Mijn moeder heeft sinds kort een Samsung Galaxy S3 mini VE (i8200) telefoon. Opzich nog steeds een prima toestel voor een normale gebruiker. Vooral de video en foto kwaliteit is erg goed.
Wat mij (en haar vooral
) opgevallen is, is dat bij het verzenden van een gemaakte video via Whatsapp, de video niet gecomprimeerd wordt zoals normaal gesproken het geval is. Zonder deze compressie kun je maar een paar seconden video versturen (tot 16MB aan bestandsgrootte). Ik heb dit fenomeen nog nooit op een ander toestel gezien. Ze komt zelf van een Galaxy Gio, waar dit wel gewoon goed op ging...
Ook bij Telegram wordt de video niet gecomprimeerd maar kan wel verstuurd worden omdat deze een bestandslimiet van 1,5GB kent.. maar het lijkt mij voor de ontvanger minder handig als er telkens bestanden van tientallen GB's gestuurd worden.
Ik heb gisteren het probleem trouwens ook gezien op de eerste S3 mini (i8190)...
Het lijkt er op alsof er iets mist in de firmware ofzo waardoor deze optie niet beschikbaar is..? Iemand ervaring met dit issue en misschien een oplossing? De laatste firmware is geinstalleerd, al heb ik deze zo even niet paraat.
Tips en tricks welkom, mams is niet blij
Wat mij (en haar vooral
Ook bij Telegram wordt de video niet gecomprimeerd maar kan wel verstuurd worden omdat deze een bestandslimiet van 1,5GB kent.. maar het lijkt mij voor de ontvanger minder handig als er telkens bestanden van tientallen GB's gestuurd worden.
Ik heb gisteren het probleem trouwens ook gezien op de eerste S3 mini (i8190)...
Het lijkt er op alsof er iets mist in de firmware ofzo waardoor deze optie niet beschikbaar is..? Iemand ervaring met dit issue en misschien een oplossing? De laatste firmware is geinstalleerd, al heb ik deze zo even niet paraat.
Tips en tricks welkom, mams is niet blij
If at first you don’t succeed, call it version 1.0