Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik werk nog op een Acer aspire M1610*, inmiddels een oud beestje. De oorspronkelijke HDD (WD320blue) gebruik ik als primaire schijf. Echter door ruimtegebrek heb ik een 2de HDD (WD Red 2TB) als secundaire schijf geplaatst. Initialiseren verliep voorspoedig, 1 grote partitie gemaakt, wat data opgezet, so far so good!

Het gekke is echter dat de computer met opstarten nu regelmatig vastloopt (zwart scherm); mogelijk idee dat de pc de secundaire HDD dan als primaire ziet en daarom vastloopt (BIOS setup is echter andersom, maar mss wisselt hij dit zelf (na HDD opnieuw herkennen..?!). Iemand ervaring mee? Nog vervelender vind ik dat wanneer de pc wel opstart, de 2de HDD soms wel en soms niet zichtbaar is. Hetzelfde geldt voor in de BIOS (soms wel en soms niet herkenbaar). Hierdoor durf ik de 2de HDD eigenlijk niet als extra schijf te gebruiken, terwijl de nood hiervoor inmiddels wel erg hoog is. (Enkele keren wordt de schijf wel herkend, maar dan geef de pc melding; nieuwe harde schijf gevonden, formateren? Terwijl de volgende keer alle gegevens gewoon nog op deze schijf staan???) Dit vormt thuis een groot zorgpunt. Dus als iemand zou kunnen adviseren, dan heel graag!!

Inmiddels geprobeerd: intern de kabels van de 2 HDD's om te wisselen, op andere poorten aan te sluiten, echter zonder gewenst resultaat. BIOS instellen lukt m.i. ook niet op aangezien schijf ook daar soms niet herkend wordt. Inmiddels (onder garantie) nieuwe WD Red ontvangen, reageert hetzelfde. Op fora niet een vergelijkbaar probleem kunnen vinden.

Ik hoor jullie reactie, vragen & suggesties graag. Dank alvast!!!

Vriendelijke groeten, Michel

*Acer Aspire M1610; moederbordtype SiS672; processor Intel(R) CPU2140@1.6ghz; Windows Vista Home 32bits; primaire HDD WD320blue; secundaire schijf WD Red 2TB