Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lync/S4B icm SIP trunk van 4g provider

Pagina: 1
Acties:

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik heb via andere media geprobeerd (twitter bv) duidelijkheid te krijgen hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen.

Ik ben ZP'er/freelancer in de ICT markt. Omwille van mijn consultancy werk wil ik graag de mogelijkheid hebben mijn on-premise Lync omgeving te koppelen aan mijn 4g provider, zodat ik GSM oproepen ook binnen mijn Lync omgeving kan afhandelen, maar dat ik ook op mijn mobiel kan uitbellen met een vast nummer welke gekoppeld is aan de 4g provider. M.a.w. 06 nummer moet niet meer relevant zijn.

Ik kom om de diverse websites veel marketing praat tegen, weinig technische details.
Bij KPN is het volgens mij hun dienst één, maar voor grootzakelijk. Ik had een ballonnetje opgegooid bij KPN, kreeg een partner aan de lijn. Eisen vaste lijn van KPN, minimaal 5 medewerkers, etc, etc.
Bij Vodafone heet dit denk ik One for Lync, maar gericht op middel/groot bedrijf.

Heeft een zelfstandige (of techneut namens) hier ervaring mee? Zijn er alternatieven dan deze grootmachten? Mijn klanten zijn enterprises, dus ik snap ook wel dat het gericht is op de grote markt, maar als zelfstandige consultant is dat wel vervelend. Ik wil immers die ervaring opdoen onder het mom Practice what you preach.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:02
Ja genoeg ervaring mee door dit door mensen uit te laten voeren die verstand hebben van telefonie icm Lync.

Ja er zijn genoeg kleinere aanbieders die een Lync appliance kunnen opzetten.

Hier staat een mooi plaatje wat je in grote lijnen nodig hebt voor een Lync appliance: http://www.sangoma.com/solutions/ip-pbx-replacement/

[ Voor 3% gewijzigd door Quadradial op 22-05-2015 10:50 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• mgizmo
Dank Quadradial voor je bericht. Je bericht lijkt te suggereren dat ik het over moet laat aan de professionals, maar daar ben ik er een van. Ruime kennis van Lync, Asterisk, SIP, VoIP. Dat is het probleem niet. Het vinden van een 4g provider (of via partner) is mijn vraagstuk.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:27
KPN Een vereist op papier altijd die lijn, maar zonder is het ook wel te regelen, de minimum van 5 users is echter niet onderuit te komen, dus dan zit je al snel richting 4 users a 10 euro en een user met de gsm voor pak hem beet 50 euro.
Echter als je dan toch compleet broadsoft/kpn een hebt vraag ik me de meerwaarde van de gesprekken in Lync afhandelen is.

Wij hebben ook nog een andere leverancier die vamo bied, maar ook daar zit je aan minimaal 5 users voor redelijk gelijke bedragen (met als nadeel minder data in je bundel)

Join the club

• mgizmo
In veelal de Vast-Mobiel term zie ik het technische aspect dat de mobiel eigenlijk meerdere nummers gekoppeld heeft en de provider de afhandeling doet om bijv verkort naar elkaar te bellen, maar door gebruik te maken van de pbx on-premise ontstaat een andere dimensie, namelijk het gebruik van de functionaliteit van de pbx en niet die van de provider.
De meerwaarde zit dus in de kennis en dimensie die het heeft. Ik zie de markt steeds meer richting Lync/S4B gaan en dan worden deze vraagstukken steeds concreter voor organisaties, afgezien van de discussie dat er ook professionals zijn die Lync daar niet in thuis vinden horen.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 22:27
"pbx on-premise ontstaat een andere dimensie, namelijk het gebruik van de functionaliteit van de pbx en niet die van de provider."
Que? als een provider PBX gewoon voor een eindgebruiker perfecte functionaliteit heeft, wat voor dimensie ga je dan toevoegen? de markt zie ik overigens meer en meer naar telefonie als een dienst/in de cloud gaan, niet naar lokale pbxen, maargoed, dat doet er niet helemaal toe, dat is een andere discussie :P
Jij wil graag je GSM koppelen aan je eigen systeem, ik vrees dat niemand jou 1 a 2 gsm's gaat laten koppelen op dat niveau.
partijen als Dean en Routit (kpn een) maken gebruik van vergaande integratie met de GSM operator, die gaan dat echt niet (betaalbaar) voor jou koppelen voor 1 gsm ben ik bang.

Join the club

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
misschien is dit ook nog een optie :
je huidige sim in sim-box en je vaste lijn als trunk aan je lync server ,aangezien je al een lync-omgeving draait.
Dan in je mobile een sim van deze jongens: http://limesco.nl/dienst/do-it-yourself.html. in essentie is je gsm dan eigenlijk een lync/VOIP gebruiker van je server.

beetje een omweg maar voldoet wel aan je eisen :)

• mgizmo
Powermage schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:53:
"pbx on-premise ontstaat een andere dimensie, namelijk het gebruik van de functionaliteit van de pbx en niet die van de provider."
Que? als een provider PBX gewoon voor een eindgebruiker perfecte functionaliteit heeft, wat voor dimensie ga je dan toevoegen?
Lync online biedt geen koppeling met Voice. Dan wordt het een hosted oplossing, zoals bij VF en KPN. Daarmee houd ik mijn kennis niet op pijl en bovendien zie ik de enterprise wereld nog niet zo snel naar Office365 met Voice gaan als dat al over een paar jaar aangeboden wordt. Ik houd het natuurlijk wel in de gaten ;-)
de markt zie ik overigens meer en meer naar telefonie als een dienst/in de cloud gaan, niet naar lokale pbxen, maargoed, dat doet er niet helemaal toe, dat is een andere discussie :P
Ja MKB wel, enterprise wereld doet dit nog niet.
Jij wil graag je GSM koppelen aan je eigen systeem, ik vrees dat niemand jou 1 a 2 gsm's gaat laten koppelen op dat niveau.
partijen als Dean en Routit (kpn een) maken gebruik van vergaande integratie met de GSM operator, die gaan dat echt niet (betaalbaar) voor jou koppelen voor 1 gsm ben ik bang.
Technisch vraag ik niet zoveel, maar het commercieel groot denken val ik inderdaad niet onder. Klinkt dan weer als een niche markt, maar goed.
fabje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:27:
misschien is dit ook nog een optie :
je huidige sim in sim-box en je vaste lijn als trunk aan je lync server ,aangezien je al een lync-omgeving draait.
Dan in je mobile een sim van deze jongens: http://limesco.nl/dienst/do-it-yourself.html. in essentie is je gsm dan eigenlijk een lync/VOIP gebruiker van je server.

beetje een omweg maar voldoet wel aan je eisen :)
Dan loopt voice over de GSM altijd over VoIP. Ik los dit ook op door mijn 06 nummer dan door te schakelen naar een vast nummer dat gekoppeld is aan Lync. Heb ik dezelfde situatie en behoud ik mijn data abo. Nadeel van deze VoIP setup is dat iOS de Phone app altijd voorrang heeft. Zit ik bijv in een Lync call, en iemand belt naar mijn 06, dan wordt mijn Lync call direct on hold gezet zonder aankondiging.

Edit: Klik nu pas de link (na bovenstaande geschreven), mmm... even inlezen. Dank!

Blijft wel dat dit ook geen oplossing is zoals de enterprises vast-mobiel integratie uitvoeren, daarmee heb ik geen ervaring om hen te adviseren.

• mgizmo
Speakup.nl biedt dus ook de functionaliteit (T-Mobile als telco). Andere bedrijven die dit met telco KPN of VF aanbieden bij iemand bekend?

Ik lees dat Limesco weer inkoopt bij Speakup (http://www.trouw.nl/tr/nl...bedrijf.dhtml?cw_agreed=1)

Bij Routit zojuist geïnformeerd. Ik lees dat zij een partnership met KPN hebben.

Ik heb Lync opgegeven in mijn start post en titel, maar het is eigenlijk niet heel erg relevant muv presence.

[ Voor 23% gewijzigd door mgizmo op 22-05-2015 17:40 ]

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Je zou ook gewoon federation en webaccess naar buiten kunnen openzetten voor je Lync omgeving, kun je gewoon een Lync client op je telefoon installeren en klaar..

• mgizmo
core_dump schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:55:
Je zou ook gewoon federation en webaccess naar buiten kunnen openzetten voor je Lync omgeving, kun je gewoon een Lync client op je telefoon installeren en klaar..
Dank voor het meedenken, maar:

1. Goede dataverbinding nodig met provider
2. Call wordt direct onhold gezet als je op je gsm nummer wordt gebeld
3. Geen VaMo integratie zoals bedoeld

[ Voor 3% gewijzigd door mgizmo op 29-05-2015 12:15 ]

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Ik zit een beetje in de telecom wereld maar dan in Belgie.

Proximus heeft gelijkaardige systemen maar die zijn eveneens meet voor KMO en Corporate klanten met veel gebruikers.

En daar gaan de gesprekken niet effectief via je mobiele dataverbinding maar routeren ze dit op netwerkniveau.

Je belt dus als een normale oproep maar hun centrale stuurt gewoon het vaste nummer mee.
Omgedraaid kan de centrale oproepen op het vaste nummer redirecten naar de gsm. Er is dan dus helemaal geen SIP trunk over 3/4G. De SIP trunks die gebruikt worden gaan over het vaste netwerk in de grond.

Als ik je goed begrijp wil jij wel een Sip trunk creeren over je mobiele dataconnectie van de gsm, technisch helemaal iets anders en daar zit ook gelijk een probleem. VOIP via je mobiele dataverbinding, daar is geen enkele garantie aan te koppelen waarmee men de kwaliteit kan garanderen.

Lync heb ik weinig ervaring mee. Het zal daarmee vast ook kunnen maar het aanbod van de providers uit gaat waarschijnlijk een oplossing zijn die eigenlijk alleen interessant is voor grotere organisaties. Dit soort oplossingen worden normaal niet gepositioneerd voor het ZZPér segment.

[ Voor 13% gewijzigd door Skimovic op 03-06-2015 19:46 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• mgizmo
Skimovic schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 19:41:
Ik zit een beetje in de telecom wereld maar dan in Belgie.

Proximus heeft gelijkaardige systemen maar die zijn eveneens meet voor KMO en Corporate klanten met veel gebruikers.

En daar gaan de gesprekken niet effectief via je mobiele dataverbinding maar routeren ze dit op netwerkniveau.

Je belt dus als een normale oproep maar hun centrale stuurt gewoon het vaste nummer mee.
Omgedraaid kan de centrale oproepen op het vaste nummer redirecten naar de gsm. Er is dan dus helemaal geen SIP trunk over 3/4G. De SIP trunks die gebruikt worden gaan over het vaste netwerk in de grond.

Als ik je goed begrijp wil jij wel een Sip trunk creeren over je mobiele dataconnectie van de gsm, technisch helemaal iets anders en daar zit ook gelijk een probleem. VOIP via je mobiele dataverbinding, daar is geen enkele garantie aan te koppelen waarmee men de kwaliteit kan garanderen.

Lync heb ik weinig ervaring mee. Het zal daarmee vast ook kunnen maar het aanbod van de providers uit gaat waarschijnlijk een oplossing zijn die eigenlijk alleen interessant is voor grotere organisaties. Dit soort oplossingen worden normaal niet gepositioneerd voor het ZZPér segment.
Het gaat inderdaad over een SIP trunk van de provider. Niet over de 3g/4g data verbinding. Zo heb ik het niet beschreven in de titel van dit topic en ook niet zo bedoeld, maar is het wel degelijk een SIP trunk tussen de provider en de IP-PBX, waardoor de GSM feitelijk een toestel is binnen de PBX.

Vodafone biedt dit onder de noemer CNoIP: http://wiki.innovaphone.c...et_over_IP_-_SIP_Provider

Inmiddels wel meer partijen gevonden als je verder gaat zoeken op de technische benamingen die bij partijen gebruikt worden.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:00
En waarom niet gewoon je 06-nummer blokkeren voor alle inkomende nummers? Vervolgens met een sipphone of lync cliënt op je telefoon werken?

• mgizmo
Paultje3181 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:16:
En waarom niet gewoon je 06-nummer blokkeren voor alle inkomende nummers? Vervolgens met een sipphone of lync cliënt op je telefoon werken?
Muv punt 2 blijft de rest staan: mgizmo in "Lync/S4B icm SIP trunk van 4g provider"

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dit topic ga ik volgen, want ik ben ook geinteresseerd in datgene wat TS wilt.

Over enkele jaren is het heel normaal om geen 06-nummer meer te hebben en om diverse Skype for Business koppelingen te hebben, maar nu is het nog heel moeilijk. Volgens mij is het trouwens wel mogelijk om KPN Een in kleinere volumes af te nemen bij bepaalde partijen...

[ Voor 18% gewijzigd door Trommelrem op 07-06-2015 21:42 ]

Pagina: 1