drivers verwijderd met het software van AMD/nvidia is dit soms niet genoeg. Probeer de drivers ook te verwijderen d.m.v. apparaat beheer en dan de computer gelijk afsluiten en dan nieuwe gpu plaatsen als dat nodig is..

BIOS updates is afgeraden omdat veel gebruikers weinig tot geen technische kennis heeft van computers, dit zorgt ervoor dat op een cruciaal moment ervoor kan zorgen dat er veel RMA verzoeken kan komen. Vandaar dat ze vaak zeggen als het systeem goed werkt niet updaten. Updates brengt ook trouwens verbeteringen zoals stabiliteit, compabiliteit en ondersteuning processors. Persoonlijk zou ik altijd de BIOS updaten.

Je kan ook proberen om eerst geen drivers te installeren en kijken of het nog steeds gebeurd.

Probeer daarna de officiële drivers, wel de nieuwste beta.

Je kan het kaartje proberen in een ander computer, het kan zijn dat er een compibiliteit probleem is.

Als het echt blijft bestaan heb ik het vermoeden dat de vram beschadigd is. :(

Kan tijdens het reis gebeurd zijn of tijdens het inbouwen.

Als je garantie hebt, dan kan je beter een RMA doen, alleen er kan wel extra kosten komen als hij wel blijkt te werken. Soms*
Ik heb een complete clean install gedaan van windows plus de sofware DDU uitevoerd en nog voor ik er enige drivers op heb gehad begonnen er al artifacts te ontstaan... Ik heb nu een retourformulier aangevraagd en wacht nog op reactie...

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
heeft hij wel een voeding die het aan kan?
heeft hij uberhaupt de extra powerconnectors wel aangesloten?

Laat hem even een foto mailen van zijn systeem dan kan je kijken of hij alles wel aangesloten heeft

Verwijderd

Zolang hij die kaart niet in een andere pc probeert schiet dit allemaal echt niet op en blijft het gissen.

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10-2025
Mss heel hopeloos maar probeer eens de clocks iets lager te zetten ?

Bv Core 900 ipv 947 of hoger
Bv. Mem 1150 ipv 1250 of hoger

Je kan maar proberen :)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• plientje
nvidia666 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:19:
Mss heel hopeloos maar probeer eens de clocks iets lager te zetten ?

Bv Core 900 ipv 947 of hoger
Bv. Mem 1150 ipv 1250 of hoger

Je kan maar proberen :)
De clockspeed was al lager gezet en ook had hij het voltage een gelockt. Hij is nu de kaart bij een vriend aan het testen.

En over de voeding. pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W dit is de voeding die hij heeft zoals eerder vermeld. Zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door plientje op 23-05-2015 13:44 ]

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Ik gok mobo probleem. Zelf heb ik een tijdje terug een 7950 overgenomen van een tweaker. Ook werkend in zijn systeem gezien, maar eenmaan bij mij thuis had ik artifacts.
Contact opgenomen met de verkoper en de kaart ingeruild voor een andere (hij had er 3 liggen). Zelfde probleem. Conclusie -> mobo brak.

Enige oplossing idd is in een ander systeem testen. Succes.

• jurrewolff
gebruikershaes schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:19:
Ik gok mobo probleem. Zelf heb ik een tijdje terug een 7950 overgenomen van een tweaker. Ook werkend in zijn systeem gezien, maar eenmaan bij mij thuis had ik artifacts.
Contact opgenomen met de verkoper en de kaart ingeruild voor een andere (hij had er 3 liggen). Zelfde probleem. Conclusie -> mobo brak.

Enige oplossing idd is in een ander systeem testen. Succes.
Oké we zijn nu bezig! Ik zal blij zijn als ik eindelijk eens weet wat er aan de hand is.

Edit: we hebben de kaart op een ander systeem getest en de kaart kwam niet door de furmark. We kunnen dus bevestigen dat het echt de kaart is en niet een ander component!

[ Voor 13% gewijzigd door jurrewolff op 23-05-2015 14:45 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-01 14:37
"Een ander systeem" is natuurlijk fijn, maar weet je zeker dat dat systeem de kaart wel aan kan? Niet dat je het op 2 systemen test die het beide niet echt aankunnen. :)

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jurrewolff schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 14:28:
[...]

Oké we zijn nu bezig! Ik zal blij zijn als ik eindelijk eens weet wat er aan de hand is.

Edit: we hebben de kaart op een ander systeem getest en de kaart kwam niet door de furmark. We kunnen dus bevestigen dat het echt de kaart is en niet een ander component!
Uit welke componenten bestaat dat andere systeem dan?

• jurrewolff
Frozen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Uit welke componenten bestaat dat andere systeem dan?
Ja mijn mijn vriend plientje heeft ookaangeboden om de kaart bij hem nog een keer te testen. Het 2e systeem was niet veel beter dan de mijne maar die van plientje kan het zeker aan. Hij heeft een 1000watt voeding met een top of the line mobo. Waarschijnlijk ga ik vanavond nog even langs...

• plientje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 244,50€ 244,50
1Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero€ 193,01€ 193,01
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,50€ 77,50
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 119,95€ 119,95
1Silverstone 140mm fan grille and filter kit€ 4,66€ 4,66
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite (Windows)€ 0,-€ 0,-
1Razer Taipan€ 78,40€ 78,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Corsair RM1000€ 179,90€ 179,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,87

Dit is mijn systeem. Als die het hier niet in doet weet ik het zeker.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:28:
Zolang hij die kaart niet in een andere pc probeert schiet dit allemaal echt niet op en blijft het gissen.
Dan nog, een ander systeem zegt ook niks.
Testen doe je door de kaart weer in het systeem te stoppen waarin deze wél werkte.
Als ie daar ook niet werkt, dan weet je pas écht wat er aan de hand is.

Zolang je niet methodisch test, kun je nooit conclusies trekken.

• jurrewolff
Bij plientje weer hetzelfde probleem... We kunnen de kaart niet meer Daniel testen omdat hij alle componenten heeft verkocht..Ik denk echter wel dat het nu vrijwel zeker is dat de kaart het probleem is en niet een ander systeem.
Mvg Jurre

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geen andere tweakers nog in de buurt ofzo waarin je je kaart kan testen? Beste zou zijn een systeem met al een 290(x) erin.

• plientje
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:17:
Geen andere tweakers nog in de buurt ofzo waarin je je kaart kan testen? Beste zou zijn een systeem met al een 290(x) erin.
De kaart is al 3 vershillende systemen getest, en ook bij alle 3 de systemen gaf hij artifacts en crashte. Ik weet niet hoe een systeem met een 290 er al in kan helpen, maar ik gok gewoon dat er iets kapot is gegaan in de kaart en de beste optie RMA is.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

plientje schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:05:
[...]

De kaart is al 3 vershillende systemen getest, en ook bij alle 3 de systemen gaf hij artifacts en crashte. Ik weet niet hoe een systeem met een 290 er al in kan helpen, maar ik gok gewoon dat er iets kapot is gegaan in de kaart en de beste optie RMA is.
Om andere componenten uit te sluiten vandaar, maar ik ben het met je eens, de kans dat het wel werkt in zo'n systeem is erg klein. Dus inderdaad een RMA.
Pagina: 1