Suggestie: prijs per TB voor hard disks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
De hard disks hebben allemaal een prijs per GB, maar die is zo klein dat het lastig te vergelijken is. Bijv. €0,034 vs €0,039. Ik denk dat het tegenwoordig wel beter zou zijn om (ook) een prijs per TB neer te zetten, zeker omdat nieuwere disks steeds een TB groter zijn, 3TB, 4TB, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camulos
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-09 22:59

Camulos

Stampert

Goede suggestie! +1

Not just an innocent bystander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik ben het bijna helemaal met je eens, al heb je nog steeds schijven die onder de 500gb zitten. Niet dat die veel verkocht worden, maar die zijn er wel ;) . Daarnaast wordt het moeilijk vergelijken met ssd's, al is dat best dom om te doen :P .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dezelfde specificatie (dus geen kopie en dat willen we graag consistent houden) is ook ingesteld voor SSD's... werkt het dan nog steeds per TB (sorteer 'm es omgekeerd daar ;) )

Ik ben bang dat we nog in het overgangsgebied zitten met storagedevices om echt al helemaal aan te kunnen nemen dat per TB beter uitkomt dan per GB. Maar ik laat verdere beslissingen aan de pricewatch-collega's over :)

[ Voor 7% gewijzigd door ACM op 25-05-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 18:55
pwillemske schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:46:
Ik ben het bijna helemaal met je eens, al heb je nog steeds schijven die onder de 500gb zitten. Niet dat die veel verkocht worden, maar die zijn er wel ;)
En wat maakt dat uit? Prijs per TB verandert daar niet door hoor ;) Een 500GB-schijf van €50 kost dan gewoon €100 per TB, niks raars aan.
ACM schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:17:
Dezelfde specificatie (dus geen kopie en dat willen we graag consistent houden) is ook ingesteld voor SSD's... werkt het dan nog steeds per TB (sorteer 'm es omgekeerd daar ;) )

Ik ben bang dat we nog in het overgangsgebied zitten met storagedevices om echt al helemaal aan te kunnen nemen dat per TB beter uitkomt dan per GB. Maar ik laat verdere beslissingen aan de pricewatch-collega's over :)
Misschien is het een idee om de prijs in centen te laten zien in plaats van euro's dan? 3,4 cent per GB ipv €0,034 per GB is ook al begrijpelijker.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hahn schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:25:
Misschien is het een idee om de prijs in centen te laten zien in plaats van euro's dan? 3,4 cent per GB ipv €0,034 per GB is ook al begrijpelijker.
Helaas zijn er bij de harde schijven al iets van 800 disks die boven de 1 euro/GB zitten en ook nog vrij veel met 2 cijfers voor de komma; allemaal van die enterprise-disks. Die krijgen dan erg veel cijfers voor de komma :/
En voor SSD's geldt iets soortgelijks.

Maar het lijkt me sowieso beter om 'slechts' een factor 100 te verschuiven dan gelijk al 1000. Wellicht kan er nog iets met het aantal cijfers achter de komma worden gedaan, dat hoeven er dan waarschijnlijk geen 3 te blijven maar kan dan ook 2 of 1 worden.
Maar ik laat dat verder aan de collega's van de pricewatch over om beter uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Een verschuiving van 100 lijkt mij niet logisch. Wat wil je dan voor maat geven? 0,1TB?

Die enterprise disks met 3 cijfers zijn ook niet meer serieus beschikbaar, meeste zijn al 2 jaar oud, nog in 1 winkel beschikbaar, voor 2x de prijs waarvoor ze origineel begonnen. De eerste nog wel leverbare staat nu op €88,500/GB, zou niet zo veel verschil maken als dat €88.500/TB wordt. Daarnaast zou je kunnen kiezen om gewoon maximaal 3 significante cijfers weer te geven en geen dicimale meer boven de 1000 (en slechts 1 decimaal tussen de 10-100 en twee tussen de 1-10).

Nu zitten de meeste schijven tussen de 0.030 en de 0.050/GB. Dat zou dan 29,9-50,3/TB.worden. Daar heb je meer aan die extra decimaal dan bij de eerder genoemde 88,500/GB.

Alternatief kun je natuurlijk ook een 4de decimaal toevoegen aan getallen onder de 1 euro, dan gebruik je totaal nog even veel cijfers als bij die enterprise-disks met 2+3 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dorus schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:38:
Een verschuiving van 100 lijkt mij niet logisch. Wat wil je dan voor maat geven? 0,1TB?
Centen in plaats van euro's per GB maakt het ook 100 ;)
Die enterprise disks met 3 cijfers zijn ook niet meer serieus beschikbaar, meeste zijn al 2 jaar oud, nog in 1 winkel beschikbaar, voor 2x de prijs waarvoor ze origineel begonnen. De eerste nog wel leverbare staat nu op €88,500/GB, zou niet zo veel verschil maken als dat €88.500/TB wordt. Daarnaast zou je kunnen kiezen om gewoon maximaal 3 significante cijfers weer te geven en geen dicimale meer boven de 1000 (en slechts 1 decimaal tussen de 10-100 en twee tussen de 1-10).
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Maar ik wil vooral randgevallen aanduiden waar de regel ook voor moet gelden. De "virtuele specificatie" heel complex maken heeft niet mijn voorkeur, maar dat zegt nog niet dat er helemaal niets mogelijk is.
Nu zitten de meeste schijven tussen de 0.030 en de 0.050/GB. Dat zou dan 29,9-50,3/TB.worden. Daar heb je meer aan die extra decimaal dan bij de eerder genoemde 88,500/GB.

Alternatief kun je natuurlijk ook een 4de decimaal toevoegen aan getallen onder de 1 euro, dan gebruik je totaal nog even veel cijfers als bij die enterprise-disks met 2+3 cijfers.
De cijfers moeten natuurlijk ook nog wel scanbaar, vergelijkbaar en duidelijk blijven. Ongeacht of ze x1000, x100 gaan of ze (soms) een extra cijfer achter de komma erbij krijgen :)

Overigens bedoel ik met deze quote niet gelijk dat dat in jouw voorstel niet zo is. Maar ik wil wel benadrukken dat het een vrij brede range moet kunnen verwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 26-05-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Doh, cent per GB is idd een mooiere oplossing. :F

Verder ben ik het met je eens. Je wilt natuurlijk niet 5.000 en 5,000 naast elkaar in de lijst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik ga hier nog eens diep over nadenken. Wat ACM ook zegt, we moeten goed letten op de randgevallen, zodat we niet ineens daar onduidelijkheid aan toevoegen. Ik ga binnenkort even wat dingen uitproberen (op de testomgeving :p) en kijken of er een betere oplossing te verzinnen is.
Pagina: 1