Ik ben bezig met een tekst te schrijven voor verschillende doelgroepen.
- Doelgroep A
- Doelgroep B
- Doelgroep C
- Etc.
Elke doelgroep krijgt een individueel afgestemde tekst te zien, met gedeeltelijke overeenkomsten, maar ook gedeeltelijk verschillende tekstdelen.
- Doelgroep A: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2A] [Tekstdeel 3]
- Doelgroep B: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2B] [Tekstdeel 3]
- Doelgroep C: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3]
- Etc.
Hierbij is elk tekstdeel dus een soort 'tekstbouwsteen'. Ik wil deze tekstbouwstenen makkelijk kunnen wijzigen en indelen (dus van volgorde veranderen).
Stel: ik ben niet tevreden over de tekst van tekstdeel 1. Ik wil dan een wijziging kunnen maken in de tekstbouwsteen, waarna in alle doelgroepteksten de wijziging wordt doorgevoerd.
Daarnaast wil ik kunnen schuiven met de volgorden, bijvoorbeeld:
[Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3]
naar
[Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3] [Tekstdeel 1]
Ik weet dat Word de beschikking heeft over bouwsteenteksten, maar hierbij wordt de bouwsteentekst er gewoon ingegooid, waarna centrale bewerking niet meer mogelijk is.
Het probleem met Access is dat het erg lastig is om records handmatig te herschikken.
Weet iemand hoe dit wel mogelijk is?
(abstract verhaal, hopelijk komt het duidelijk over zo
)
- Doelgroep A
- Doelgroep B
- Doelgroep C
- Etc.
Elke doelgroep krijgt een individueel afgestemde tekst te zien, met gedeeltelijke overeenkomsten, maar ook gedeeltelijk verschillende tekstdelen.
- Doelgroep A: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2A] [Tekstdeel 3]
- Doelgroep B: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2B] [Tekstdeel 3]
- Doelgroep C: [Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3]
- Etc.
Hierbij is elk tekstdeel dus een soort 'tekstbouwsteen'. Ik wil deze tekstbouwstenen makkelijk kunnen wijzigen en indelen (dus van volgorde veranderen).
Stel: ik ben niet tevreden over de tekst van tekstdeel 1. Ik wil dan een wijziging kunnen maken in de tekstbouwsteen, waarna in alle doelgroepteksten de wijziging wordt doorgevoerd.
Daarnaast wil ik kunnen schuiven met de volgorden, bijvoorbeeld:
[Tekstdeel 1] [Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3]
naar
[Tekstdeel 2C] [Tekstdeel 3] [Tekstdeel 1]
Ik weet dat Word de beschikking heeft over bouwsteenteksten, maar hierbij wordt de bouwsteentekst er gewoon ingegooid, waarna centrale bewerking niet meer mogelijk is.
Het probleem met Access is dat het erg lastig is om records handmatig te herschikken.
Weet iemand hoe dit wel mogelijk is?
(abstract verhaal, hopelijk komt het duidelijk over zo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 16:25 ]