Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Hallo,
Ik heb deze dimmer gekocht in combinatie met een pulsschakelaar.

Maar er is een ding dat ik niet begrijp. Er zijn 3 aansluitingen mogelijk voor schakeldraad. Kan ik dan 3 schakelaars gebruiken voor 1 lamp? Of kan ik er een andere schakelaar op aansluiten zodat de qubina automatisch een signaal doorstuurt naar een ander z-wave product?

Alvast bedankt voor uitleg.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:52
Wat is het type nummer?
Je kunt de handleiding even downloaden, daarin is staat aangegeven wat welke aansluiting doet.
Zo'n puls schakelaar sluit je dan aan op de schakel contacten.

• DLGandalf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 13:12
Waarschijnlijk inderdaad het 2e geval wat je noemt, zo werkt het ook bij mijn fibaro dimmer. Echter de handleiding zou uitkomst moeten bieden.
Uiteraard zou je de "virtuele" schakelaars ook voor het zelfde lichtpunt kunnen gebruiken, de praktische toepassing daarvan is niet groot denk ik, want stel je wilt het lichtpunt op meerdere plekken aansturen dan moet je weer veel schakeldraad gaan leggen. En daar heb je geen zwave producten voor genomen

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:21

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

qubino schakelt de nul..

Goed lezen anders kun je hem weggooien

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Verwijderd

Ik heb ook van die Qubino's en gebruik twee schakelingen. Ik heb er een duo puls drukker op zitten, linker wipper voor het dimmen en schakelen van de lamp (O1) en de rechter wipper stuurt een signaal jaar je domotica controller (O2). Die O2 schakeling kun je dan zelf invullen, bij mij staat hij ingesteld als een 'alles lampen uit'. Maar in principe kun je er alles mee schakelen wat je domotica controller kan schakelen.

De O3 kun je op dezelfde manier gebruiken als de O2. In principe kun je dus 3 pulsdrukkers aansluiten op 1 Qubino, waarbij O1 de aangesloten lamp aanstuurt en twee vrij in te vullen schakelingen O2 en O3.
Pagina: 1