Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hey Tweakers,

Een beetje een vage titel, echter kan ik het helaas niet anders formuleren.
Mijn laptop heeft ~4-5 maanden ongebruikt gestaan, had hem gepakt om hem weer te gaan gebruiken maar tot mijn schrik valt de lader direct uit wanneer ik hem op de laptop aansluit. Op dat moment maakte ik me nog geen zorgen, dacht dat de lader defect was dus had even een nieuwe besteld.

Nieuwe lader binnen, en die valt ook uit als ik hem aansluit op de laptop!
Lijkt dus alsof er in de poort een kortsluiting zit. Ik zou dus echt geen flauw idee hebben waar ik moet kijken voor het defect of wat ik moet ondernemen om dit te herstellen. Laptop is net 6-7 maanden uit garantie helaas.

Tips? Alvast bedankt!

*Edit*
Geen idee of dit het juiste forum is, indien het verkeerd is graag even in de juiste bak gooien _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Valandin op 22-05-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42
Heb je hetzelfde als je de accu even loskoppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Losgekoppelde accu geeft inderdaad hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Openmaken en foto's posten. Van de buitenkant zul je niet veel wijzer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:00

NSG

Je weet niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Als je gaat open maken... Succes. Heel veel geduld heb je nodig, anders trek je de behuizing aan gort. Mijn behuizing is binnen de garantie al eens vervangen (heb ook een 15R SE). Die monteur vertelde trouwens dat er wel eens problemen zijn met de powerplug op de print, zeker bij de eerdere series (zit geen nok achter, dus druk je heel langzaam van de print af en breekt uiteindelijk af. Latere series hebben die nok er wel achter zitten.

[ Voor 42% gewijzigd door Pizza_Boom op 22-05-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

kunnen verschillende zaken zijn:

rot laadcontact dat voor doorbranden heeft gezorgd zoals hier:

Bas z'n knutselblog: DC repair Asus N73s
Bas z'n knutselblog: Built to fail, fixed to last!

Maar het kan ook een circuit zijn. Je weet pas wat het is als je hem opentrekt. In het geval van kortsluiting is er in 95% van de gevallen wel wat te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Toevallig een andere lader aangesloten gehad? Met polariteit verkeerdom? Dan heb je kans dat er een input diode door is geklapt (of verderop in het circuit nog dingen kapot). Dan is het ook wel logisch dat een vervangende lader niet gaat werken, die diode gaat in kortsluiting als hij met verkeerde polarisatie gevoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
TS, wat is het geweest? Mijne doet inmiddels ook zoiets, 4 seconde opladen op de lader en daarna valt de lader eraf. Het zit niet in de lader, we hebben hier nog een Inspiron staan en daarop blijft mijn lader wel draaien. Andersom doet die lader op mijn Inspiron precies hetzelfde. Gelukkig heb ik nog 10 dagen garantie. Zullen ze leuk vinden, kunnen ze ook meteen achter een nieuwe behuizing aan, want die gaat aan gort (zit al een barst in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Pizza_Boom schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:31:
[...]
TS, wat is het geweest? Mijne doet inmiddels ook zoiets, 4 seconde opladen op de lader en daarna valt de lader eraf. Het zit niet in de lader, we hebben hier nog een Inspiron staan en daarop blijft mijn lader wel draaien. Andersom doet die lader op mijn Inspiron precies hetzelfde. Gelukkig heb ik nog 10 dagen garantie. Zullen ze leuk vinden, kunnen ze ook meteen achter een nieuwe behuizing aan, want die gaat aan gort (zit al een barst in).
Helaas niks.. Hij ligt nog steeds kapot in de la.
Is nooit wat anders op aangesloten geweest, altijd voorzicht mee geweest, op moederbord is helemaal niks raars te bekennen..

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 30-07-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

empy

Rijdt rondjes

Dat zie ik vaker bij dell notebooks terugkomen. Vaak is het of een FET in het primaire circuit die doorslaat of een condensator die gebarsten is en daardoor sluiting veroorzaakt. Omdat die kortsluiting in het primaire circuit zit word je adapter kortgesloten waardoor het lampje uitgaat.

Het is lastig te zien of een component daadwerkelijk defect is, dat is toch een kwestie van doormeten.
Pagina: 1