Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Uiteraard heeft iedereen in de positie gestaan dat die ging solliciteren zonder maar ook een dag werkervaring :) nu is een vriend van mij bezig met een deeltijd opleiding MBO Medewerker Beheer ICT, niveau 3. Hij is 29 en is bezig met een carierre switch omdat de ICT sector natuurlijk een zeer sterke branch is hedendaags en ook in de toekomst. Ik probeer hem te helpen om een fulltime startersfunctie te krijgen maar hij heeft natuurlijk nog geen diploma of certificaat. Hij is wel druk bezig met het studeren voor zijn Windows 70-680 certificering. Voor detacheringen is het erg moeilijk om zo iemand te kunnen verkopen aan een klant, begrijpelijk!

Nu zou ik graag jullie advies/ervaringen willen weten. Hij is op zoek naar een startersfunctie op een Servicedesk, mag zelfs tijdelijk zijn als hij maar een aangrijpingspunt heeft voor de toekomst.

Waar liggen de mogelijkheden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

supra_indo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:16:
Uiteraard heeft iedereen in de positie gestaan dat die ging solliciteren zonder maar ook een dag werkervaring :) nu is een vriend van mij bezig met een deeltijd opleiding MBO Medewerker Beheer ICT, niveau 3. Hij is 29 en is bezig met een carierre switch omdat de ICT sector natuurlijk een zeer sterke branch is hedendaags en ook in de toekomst. Ik probeer hem te helpen om een fulltime startersfunctie te krijgen maar hij heeft natuurlijk nog geen diploma of certificaat. Hij is wel druk bezig met het studeren voor zijn Windows 70-680 certificering. Voor detacheringen is het erg moeilijk om zo iemand te kunnen verkopen aan een klant, begrijpelijk!

Nu zou ik graag jullie advies/ervaringen willen weten. Hij is op zoek naar een startersfunctie op een Servicedesk, mag zelfs tijdelijk zijn als hij maar een aangrijpingspunt heeft voor de toekomst.

Waar liggen de mogelijkheden? :9
Misschien is het slim om hem te vertellen niet meer 70-680 te doen. Windows 10 is al bijna uit en 07-680 is Windows 7. Daarnaast is het vooral een kwestie van veel solliciteren op helpdesk functies.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
TeGek schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:32:
[...]

Misschien is het slim om hem te vertellen niet meer 70-680 te doen. Windows 10 is al bijna uit en 07-680 is Windows 7. Daarnaast is het vooral een kwestie van veel solliciteren op helpdesk functies.
Snap je redenering alleen hij zit al tegen het examen aan dus ermee stoppen is geen optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik denk dat je de meeste kans hebt bij een detacheerder. Zij kunnen eventueel hem plaatsen op een project waar ze al mensen hebben of hem met korting ergens binnen krijgen.

Wel denk ik dat het de moeite is om niveau 4 er nog achter aan te doen en eventueel nog een AD of bachelor studie.

70-680, is een mooie eerste stap. Ik vind het certificaat zelf vrij nietszeggend maar veel opdrachtgevers gaan er hard op dus ik ben wel blij dat ik hem binnen heb. Windows 10 komt er dan wel aan maar voor het bedrijfsleven daar naar over is ben je wel even verder. Ik zou zelf ook kijken naar ITIL, misschien niet het meest evident om mee te beginnen maar voor servicedesk functies is dat een vrij veel gevraagde combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Megajr schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:36:
Ik denk dat je de meeste kans hebt bij een detacheerder. Zij kunnen eventueel hem plaatsen op een project waar ze al mensen hebben of hem met korting ergens binnen krijgen.

Wel denk ik dat het de moeite is om niveau 4 er nog achter aan te doen en eventueel nog een AD of bachelor studie.

70-680, is een mooie eerste stap. Ik vind het certificaat zelf vrij nietszeggend maar veel opdrachtgevers gaan er hard op dus ik ben wel blij dat ik hem binnen heb. Windows 10 komt er dan wel aan maar voor het bedrijfsleven daar naar over is ben je wel even verder. Ik zou zelf ook kijken naar ITIL, misschien niet het meest evident om mee te beginnen maar voor servicedesk functies is dat een vrij veel gevraagde combo.
Indd, alleen welke partij zou hem een kans geven... partijen als PEAK IT, inWork is al onmogelijk gebleken... terwijl je zou denken dat die grote partijen mogelijkheden zouden kunnen hebben... bedoel salaris interesseert hem niks hij wil best voor weinig werken als het maar een startersproject is zodat hij ervaring op kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Zoek op helpdeskfuncties, maar gezien zijn leeftijd moet hij concurreren met 20-21 jarigen.
Bedrijven denken dat hij dan ook duurder zal zijn dan een schoolverlater..

Daarnaast MBO-3.. niet echt veel gevraagd.. Zou hem aanraden om niveau 4 er achter aan te doen..
Verder doorgaan met MS certificaten en hobby'en.. beetje kloten met switches/routers, VmWare etc..
En blijven solliciteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 22-05-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:45:
Zoek op helpdeskfuncties, maar gezien zijn leeftijd moet hij concurreren met 20-21 jarigen.
Bedrijven denken dat hij dan ook duurder zal zijn dan een schoolverlater..

Daarnaast MBO-3.. niet echt veel gevraagd.. Zou hem aanraden om niveau 4 er achter aan te doen..
Verder doorgaan met MS certificaten en hobby'en.. beetje kloten met switches/routers, VmWare etc..
En blijven solliciteren.
Begrijpelijk maar dan zijn we 2 jaar verder en hij moet gewoon nu ergens binnen komen... Ik ben destijds ook als MBO-3 starter begonnen en dat ging prima... qua salaris boeit het hem weinig als hij maar ergens kan starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Dat snap ik, maar zolang hij nog niets heeft gevonden, gewoon doorgaan met MBO..
Wellicht als hij op korte termijn een baan vind hij dit alsnog kan blijven combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ken wel jongens van die leeftijd die bij InWork aan de slag zijn gegaan. Moeten ze je inderdaad wel kwijt kunnen maar dat kunnen zij het beste beoordelen. En je noemt nu twee grote detacheerders maar er zijn er meer natuurlijk.

Ik zou alleen wel de studie afmaken sowieso. Eventueel parttime in een callcenter van een ISP gaan werken? Dan doe je wel ervaring op met gesprek technieken en komt er brood op de plank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[b][message=44278972,noline]Ik zou alleen wel de studie afmaken sowieso. Eventueel parttime in een callcenter van een ISP gaan werken? Dan doe je wel ervaring op met gesprek technieken en komt er brood op de plank :)
Inderdaad naar zoiets op zoek gaan, of bijvoorbeeld een call center voor IT produkten (b.v. Medion van de Aldi). Die zien graag mensen komen met wat IT kennis \ affiniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kan niet in zijn portomonnee kijken maar GlobalKnowledge heeft nu een aantal voordeel-bundels waarbij je 2 tot 4 certificaten klassikaal leert, studiemateriaal erbij, examens erbij. Je bent, als alles achter elkaar gaat/kan, een kleine maand en 3500 tot 5000 Euro verder maar dan heb je wel meteen meer certificaten in huis dan de gemiddelde instapper.

Ook zou je dan (aanname) meer kennis hebben dan de gemiddelde servicedesk-medewerker en ligt het ook makkelijker in de markt om in te stappen op een lagere functie met voldoende potentieel naar een groeifunctie, hetzij via detachering, hetzij via direct solliciteren ergens.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 16:23
Hij zou idd beste in een helpdeskfunctie(Kpn,ziggo,etc kunnen starten..leer je enorm van als je jezelf ook maar presenteert :-) ben van simpele helpdesk naar servicedesk engineer voor een softwarebedrijf gegaan wat toch anders is dan een ''normale'' helpdesk..

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 22:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
OGD reeds geprobeerd maar die willen minimaal HBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
TeGek schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:32:
Windows 10 is al bijna uit en 07-680 is Windows 7.
Windows 10 zal niet meteen op grote schaal door bedrijven in gebruik genomen worden vermoed ik. Men is nu eindelijk pas over op Windows 7 en die heeft support tot 2020. Genoeg bedrijven die tot dan geen nieuwe Windows versie in gebruik gaan nemen. Pas in 2020 gaat men weer kijken naar Windows 11 of 12.

@TS: Het is misschien een idee voor je vriend om ook nog te kijken naar het MCSA 2012 traject. Dan heeft hij ook basiskennis van serverbeheer met Windows Server 2012. Of eventueel wachten op Server 2016.

Bedrijven die wel MBO'ers aannemen zijn geloof ik nog altijd toko's als Peak-IT, Call2 en consorten. Misschien als je vriend daar solliciteert en al wat examens gehaald heeft dat hij een goede kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

rjong5

?

Welke regio praten we over, heb dat nog niet voorbij zien komen.

In regio noord-brabant ken ik wel een bedrijf wat mensen zonder ervaring aannemen en verder intern opleiden.
Bij geschiktheid etc kan je redelijk snel groeien qua salaris.
Maar vooral het opdoen van ervaring kan daar goed.

Ga hier verder geen namen noemen, dus bij interesse graag FF privé bericht oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 16:31

TeGek

Engineer in hart en nieren.

CMD-Snake schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Windows 10 zal niet meteen op grote schaal door bedrijven in gebruik genomen worden vermoed ik. Men is nu eindelijk pas over op Windows 7 en die heeft support tot 2020. Genoeg bedrijven die tot dan geen nieuwe Windows versie in gebruik gaan nemen. Pas in 2020 gaat men weer kijken naar Windows 11 of 12.

@TS: Het is misschien een idee voor je vriend om ook nog te kijken naar het MCSA 2012 traject. Dan heeft hij ook basiskennis van serverbeheer met Windows Server 2012. Of eventueel wachten op Server 2016.

Bedrijven die wel MBO'ers aannemen zijn geloof ik nog altijd toko's als Peak-IT, Call2 en consorten. Misschien als je vriend daar solliciteert en al wat examens gehaald heeft dat hij een goede kans maakt.
Nee, de support eindigde op 13 januari 2015. Extended(dus betaalde!) support is nu alleen nog beschikbaar voor VLK, SA, OVS en OL klanten. Daarnaast staat de retire date van 70-680 op 31 januari 2016.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 12:39
Sowieso inschrijven bij uitzendbureau`s. Zo heb ik mijn eerste baantje als helpdeskmedewerker gevonden.
Doe je reguliere mbo ICT of avond studie?
BIj avond studie zou je al tijdens kantooruren al gaan werken.

Als ik jou was zou ik daarna niveau 4 nog eraan plakken. Volgens mij zit er nauwelijks verschil in tussen niveau 3 en 4 maar ik raad aan dit na te vragen bij school.

[ Voor 61% gewijzigd door Vastelaovend89 op 26-05-2015 12:21 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:03
Misschien ook kijken naar een functie in het werkplekbeheer, volgens mij is dat ook MBO 3. En mogelijk een soort technische dienst bij een computerwinkel, al denk ik dat ze daar liever MBO 4 hebben.

Bij de overheid kom je met MBO 3 misschien zelfs op een junior systeembeheer functie, als ze daar vacatures hebben en als je daar wil werken. Ik zie wel zoiets staan bij de politie:
https://www.kombijdepolit...ie-ict-odijk-utrecht.aspx

Zal op het begin geen vetpot zijn, maar uiteindelijk 3k bruto is volgens mij niet slecht voor MBO 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
TheBrut3 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:32:
Misschien ook kijken naar een functie in het werkplekbeheer, volgens mij is dat ook MBO 3. En mogelijk een soort technische dienst bij een computerwinkel, al denk ik dat ze daar liever MBO 4 hebben.

Bij de overheid kom je met MBO 3 misschien zelfs op een junior systeembeheer functie, als ze daar vacatures hebben en als je daar wil werken. Ik zie wel zoiets staan bij de politie:
https://www.kombijdepolit...ie-ict-odijk-utrecht.aspx

Zal op het begin geen vetpot zijn, maar uiteindelijk 3k bruto is volgens mij niet slecht voor MBO 3.
Hij is gisteren gebeld door een bemiddelaarsbedrijf die hem bij Microsoft kan wegzetten voor 1900 bruto... klinkt best leuk in de oren zonder ervaring en kennis... :) Hij gaat straks eens reageren op die vacature die je hebt gestuurd, thnx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:17
supra_indo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:32:
[...]

Hij is gisteren gebeld door een bemiddelaarsbedrijf die hem bij Microsoft kan wegzetten voor 1900 bruto... klinkt best leuk in de oren zonder ervaring en kennis... :) Hij gaat straks eens reageren op die vacature die je hebt gestuurd, thnx voor het meedenken!
En dan zit ik hier met m'n IT Beheer niv4, ITIL, Prince 2, 680 685 640 642 en 646 te werken voor 1650 bruto. Die maat van je heeft het écht goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:51:
[...]

En dan zit ik hier met m'n IT Beheer niv4, ITIL, Prince 2, 680 685 640 642 en 646 te werken voor 1650 bruto. Die maat van je heeft het écht goed voor elkaar.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor functie je doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Valandin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:51:
[...]

Achtergrond:
26 jaar, MBO-4, CCNA certifcaten (inmiddels allemaal verlopen, dus geen enkel geldig certificaat meer),

Functie:
Systeem-, en applicatiebeheerder van een kleine 10 bibliotheken
36 uur/week,1873 brutto (geen extra's zoals auto, notebook, etc).

En dan te bedenken dat een groot gros volgens de tweakers salaris-test met onze leeftijd en opleiding tussen de 2000 en 3000 brutto zit :|

[ Voor 19% gewijzigd door Darkfreak op 27-05-2015 12:14 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:12:
[...]

Achtergrond:
MBO-4, CCNA certifcaten (inmiddels allemaal verlopen, dus basicly geen enkel geldig certificaat meer nu),

Functie:
Systeem-, en applicatiebeheerder van een kleine 10 bibliotheken
36 uur/week, 26 jaar, 1873 brutto (geen extra's zoals auto, notebook, etc).

En dan te bedenken dat een groot gros volgens de tweakers salaris-test met onze leeftijd en opleiding tussen de 2000 en 3000 brutto zit :|
Wel grappig, ik heb namelijk dezelfde certificeringen als Valandin en zelf niveau 3 en zit op 2900 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:12:
[...]

Vast wel, maar dat zullen niet veel MBO-ers zijn, of in elk geval niet veel MBO-ers onder de 30. Toen ik aan mijn HBO-opleiding begon hadden we daar ook een paar MBO-instromers en die hadden gemiddeld een lager niveau dan de havisten die ook in mijn klas zaten. Ik zeg niet dat dat voor jou of voor alle MBO-ers geldt, maar dat is toch wel een beetje het beeld dat lijkt te leven bij werkgevers. Daarnaast is er ook gewoon echt een overschot aan MBO-opgeleiden met een systeembeheerdiploma.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

supra_indo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:14:
[...]

Wel grappig, ik heb namelijk dezelfde certificeringen als Valandin en zelf niveau 3 en zit op 2900 :+
Yeah, bij een bibliotheek werken als systeembeheerder is echt geen vetpot, haha.
De gemeente blijft maar bezuinigen op ons. Het is dat de werksfeer echt chill is hier (platte organisatie, heel gezellig).

En dat de werklast echt nihil is (mijn collega en ik zeggen altijd: Een goede systeembeheerder heeft geen werk). Weinig storingen problemen en dus vrij rustige dagen.
Het merendeel ben ik bezig met af en toe een kleine storing oplossen, en cursussen en workshops geven aan digibeten en ouderen etc.
NMe schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:16:
[...]

Vast wel, maar dat zullen niet veel MBO-ers zijn, of in elk geval niet veel MBO-ers onder de 30. Toen ik aan mijn HBO-opleiding begon hadden we daar ook een paar MBO-instromers en die hadden gemiddeld een lager niveau dan de havisten die ook in mijn klas zaten. Ik zeg niet dat dat voor jou of voor alle MBO-ers geldt, maar dat is toch wel een beetje het beeld dat lijkt te leven bij werkgevers. Daarnaast is er ook gewoon echt een overschot aan MBO-opgeleiden met een systeembeheerdiploma.
Tegenwoordig stellen de MBO3 en MBO4 opleidingen ook echt geen drol meer voor, hoor. Ik kreeg nog geleerd hoe je een batch file maakt, uitgebreide CISCO lessen, en er werd heel veel gehamerd op netwerken en servers.

We hebben nu een MBO-3 Stagiair hier in zijn examenjaar die nog nooit een serveromgeving heeft gezien, niet wist wat CISCO is, en nog nooit van een batch file gehoord had (iets wat ik toch nog vaak toepas voor kleine taken hier en daar). Toen ik zijn curriculum doorkeek stond ik echt verbaasd. Wat hij in 3 jaar tijd moet doen, had ik tijdens mijn MBO3 opleiding in minder dan een jaar gehad (oké, datis misschien overdreven, maar het overgrote deel was gewoon mijn eerste leerjaar + veel wat hij helemaal niet krijgt)

[ Voor 20% gewijzigd door Darkfreak op 27-05-2015 12:29 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:21:
[...]

Yeah, bij een bibliotheek werken als systeembeheerder is echt geen vetpot, haha.
De gemeente blijft maar bezuinigen op ons. Het is dat de werksfeer echt chill is hier (platte organisatie, heel gezellig).

En dat de werklast echt nihil is (mijn collega en ik zeggen altijd: Een goede systeembeheerder heeft geen werk). Weinig storingen problemen en dus vrij rustige dagen.
Het merendeel ben ik bezig met af en toe een kleine storing oplossen, en cursussen en workshops geven aan digibeten en ouderen etc.

[...]

Tegenwoordig stellen de MBO3 en MBO4 opleidingen ook echt geen drol meer voor, hoor. Ik kreeg nog geleerd hoe je een batch file maakt, uitgebreide CISCO lessen, en er werd heel veel gehamerd op netwerken en servers.

We hebben nu een MBO-3 Stagiair hier in zijn examenjaar die nog nooit een serveromgeving heeft gezien, niet wist wat CISCO is, en nog nooit van een batch file gehoord had (iets wat ik toch nog vaak toepas voor kleine taken hier en daar). Toen ik zijn curriculum doorkeek stond ik echt verbaasd. Wat hij in 3 jaar tijd moet doen, had ik tijdens mijn MBO3 opleiding in minder dan een jaar gehad
toon volledige bericht
Uberhaupt, 1650 bruto voor niks doen? Are u kiddin me????? :P Als je daar mee kan leven als in de zin van je vind het leuk om niks te doen dan snap ik echt geen reet van je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

supra_indo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:29:
[...]

Uberhaupt, 1650 bruto voor niks doen? Are u kiddin me????? :P Als je daar mee kan leven als in de zin van je vind het leuk om niks te doen dan snap ik echt geen reet van je :?
Als ik moet kiezen tussen 2500+ euro en 36 uur werken en 1650 en 36 uur niksen kies ik liever voor meer geld en werken hoor ;) .. Je een hele dag vervelen is ook niet leuk kan ik je zeggen en het voelt ook niet echt geweldig :P

De lage werkdruk en leuke werkvloer is wat mij hier houdt voor dit loon. Als ik elders een vergelijkbare werksfeer, met wat hogere werklast en beduidend hoger loon zou vinden zou ik het serieus overwegen te wisselen hoor.

Ik ben ook al gaan zoeken, maar ze vragen veel certificaten etc die ik niet heb (CITRIX en diverse MCSE cerificaten vaak een pre).
Vandaag gechecked met mijn werkgever, en ookal is er budget voor studie, zien ze mij liever tijd (en hun geld) investeren in certificering waar het bedrijf ook iets aan heeft (en gezien we van de windows server-client omgeving af gaan stappen vallen veel MCSE's al af).

Maar goed, ik moet wel erbij zeggen dat ik nog laag in mijn loonschaal zit. en dat mijn brutto 1766 is (ik zat in mijn hoofd nog in de oude loontrede, vorig jaar omhoog gegaan).
En volgende maand, als ik vast contract krijg, ga ik weer een trede omhoog waardoor ik op 1873 brutto kom en volgend jaar omhoog naar 1998 brutto.

Ik krijg ook net te horen dat ik nog twee schalen omhoog kan (tot en met schaal 7, zit nu in 5) naarmate de jaren vorderen en mijn collega (senior systeembeheerder die hier al heel wat jaren zit) of directrice wordt of met pensioen gaat ^^

Zo slecht heb ik het dus nog niet als je het bekijkt op lange termijn ^^

[ Voor 31% gewijzigd door Darkfreak op 27-05-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431474

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 431474 op 27-05-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Die Citrix certificering zie ik echt vaak voorbij komen en ook als eis staan bij veel banen. Heb je die via school gekregen, zelf behaald of via je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 431474

Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:31:
Die Citrix certificering zie ik echt vaak voorbij komen en ook als eis staan bij veel banen. Heb je die via school gekregen, zelf behaald of via je werkgever?
Is geen Certificering, een 3 daagse training via een ex-werkgever gedaan.
Niet veel bijzonders.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 431474 op 27-05-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
TeGek schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Nee, de support eindigde op 13 januari 2015. Extended(dus betaalde!) support is nu alleen nog beschikbaar voor VLK, SA, OVS en OL klanten. Daarnaast staat de retire date van 70-680 op 31 januari 2016.
Bron? Had juist vernomen dat het was verlengd en kan niks vinden over de 680 bij de schedule van Microsoft zelf, dus hij doet er goed aan om z'n 680 te behalen.

[ Voor 13% gewijzigd door GSOD op 27-05-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilicolo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 14:53
Darkfreak schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:21:
[...]

We hebben nu een MBO-3 Stagiair hier in zijn examenjaar die nog nooit een serveromgeving heeft gezien, niet wist wat CISCO is, en nog nooit van een batch file gehoord had (iets wat ik toch nog vaak toepas voor kleine taken hier en daar). Toen ik zijn curriculum doorkeek stond ik echt verbaasd. Wat hij in 3 jaar tijd moet doen, had ik tijdens mijn MBO3 opleiding in minder dan een jaar gehad (oké, datis misschien overdreven, maar het overgrote deel was gewoon mijn eerste leerjaar + veel wat hij helemaal niet krijgt)
Haha, heb net mijn 2e MBO3 jaar afgerond en krijg binnenkort mijn diploma en ik weet wat je bedoelt. Mijn opleiding heeft het goed gedaan en we hebben uitgebreid CISCO behandeld, CISCO Introduction to Networking behaald en begin volgend jaar met niveau 4, en CISCO Routers and Switches.

Maar op mijn oude stage plek waar ik ben aangenomen voor de vrijdag kregen ze een nieuwe stagiere van het ROC. Deze stagiere wist hoe een computer aan ging, en dat was het dan zo'n beetje. Zat in haar 2e jaar van MBO3......Ik moest behoorlijk lachen hoe ze na een week al weggestuurd was.

Dus ja, begrijp je punt met dat sommige MBO3 opleidingen niet zo heel goed zijn
Pagina: 1