Toon posts:

windows 7 DELL disc

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen,

ik ben van plan een laptop te kopen die geleverd wordt met freedos, thuis heb ik een windows 7 professional disc liggen die bij mijn vorige laptop zat (dell). is het mogelijk om windows te installeren op mijn nieuwe laptop die geen dell is met de dell disc?

op de disc staat zoals je ziet dat het niet mogelijk zou zijn maar dat is wel vaker dat ze zeggen dat iets niet kan en dat het toch kan ;)

foto: Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/704l8eei5/IMG_20150522_164246.jpg

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
A) illegaal, want je wil nu een Dell versie installeren op een niet Dell laptop.
B) gaat niet werken vanwege de certificaten die je niet hebt omdat je geen dell laptop hebt

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je had ook een kennis / vriend / familielid kunnen vragen om een laptop uit te lenen, die Dell CD erin te gooien en te kijken of het lukte. Een niet onlogische gedachte om uberhaupt te proberen of iets (nog) werkt.

Verder wat ^DiedX zegt; als je wil bezuinigen op een OS, dan moet je later dus een OS zelf kopen/installeren en niet "ff recyclen".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iedereen die ik goed genoeg ken om dat te vragen heeft een dell (mijn familie is nogal dell ingesteld :/) en wat bedoel je met het bezuinigen op een OS, dat je later alsnog moet kopen?

en met certificaten bedoel je ingebouwde codes in je laptop neem ik aan?

en illegaal... lekker boeiend...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "Dell" disk gaat waarschijnlijk ook niet eens werken doordat daar behoorlijk wat OEM restricties in opgenomen zijn (waardoor dus de "DELL" hardware niet gesignaleerd wordt).

MS levert ook Windows 7 OEM disks welke gewoon met de serial werken welke op de sticker vermeld is(Windows 7 en UEFI.... No-Go ).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-05-2015 17:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

@MAX3400: Ik ben het daar wel mee eens, en er zijn prima gratis OS'en. Er is 1 uitzondering: DELL laptop is overleden, waar een windows-licentie bij geleverd werd. Sticker van Dell afhalen en op nieuwe laptop plakken, en klaar. Volgens mij moet dat ook met een microsoft-cd zonder nieuwe licentie werken, geen idee of/waar je die kan kopen.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:59:
Wie moet dan de volgende versie van windows ontwikkelen? Jij wilt het wel gebruiken, maar er niet voor betalen... gebruik dan lekker Ubuntu of zoiets.

[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 22-05-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoelen jullie met stickers? ik neem niet aan dat als je er een sticker op plakt dat de boel spontaan gaat werken :) zou wel mooi zijn natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

iedereen die ik goed genoeg ken om dat te vragen heeft een dell (mijn familie is nogal dell ingesteld :/) en wat bedoel je met het bezuinigen op een OS, dat je later alsnog moet kopen?
Je koopt nu een laptop met FreeDOS. Je bent te beroerd (??) om er Windows 7 bij te kopen. En dan is je vraag of je niet-legaal/semi-legaal Windows 7 van een andere machine kan gebruiken. Als het niet werkt, moet je alsnog Windows 7 kopen. Of sterker nog; waarom Windows 7 kopen/gebruiken? EoL-cycle is al 4 maanden bezig dus ja ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je nog de COA licentie in het bezit hebt dan kan het ook zonder die Dell DVD wel gaan lukken. Heb je die licentie niet meer dan denk ik dat je weinig kunt met deze DVD.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:03:
[...]

Je koopt nu een laptop met FreeDOS. Je bent te beroerd (??) om er Windows 7 bij te kopen. En dan is je vraag of je niet-legaal/semi-legaal Windows 7 van een andere machine kan gebruiken. Als het niet werkt, moet je alsnog Windows 7 kopen. Of sterker nog; waarom Windows 7 kopen/gebruiken? EoL-cycle is al 4 maanden bezig dus ja ach...
hoezo zou ik als het niet werkt het alsnog moeten kopen?
en wat maakt het uit dat de EoL-cycle al 4 maanden bezig is, als ik W7 wil wil ik windows 7, xp kan ik ook nog steeds gebruiken hoor.

en waarom windows 7: ik ben eraan gewend, en mn pa heeft W8 en persoonlijk vind ik het nergens op lijken en is het niet practisch
hardware-lover schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:03:
Als je nog de COA licentie in het bezit hebt dan kan het ook zonder die Dell DVD wel gaan lukken. Heb je die licentie niet meer dan denk ik dat je weinig kunt met deze DVD.
en waar zou ik die moeten vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:13:
[...]

hoezo zou ik als het niet werkt het alsnog moeten kopen?
Lees ik te simpel? "ik ben van plan een laptop te kopen die geleverd wordt met freedos". En daar wil je dus Windows 7 op zetten van een andere CD. Nou werkt zometeen die andere CD niet. Dan heb je een nieuwe laptop met FreeDOS. Ga je dat dan blijven gebruiken of wil je er wel Windows op? En hoe ga je die Windows dan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:15:
[...]

Lees ik te simpel? "ik ben van plan een laptop te kopen die geleverd wordt met freedos". En daar wil je dus Windows 7 op zetten van een andere CD. Nou werkt zometeen die andere CD niet. Dan heb je een nieuwe laptop met FreeDOS. Ga je dat dan blijven gebruiken of wil je er wel Windows op? En hoe ga je die Windows dan kopen?
dan ken ik altijd nog iemand die een goede gecrackte versie heeft maar daar moet wel iets meer moeite voor worden gedaan om de boel goed erop te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:17:
[...]

dan ken ik altijd nog iemand die een goede gecrackte versie heeft maar daar moet wel iets meer moeite voor worden gedaan om de boel goed erop te zetten :+
Dan zou ik even dit topic doorlezen voor meer info. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
PS: Dit is een reinstallation DVD, het is maar de vraag of je daar een 'verse' installatie mee kunt doen. Verder is zo'n OEM-schijfje niet zo spannend. Is gewoon een Windows-DVD met in de ei.cfg aangegeven dat het een OEM-type is. Wat certificaatjes erbij, scripts (voor activatie, aangepast achtergrondje op de desktop, dat soort brol) en dat is het wel zo'n beetje.

En wat anderen al zeggen: op Dell-hardware zal zo'n schijfje werken (installeren + activatie uitvoeren). Zonder Dell hardware gaat sowieso de activatie mislukken.

[ Voor 32% gewijzigd door Carpento op 22-05-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 08:53
En over een paar weken hebben we weer een topic erbij over hoe naar Windows eigenlijk wel niet is want cryptolocker en andere virussen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Carpento schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:19:
PS: Dit is een reinstallation DVD, het is maar de vraag of je daar een 'verse' installatie mee kunt doen.
Tuurlijk niet maar hou dat even stil; de recovery-partitie van Dell staat ook gewoon op elke nieuwe laptop met FreeDos, je weet toch... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:18:
[...]

Dan zou ik even dit topic doorlezen voor meer info. :|
jij vroeg ernaar :(
DiedX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:20:
En over een paar weken hebben we weer een topic erbij over hoe naar Windows eigenlijk wel niet is want cryptolocker en andere virussen.
nee hoor, ik heb gemerkt dat jullie altijd alles netjes kopen volgens de regeltjes (ook WinRAR), dus ik zal jullie hier dan niet verder over lastigvallen.

maargoed, conclusie: het gaat niet werken maar toch ga ik het proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Boeit ons wel.

Ik ben bang da tje het bij illegale opties zelf zult moeten uitzoeken. Of de paar euro uitgeven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.