Mijn oude videokaart is stuk gegaan, dus ik gebruik dat als excuus om een nieuwe gamepc te bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan er mee te gamen. Ik speel vooral competatieve spellen als sc2, LoL (en binnenkort waarschijnlijk cs:go) maar ik wil graag af en toe ook wat grafisch zwaardere spellen spelen. In mijn steamlibrary staat momenteel op de planning: bioshock infinte, tomb raider en dishonored (en als het wat goedkoper wordt zal ik denk ik shadow of mordor kopen.)
Daarnaast zal ik af en toe wat matlab/python/c++ scriptjes draaien.
Verder wordt de pc voor algemeen internetten enzo gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan 800-900 euro uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al:
muis: logitech g9
toetsenbord: ducky dk2108 zero (mx brown)
ssd: samsung 830 128GB
hdd: Maxtor MaxLine Plus II 250GB , 250GB
2 schermen, met als hoofdscherm de Samsung Syncmaster 940BW (1440x900).
En een windows 7 licentie. Ik twijfel nog of ik een windows 8.1 licentie koop (voor uefi) of dat ik wacht op windows 10.
Ik overweeg ook nog om linux te gaan draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit in gedachten:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de voorkeur voor een intel CPU omdat ik wat dolphin emulaties wil gaan draaien. Daarnaast twijfel ik nog tussen een amd en nvidea kaart. Ik ben niet van plan om binnenkort op 4k te gaan gamen en daarom heb ik in de lijst voor de gtx970 gekozen. Op termijn wil ik wel een gsync/freesync monitor gaan kopen, maar voorlopig neem ik mijn oude twee monitoren mee (hoofdscherm heeft 1440x900, dus die termijn zou wel eens kort kunnen zijn).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de huiskamer te staan, dus ik probeer hem redelijk stil te maken, vandaar de keuze voor de antec kast. Zeker idle geluidsniveau is belangrijk, omdat ik hem regelmatig aan laat staan terwijl ik iets anders doe. Ik overweeg nog wel een alternatieve koeler om de cpu koeling wat stiller te maken.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar ik vermoed dat ik als het systeem wat ouder wordt wel wil proberen er iets meer uit te halen door te overklokken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan er mee te gamen. Ik speel vooral competatieve spellen als sc2, LoL (en binnenkort waarschijnlijk cs:go) maar ik wil graag af en toe ook wat grafisch zwaardere spellen spelen. In mijn steamlibrary staat momenteel op de planning: bioshock infinte, tomb raider en dishonored (en als het wat goedkoper wordt zal ik denk ik shadow of mordor kopen.)
Daarnaast zal ik af en toe wat matlab/python/c++ scriptjes draaien.
Verder wordt de pc voor algemeen internetten enzo gebruikt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan 800-900 euro uit te geven
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al:
muis: logitech g9
toetsenbord: ducky dk2108 zero (mx brown)
ssd: samsung 830 128GB
hdd: Maxtor MaxLine Plus II 250GB , 250GB
2 schermen, met als hoofdscherm de Samsung Syncmaster 940BW (1440x900).
En een windows 7 licentie. Ik twijfel nog of ik een windows 8.1 licentie koop (voor uefi) of dat ik wacht op windows 10.
Ik overweeg ook nog om linux te gaan draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had dit in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 239,50 | € 239,50 |
| 1 | Asus Z97-P | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 370,95 | € 370,95 |
| 1 | Antec P100 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 67,95 | € 67,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,25 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de voorkeur voor een intel CPU omdat ik wat dolphin emulaties wil gaan draaien. Daarnaast twijfel ik nog tussen een amd en nvidea kaart. Ik ben niet van plan om binnenkort op 4k te gaan gamen en daarom heb ik in de lijst voor de gtx970 gekozen. Op termijn wil ik wel een gsync/freesync monitor gaan kopen, maar voorlopig neem ik mijn oude twee monitoren mee (hoofdscherm heeft 1440x900, dus die termijn zou wel eens kort kunnen zijn).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de huiskamer te staan, dus ik probeer hem redelijk stil te maken, vandaar de keuze voor de antec kast. Zeker idle geluidsniveau is belangrijk, omdat ik hem regelmatig aan laat staan terwijl ik iets anders doe. Ik overweeg nog wel een alternatieve koeler om de cpu koeling wat stiller te maken.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, maar ik vermoed dat ik als het systeem wat ouder wordt wel wil proberen er iets meer uit te halen door te overklokken.