• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Mijn nieuw gebouwde pc start niet goed op:
fans draaien even (paar seconden) na drukken van start knop, daarna gaat alles uit, vervolgens draaien de fans weer even, enzovoort (leds van de kast branden dan ook).
Geen opstart scherm (geen signaal) ook niet met andere monitor.

Ik heb geen video kaart: on-boardt graphics.
Geen pci kaarten e.d. gemontreerd
Mobo: Gigabyte Ga Z97X-UD3H met i74790K
4x 8GB Crucial Ballistix sport geheugen volgens Crucial compatible.

Reset en power switch dubbel gecontroleerd.
Andere (zwaardere) 550W voeding uit werkende PC geprobeerd: zelfde resultaat.
Batterij spanning ok.
Minder geheugen repen gemonteerd: zelfde resultaat.
Beide HDD/ SSD losgekoppeld: zelfde resultaat.
MOBO uit kast gehaald: zelfde resultaat.
Koeler en processor losgehaald en terug gezet: zelfde resultaat.
Groene draad van voeding door-gekoppeld: voeding schakelt in maar pc niet.
Andere monitor: zelfde resultaat.
:( :(
Wie heeft er nog een idee?? nog steeds te weinig vermogen van de voeding?

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Verwijderd

F6?

• frisianstar
net geprobeerd: F6 van toetsenbord: zelfde resultaat, (evenals DEL)

[ Voor 12% gewijzigd door frisianstar op 22-05-2015 11:30 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Verwijderd

Nee of je BIOS versie F6 hebt, kijk maar eens bij de lijst van ondersteunende CPU's... Maar flashen gaat moeilijk zonder beeld.

• frisianstar

Verwijderd

Kijk maar eens naar de laatste kolom in die link. Als de latency van het geheugen goed is zou ik niet weten wat het anders moet zijn.

• frisianstar
Dit is het geheugen:

http://eu.crucial.com/eur/en/bls4c8g3d18ads3beu
volgens Crucial compatible

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

CPU er een keer uitgehaald om te controleren of er niet een aantal socketpins verbogen zijn?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:53
Heb je niet ergens nog een DDR-3 reepje liggen nog? Vriend van mij had ook ongeveer gelijke problemen zo te horen. Ook met maar 1 reep geheugen. Was toch echt compatible met alles...

Mijn geheugenreepje erin en toen deed alles het wel. Ander merk, maar zelfde snelheid en timing zelfs.

Resultaat: we hebben nu elkaars geheugen :P

dus als je ergens even een ddr3 reepje kan vinden... testen waard

• frisianstar
De socketpins zijn erg klein (het zijn naalden) , ik heb geen ander DD3 geheugen liggen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

frisianstar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:59:
De socketpins zijn erg klein (het zijn naalden) , ik heb geen ander DD3 geheugen liggen.
Dat klopt. Dan kan je toch nog wel zien of ze verbogen zijn?

Misschien een Tweaker die in de buurt woont die je even een reepje wil lenen?

• frisianstar
De pinnen zijn zó klein dat ik zelfs met een vergrootglas er niets van zie, inmiddels een service nummer bij Azerty aangevraagd, en de mobo verzendklaar aan het maken.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:32

Esumontere

Floep, banaan.

frisianstar schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:08:
De pinnen zijn zó klein dat ik zelfs met een vergrootglas er niets van zie, inmiddels een service nummer bij Azerty aangevraagd, en de mobo verzendklaar aan het maken.
Nou dat valt ook wel weer mee, zou er zo uit moeten zien (socket 1155 weliswaar, maar vergelijkbaar):
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/Intel_Socket_1155.jpeg

Je kunt aan de reflectie en 'lijnen' wel zien of er een pin gebogen is toch?

Als je dit soort dingen ziet, dan heb je gebogen pinnetjes:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/lotusindigo/image-1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Esumontere op 22-05-2015 16:50 ]

• frisianstar
Bedankt voor de foto, nu zie ik hoe een gebogen pin er uit ziet, bij mij ziet er goed uit, geen vreemde (verbogen) pinnen of zo.
Azerty moet er nu maar naar kijken, zal wel wat kosten maar gelukkig kreeg ik net vandaag van de regering een blauwe envelop dat ik een leuk bedrag terug krijg, ook al heb ik dat verleden jaar wel betaald!

Pagina: 1