Krakend geluid speakers

Pagina: 1
Acties:

• Miracledrug
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-01-2025
Ik heb een probleem met mijn audioset. Eerst had ik lange tijd nergens last van, maar de laatste tijd wel. Als ik muziek luister, of films kijk, hoor ik soms bij bepaalde tonen (niet per se heel hoog of heel laag) een krakend geluidje er tussendoor, dit duurt meestal heel kort tot een paar seconden. Het komt niet voortdurend voor, maar wel steeds bij dezelfde stukjes. Ik heb geprobeerd om de speakers te verwisselen om te kijken of ik het dan ook hoorde, en het leek dat ik ook nog kraakjes hoorde, maar dan korter en minder frequent, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Mijn receiver: Sony str-DE375
Speakers: Magnat monitor supreme 100

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:06
versterker? Het zou kunnen dat de electronica door warm worden en weer afkoelen kleine scheurtjes heeft gekregen. waardoor bij bepaalde belasting het geluid verandert in kraak en ruis. Dan zou het opnieuw solderen van de betreffende delen voldoende oplossing kunnen bieden.

daarnaast zou je de aansluiting tussen speaker aansluiting en speakerkabel kunnen vervangen. (m.a.w. de kabel opnieuw strippen en aansluiten)