Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Goedemorgen,

Ik ben geïnteresseerd in een tv. Het gaat om deze: pricewatch: Sharp LC-70UD20EN Zwart

Wat ik me afvraag:

Als ik gewone hd-content afspeel op deze tv, zorgt het 4k er dan voor dat mijn 1920x1080 P (of desnoods 720P) dat het er lelijk uitziet? Of ziet full HD op 4K er gewoon prima uit? Ik verwacht dus geen 4k beeld, bij 1080P content, maar ziet 1080 er wel gewoon uit als 1080P?
Ik kan me herinneren dat bv DVD 5 op een full HD tv er niet zo fraai uitzag, en vroeg me af of dit hetzelfde verhaal is.

En is het merk Sharp op zich een prima merk? Het hoeft echt niet top-of-the-top te zijn, maar qua merk wel gewoon goed?

Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door mister9 op 22-05-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoe 720p op 1080p er uit ziet op een 4k televisie is afhankelijk van hoe goed de upscaling voor elkaar is.

Sharp is niet bepaald het grootste tv-merk dus er is dan ook wat minder informatie over te vinden. Ik kwam toevallig deze review tegen. Helaas (nog) geen review kunnen vinden op avforums of hdtvtest. Ik vind de beoordeling aan de matige kant voor zo'n prijzige tv.

Aangezien het aankoopadvies betreft, krijgt je topic een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wel een puntje wat opvalt in die review van de 60": "The only area in which Sharp beats its rivals is input lag. This model actually achieved a record breaking low of 0 ms. The best score to date, it'll surely impressive keen gamers."
In Amerika zijn Sharp tv's nog wel populair, maar dat zal vast mede zijn omdat ze (Sharp) zich richten op het formaat 60" +

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 22-05-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Ik heb al een hoop rond gekeken en gebeld, maar andere 70 of 75 inch tv's zijn niet per direct leverbaar.
Mijn budget is 3200.

Eisen zijn, min 70 inch, max 75 inch, 4k mag hoeft zeker niet, direct leverbaar.

Hoe ik het nu zie:

Wij hebben geld voor een Opel.
Is een audi beter, ja
Is een mercedes beter, ja.
Maar zijn die 2 ook veel duurder dan de opel, ja
En kan de opel wat wij nodig hebben, ja.

Zo zie ik het.
Het enige wat ik wil is: korte video 1080 P (max) content afspelen, en dit moet scherp weergegeven worden. En los daarvan moet ik via apple tv / Chromecast een tablet kunnen gebruiken om beeld op de tv te toveren.

Dat moet de sharp toch met 2 vingers in de neus kunnen?

Ik snap dat andere merken beter zijn, maar die vallen met deze inch-grootte onmiddellijk buiten budget. En ik moet wel realistisch met wat we ermee willen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Er zijn eigenlijk geen alternativen nee (en in de andere review van 'Trusted'reviews komt ie er op het oog nog goed van af qua bewegingonscherpte; al met al best een aardige tv), alleen de 2014 75H6400 FHD van Samsung en niet direct leverbaar pricewatch: Sony Bravia KDL-75W855C Zwart Beiden geen 4K dus maar de Sony iig heeft wel direct LED verlichting voor normaal gesproken betere uniformiteit al scoort de Sharp uit de review boven eigenlijk heel goed op dat punt (alleen durven ze niet te garanderen dat het op een andere set net zo goed is en geven een matige 3.5 die ze standaard geven aan edge LED toestellen).

Dit lijkt de amerikaanse variant te zijn (daarop vast meer reviews te vinden): http://www.avsforum.com/f...c-70ud27u-lc-60ud27u.html

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 22-05-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je een 75 inch afraden met dit budget. Ga dan kijken naar een goede beamer. Het is in deze prijsklasse gewoon lastig om een tv te vinden die de beelden fatsoenlijk verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:23

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een beamer is nogal een ander ding dan een LCD TV... Dat is niet zomaar een logisch alternatief. Lang niet dezelfde lichtopbrengst en contrast, tot je gaat verduisteren.

Sharp is als beeldscherm prima, zolang je er maar een goed signaal in stopt en niet te veel van de smart functies verwacht.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:13

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Zelf heb ik een 55 inch Panasonic 4k TV en 1080p en 720p content ziet er prima uit. Zowel upscaled als in direct mode (zonder upscaling).

Ziet je materiaal er nu goed uit op een HD tv van 70 inch? Dan zou ik me niet teveel zorgen maken.

Het probleem bij de overgang naar HD televisies bij het afspelen SD materiaal was vooral dat de schermen snel groter waren geworden. Hierdoor viel het op dat SD materiaal slecht was. Nu met 4k TV's groeien de TV's niet zo hard en ziet 1080p materiaal er meestal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

S1NN3D schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:11:
Hoe 720p op 1080p er uit ziet op een 4k televisie is afhankelijk van hoe goed de upscaling voor elkaar is.

Sharp is niet bepaald het grootste tv-merk dus er is dan ook wat minder informatie over te vinden. Ik kwam toevallig deze review tegen. Helaas (nog) geen review kunnen vinden op avforums of hdtvtest. Ik vind de beoordeling aan de matige kant voor zo'n prijzige tv.

Aangezien het aankoopadvies betreft, krijgt je topic een verhuizing naar CEA.
Sharp is niet het grootste TV merk maar ze leveren al wel sinds jaar en dag de beste "schermen" voor LED/LCD TV's aan de overige merken !

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1